Po uspešnicah na Poljskem spodrsljaj v Hollywoodu

Režiserju Mitji Okornu je po dveh uspešnicah na Poljskem, filmih Planet samskih in Pisma sv. Nikolaju, ki sta bila dobro sprejeta tudi v njegovi domači Sloveniji, uspel veliki hollywoodski met. Podpisal je pogodbo z znano losangeleško agencijo Gersh in eden prvih scenarijev, ki je padel na mizo, je bila čustveno nabita najstniška romantična drama Življenje v letu.

Jaden Smith in Cara Delevingne v romantični drami Mitje Okorna 
Življenje v letu
Jaden Smith in Cara Delevingne v romantični drami Mitje Okorna Življenje v letu 

SLOVENIJA, ZDA > V glavnih vlogah nastopata Cara Delevingne, najbolj prepoznavna po vlogah v filmskih stripovskih priredbah (Odred odpisanih), in Jaden Smith, sin hollywoodskega zvezdnika Willa Smitha, čigar družinska produkcijska hiša Overbrook Entertainment je film ob Sony Pictures tudi producirala.

“Ujetnik” načrtov družine Smith?

Mladi Smith je bil sicer že v preteklosti tarča kritik o nepotističnem dodeljevanju vlog, tudi najnovejša ne bo neopažena v tem smislu. Glavna vloga obetavnega “piflarja” Daryna, čigar življenje se sprva vrti okoli ambicioznega očetovega načrta (medli Cuba Gooding Jr.) o študiju prava na elitnem Harvardu, je bila precej očitno pisana na kožo Jadenu Smithu. V filmu namreč že uvodoma ugotovimo, da je Darynova velika ljubezen hiphop, med glasbo in filmom pa se giba tudi Jaden, ki ima za seboj že tri albume. Ker pa je že precej filmskih vlog odigral ob očetovem boku ali pod okriljem družinske produkcijske hiše, tudi ta film, kjer imajo načrti poudarjeno vlogo, pusti neizbežen vtis, da je morda tudi Jaden “ujetnik” načrtov družine Smith in je pobeg iz filma (Harvarda) iskal v glasbi.

Režiser Mitja Okorn med igralcema Jadenom Smithom (desno) in Cubo Goodingom Jr. (foto: Brooke Palmer)

Dva svetova trčita

Kakorkoli, mladi Smith se v pričujočem filmu malce bolje izkaže kot vzhajajoči izvajalec hiphopa, precej slabše pa kot zaljubljeni najstnik, ki se upre očetovski avtoriteti in skuša slediti svojemu srcu. Razdor med očetom in sinom sicer nastane zaradi vihrave in nekonvencionalne Isabelle (sproščena Delevingneva), ki sprva ni niti najmanj navdušena nad Darynovim vztrajnim dvorjenjem, saj prihajata iz popolnoma drugačnih svetov. Isabelle nima klasične družine in živi v revni soseski Pittsburgha, edinec Daryn pa živi poštirkano življenje v bogati soseski. Po številnih “neuspešnih” zmenkih sledi razkritje - Isabelle ima raka v tretjem stadiju in preostane ji samo še leto dni življenja. Daryn, ki je zaljubljen do ušes, naredi nov načrt: v enem letu bosta skupaj doživela vse najpomembnejše življenjske mejnike. In tu hollywoodska inzulinska bomba, ki že v prvem delu filma ni varčevala z osladnostmi, eksplodira.

Kliše na kliše

Film so sicer posneli leta 2017 in ga šele po treh letih poslali v svet, kar običajno ni ravno najboljša popotnica. Tudi recenzij kljub znanim obrazom v ameriških medijih skorajda ni. Kaj je šlo narobe?

Če je Okornu v Pismih sv. Nikolaju in Planetu samskih znotraj žanra romantične komedije uspelo vnesti nekaj izvirnosti in svežine, je v svojem najnovejšem delu postregel z nizom najbolj osladnih in že neštetokrat preverjenih klišejev iz ameriških romantičnih dram, “specializiranih” za hude bolezni. Scenarij je premočrten in šablonski ter ne sproža kakih iskrivih uvidov v like in dogajanje. Ker je Jaden Smith zelo zategnjen, film posledično tudi zelo trpi zaradi akutnega pomanjkanja kemije med glavnima igralcema, kar še bolj prispeva k izumetničenosti in neprepričljivosti filma. Namreč, tudi ko nastopijo za Isabelle najhujši trenutki, je težko vzpostaviti empatičen odnos do nje in likov, ki jo obkrožajo. Vsi delujejo preveč sterilno. Končni rezultat je generična solzava romantična drama, ki ji ne pomaga niti plemenita parabola o iskanju lastne poti in velike solidarnosti do ljubljene osebe, ki se ji življenje izteka.


Najbolj brano