S Perryjem Masonom ponovno v drobovje pokvarjenega Los Angelesa

Po treh letih se je na HBO vendarle vrnila odlična noirovska detektivka Perry Mason, v kateri spoznavamo najbolj temne in skorumpirane plati Los Angelesa v 30. letih minulega stoletja.

Matthew Rhys je po Američanih ponovno zagrizel v kompleksen 
lik.
Matthew Rhys je po Američanih ponovno zagrizel v kompleksen lik. 

Serija je zasnovana na likih avtorja in odvetnika Erla Stanleyja Gardnerja ter spremlja zgodnja leta ameriškega najslavnejšega knjižnega odvetnika Perryja Masona. Ta je ovekovečen v približno 80 romanih, številnih radijskih igrah in kar štirih televizijskih serijah. V najnovejši HBO-jevi predelavi je Mason v prvi sezoni sicer zasebni detektiv, ki pa v nadaljevanju pride tudi do svoje odvetniške pisarne, v sklopu katere sodeluje predvsem z odlično podkovano pravnico Dello Street (Juliet Rylance) in izkušenim “terencem” Paulom Drakom (Chris Chalk). Vse prepletene niti (v ospredju in ozadju) pa skuša razvozlati predvsem Mason (Matthew Rhys).

Rhys ponovno blesti

Oboževalci serije Američani (The Americans), ki so bili še posebej navdušeni nad Rhysom v glavni vlogi KGB-jevega agenta pod krinko v ZDA, so s Perryjem Masonom na HBO ponovno prišli na svoj račun. V igri za glavno vlogo je bil sicer najprej Robert Downey Jr., ki pa je nato (k sreči) odstopil in je eden od izvršnih producentov serije. Rhys je namreč še enkrat upodobil zelo razvejan lik “operativca”, ki deluje na robu zakona in onkraj njega, podobno kot v Američanih pa ga oblegajo številni demoni preteklosti, a tokrat so ti podprti še z izdatnimi količinami alkohola. K opojni kapljici se Mason zateka tudi v drugi sezoni, saj ga še vedno oblega primer hudo spodletele ugrabitve otroka iz prve sezone, a slednjega kmalu zasenči še en medijsko zelo razvpiti primer. Mason se namreč odloči zastopati mlada Mehičana, ki sta obtožena umora zelo znanega Losangelčana. Mason v njuni zgodbi vidi eklatantna primera pometanja pod preprogo in tedaj “zelo modnega” rasizma. A zgodba se v nadaljevanju zelo zaplete, na kocki pa je tudi odvzem Masonove advokature.

Umor navdihnil resnični in še danes nerazjasnjen primer

Do zapletov seveda pride zaradi tega, ker Mason ponovno dregne med losangeleške veljake in njihove nečedne posle. Jack Amiel in Michael Begler, ki sta nasledila scenarista prve sezone Rolina Jonesa in Rona Fitzgerlada, sta potegnila še bolj jasne vzporednice tudi z nekaterimi resničnimi liki in dogodki iz tistega časa. Na primer, osrednji dogodek, umor sina losangeleška mogotca Lydella McCutcheona, je navdihnil resnični primer umora mladega Edwarda Laurenca Dohenyja Jr. in njegovega asistenta Hugha Plunketta leta 1929: ta primer je še danes nerazjasnjen in še vedno buri ameriške duhove. Umor se je namreč zgodil kmalu zatem, ko je prišlo do razkritja, da je Doheny starejši vpleten v podkupovalno afero Teapot Dome, ki je odnesla tedanjega ameriškega predsednika Warrena Hardinga. Če se hoče Mason obdržati na površju, ga čakajo v drugi sezoni podobni “težkokategorniki”. Vsak ponedeljek sledi še pet delov.


Najbolj brano