Vmesna posodobitev

Oplov crossland je po nekaj letih stagniranja vendarle doživel nujno potrebno posodobitev, ki ga znova uvršča med pomembno elito v svojem izredno številčnem razredu. Mi smo za kratek čas sedli za volan različice z najmočnejšim bencinskim motorjem.

Prva prava prenova crosslanda pod Stellantisovo hišo je za korak zmanjšala zaostanek za novejšimi konkurenti, pravzaprav pa je 
zadnji lahko tudi prvi. Foto: Artur Švarc
Prva prava prenova crosslanda pod Stellantisovo hišo je za korak zmanjšala zaostanek za novejšimi konkurenti, pravzaprav pa je zadnji lahko tudi prvi. Foto: Artur Švarc 

Crossland, ki je ostal z brez črke x v imenu, ima kar hišnega konkurenta, mokko, ki pa sodi v drugačen svet. Opel ima tako dva aduta za pravzaprav enak razred in če je mokka z obliko in digitalizacijo namenjena mlajši generaciji, je crossland kot že zelo prekaljen maček s svojimi tradicionalnimi vrednotami, kot so prostornost, udobje in nenazadnje enostavnost, kot nalašč za generacijo, ki ji pisani ekrani ne gredo najbolje od rok. Glavna oblikovna posebnost je seveda nova maska, popolnjena kot pri mokki in astri in z lučmi, ki so poravnane v enotno površino. V paketu GS Line se je dodatno pojavila tretja barva, ki krasi zunanjo podobo kot rdeča letvica od sprednjega do zadnjega stebrička, velike rdeče površine pa so dobrodošla popestritev tudi v notranjosti. Najdemo jih tako na osrednjem delu armaturne plošče, vratih in na šivih na sedežih. Notranjost je v vseh ostalih pogledih še precej klasična in Oplova, tako ko gre za stikala, volan in analogne merilnike pred voznikom. So pa s prenovo precej več nalog opravili inženirji za podvozje z novim vzmetenjem in natančnejšim volanom. Nekaj let razvoja je seveda prineslo tudi dodatna elektronska pomagala, ki do neke mere nadomestijo terenske lastnosti pravih terencev. Kljub kompaktnim meram je ta mali SUV v notranjosti zelo prostoren, visoko sedenje je kot nalašč za tiste, ki jim leta prinašajo malo manj prožno hrbtenico, 460 litrov prtljažnika pa doda še veliko prostora za prevoz ali planinske opreme ali gajbic z vrta.

Bolj priljubljen med starejšimi kupci

Motorizacija je hišna, v testnem crosslandu pa se je vrtel močnejšo od obeh različic 1,2-litrskega turbo trivaljnika s 96 kW (130 KM), moč pa na sprednji kolesni par prenaša 6-stopenjski ročni menjalnik. Ob nominalni moči motorja je jasno, da je crossland precej živahen avto, ki se ne boji bolj športne vožnje po običajnih cestah kot potovanj na daljše razdalje po avtocesti. Poraba je precej odvisna prav od cest, tam okoli sedmih litrov in nekaj malega pa povsem sprejemljiva. Ob prevzemu crosslanda smo se pogovarjali z enim od prodajalcev in je na mnenje o tem, da ta tehnično caplja za konkurenčnimi modeli, razložil, da si sploh ne moremo predstavljati, kakšna uspešnica je med starejšo populacijo, ki kot že rečeno, ni navdušena nad digitalizacijo, modnim postavljanjem in individualizacijo. V osnovi je testni crossland GS line+ za ključe v roki želel 20.050 evrov, z dodatki kot so dodatno zatemnjena stekla, brezkontaktni ključ, samodejno zaviranje v sili, elektronska dvopodročna klimatska naprava, ogrevanje sedežev in volana ter 8-palčni infozabavni vmesnik z navigacijo vzel še 2.940 evrov. V tej številki sta še sprednji meglenko ter parkirni senzorji spredaj in zadaj in kamera zadaj. Crossland je del Oplove polpretekle zgodovine, ki zanimivo dopolnjuje digitalne koncernske sorodnike kot je na primer Peugeot 2008. In kot takemu, kjer je nekoliko retro pristop tudi prednost, mu ne uideta še vsaj leto ali dve spodobnih prodajnih številk.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4217 mm, 1825 mm, 1605 mm

Motor: 1,2-litrski turbo bencinski motor 96 kW (130 KM)

Navor: 230 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 195/55/R17

Posoda za gorivo: 45 litrov

Cena: 20.050 evrov


Najbolj brano