Velikan tudi na električni pogon

Nemški proizvajalec premijskih avtomobilov je pred nekaj dnevi javnosti prvič predstavil novo izdajo avtomobila, ki je del njihove ponudbe vse od leta 1972. A tokrat je vendarle drugače, saj se potovalno-poslovni velikan predstavlja tudi z alternativnim pogonom in oznako i5.

Samo mesec dni po premieri glavnega rivala s srebrno zvezdo je 
BMW pripravil tudi svoj odgovor - novo Serijo 5. V prodajne salone 
Petka pripelje letošnjo jesen. Foto: BMW
Samo mesec dni po premieri glavnega rivala s srebrno zvezdo je BMW pripravil tudi svoj odgovor - novo Serijo 5. V prodajne salone Petka pripelje letošnjo jesen. Foto: BMW

Z interno oznako G60 osma generacija serije 5, upoštevajoč revolucijo v dizajnu bavarske znamke, deluje kar rahlo zadržano brez radikalnih oblikovalskih idej. Še najbolj pomembno pri podobi je, da je avto pošteno zrasel v merah in je prvič daljši od petih metrov. Petica bo na voljo z dizelskim, bencinskim in hibridnim pogonom, za nameček pa je še tu polno električni i5. Za vsakogar nekaj, razen za tiste, ki čakajo M5. Ta in njegov V8 bosta morala še malo počakati. Šef dizajna, Hrvat Domagoj Dukec, je na zaprti premieri pred aktualno predstavitvijo novega modela povedal, da je bila njegova naloga narediti najbolj elegantni BMW do zdaj in da je serija 5 namenjena najbolj konzervativnim BMW-jevim kupcem - zato velika maska in razcepljene luči niso prišle v poštev. Dukec je za ta avto celo omenil, da je bolj italijanski od marsikaterega italijanskega vozila.

Prostoren in napreden

Nova generacija zdaj tako meri 5,06 metra, široka je 1,90 metra in povišana za 3 centimetre in pol na 1515 mm, da lahko sprejme baterije za i5. Medosna razdalja meri zajetnih 2995 milimetrov, kar pomeni še več prostora za noge zadaj, koeficient zračnega upora pa je 0,23. Če je zunanjost še blizu predhodnika, je notranjost povsem drugačna. Tu sta dva zaslona, integrirana v eno površino, Petka pa uporablja iDrive 8.5, ki si ga deli z i7 M70 in obljublja bolj intuitivni uporabniški vmesnik s quickselect funkcionalnostjo, to je skupinami ikon na domačem zaslonu in brez iskanja po podmenijih. Zaslona sta taka kot pri nekaterih drugih modelih - digitalni merilniki imajo 12,3 palca, infozabavni vmesnik pa 14,9. Še vedno je tu slavni iDrive okrogli gumb, ki ga je na Sedmici pred 22 leti uvedel Chris Bangle. Zaslona sta rahlo ukrivljena proti vozniku, podobno kot pri Tesli pa so pri i5 tudi dodatki kot so igrice ali gledanje filmov, medtem ko se avto polni. Prtljažnik v petmetrski limuzini meri 520 litrov in 30 litrov manj pri električnem i5. Če bo koga motil nizek limuzinski prtljažnik, bo počakal do pomladi, ko prihaja še karavan z oznako touring. In kaj imamo pod motornim pokrovom? Začenja se z oznako 520i s štirivaljnikom s 140 kW (190 KM) in 310 Nm navora. Končna hitrost je 230 km/h, pospešek do stotice v 7,5 sekunde. 520d je osnovni dizel s 145 kW (197 KM) in 400 Nm navora, do stotice pospeši v 7,3 sekunde in gre do 233 km/h. Tu je tudi xDrive različica s pet kilometri nižjo končno hitrostjo. Vsi trije imajo 48-voltni blagi hibridni sistem, priključna hibrida 530e in 550e xDrive pa prideta na trg prihodnjo pomlad, govori pa se tudi o starem dobrem dizelskem i6 motorju. Američani sicer dobijo še 530i in 540i, ki pa ne bosta na voljo v Evropi.

Električno gnana limuzina

Električni i5 bo na voljo v dveh različicah, kot eDrive40 z 250 kilovati moči in 430 Nm navora. Končna hitrost je 192 km/h, pospešek 6 sekund. 81,2 kWh baterija bi morala zadoščati za 477 do 582 kilometrov, opcijsko se reč polni od 11 kW na izmeničnem in do 205 kW na enosmernem priključku. Močnejši električni brat je M60xDrive s 442 kilovati in 800 Nm navora, do stotice se izstreli v samo 3,8 sekunde in doseže 230 km/h, doseg pa je nekoliko manjši - od 455 do 516 kilometrov. Med asistenčnimi novotarijami je tu sistem za menjavo voznega pasu, ki med samodejno vožnjo zamenja vozni pas - dovolj je, da voznik pogleda v enega od stranskih ogledal. BMW prav tako ni pozabil poudariti, da je nova Petica prvi BMW s povsem vegansko notranjostjo - sedeži. Namesto klasičnih strešnih oken bo zdaj na voljo tudi velika panoramska streha čez celotno dolžino vozila.


Najbolj brano