Borbe karibske skupnosti v Londonu

Eden najbolj angažiranih sodobnih britanskih režiserjev Steve McQueen, ki je s svojim tretjim celovečercem 12 let suženj osvojil tudi oskarja za najboljši film, se je s petdelno antologijsko serijo Majhna sekira na HBO ponovno vrnil na področje pravic temnopoltih, in sicer se je tokrat osredotočil na položaj karibske skupnosti v zahodnem Londonu od konca 60. do začetka 80. let minulega stoletja.

Steve McQueen je z antologijsko serijo Majhna sekira posredno 
opisal tudi svoje odraščanje v Londonu.
Steve McQueen je z antologijsko serijo Majhna sekira posredno opisal tudi svoje odraščanje v Londonu.  

Steve McQueen je ta projekt razvijal več kot deset let in je skozi pet različnih zgodb karibskih priseljencev posredno sicer opisal tudi svoje odraščanje v Londonu in številne diskriminacije, ki jim je bil izpostavljen. McQueen je namreč karibskega porekla, starši so se priselili v London iz otoških karibskih držav Grenade in Trinidada, odraščal pa je prav v zahodnem Londonu.

V prvem in tudi najdaljšem delu (dve uri) obravnava resnične dogodke karibske skupnosti v Notting Hillu v 70. letih, ki je svoje družabno središče našla v restavraciji Mangrove. Njen lastnik, personal in gosti so bili kmalu po odprtju tarča številnih racij, s katerimi so policisti želeli prestrašiti in onemogočiti delovanje lokala. A v tem času je začelo tudi gibanje Črni panter v Londonu širiti idejo o boju proti diskriminaciji temnopoltih, ki je opogumilo lastnika, da se zoperstavi policijskemu nadlegovanju. Njihov boj je kulminiral v demonstraciji, uperjeni proti lokalnim policistom, ki, kot je bilo večkrat prikazano v prvem delu, so se zelo brutalno izživljali nad lokalno karibsko skupnostjo tudi izven lokala Mangrove. Že v prvih nekaj minutah prvega dela namreč glavni policist med razlago mlajšemu novincu, kako se dela v tem okrožju, reče: “S temnopoltimi je treba enako ravnati kot nekoč z Irci,” katerim v Angliji prav tako ni bilo z rožicami postlano.

McQueen, ki si je naslov za serijo izposodil v pregovoru “če si ti veliko drevo, smo mi majhna sekira” in je kasneje končal v znani skladbi Boba Marleyja Majhna sekira, je v prvem delu zelo premišljeno, brez odvečnega balasta predstavil tedanje dogajanje. Še posebej pa blesti, ko se dogajanje preseli v sodno dvorano, kjer z zelo dobrim scenarijem pokaže trhlost obtožb in vseprežemajoči rasizem, ki se je najbolj kazal skozi zelo utrjene predsodke. V drugem delu zajadra v popolnoma drugačne vode, kjer je kritika tedanjega sistema bolj v ozadju.

V Ljubezenskem rocku McQueen z izjemno čutno režijo pokaže “brstenje” prve ljubezni in kako je glasba globoko zakoreninjena v DNK karibske skupnosti. V tretjem delu se loti resnične zgodbe Leroyja Logana in njegovega boja z rasizmom v policiji, v četrtem McQueen spregovori o še eni resnični zgodbi, in sicer pisatelja Sheyja Colea, v zadnji pa obravnava tedanji šolski sistem. Vsaka zgodba je svet zase, a iz vseh vejejo temeljne vrednote odprte družbe, predvsem svoboda in strpnost.


Najbolj brano