Pozna se ji francosko sorodstvo

Za kratek čas sem prvič sedel za volan nove Opel astre. Udobna, prostorna in napredna, a takoj je prepoznati nekaj elementov, ki dajejo jasno vedeti, da za razvojem stoji nekdanji francoski koncern.

V Sloveniji se je ob koncu preteklega leta na cestah vozilo več kot 
29 tisoč primerkov astre.
V Sloveniji se je ob koncu preteklega leta na cestah vozilo več kot 29 tisoč primerkov astre.  

Oplovci si od astre veliko obetajo, čeprav je tehnično povsem sorodna z novim peugeotom 308. Namreč, že nekaj let je nemška znamka pod okriljem Francozov, ti pa so od začetka leta z združitvijo koncerna FCA pod enotno streho - Stellantis. Seveda to pomeni, da imajo oplovci dostop do preverjenih tehničnih rešitev, zato je bil edini konkreten izziv iskanje pravega recepta za zunanjo obliko. Oblikovno je astra v novi izdaji povsem drugačna in hkrati sorodna z ostalimi družinskimi člani, ki so se na trgu pojavili v zadnjem letu. Na prvi pogled se zdi, da oblikovne linije utegnejo biti všeč kupcem. A če imamo prav, bo povedal čas.

Leta 1991 je astra zamenjala kadetta, prodajna statistika pokaže, da so jih v tem času po vsem svetu prodali nekaj več kot 15 milijonov v petih različnih generacijah. Na naših cestah se jih je ob koncu leta 2020 vozilo nekaj več kot 29 tisoč primerkov, kar pomeni, da je bil vsak peti avto pravzaprav opel astra. Tako so izračunali pri Oplu. A šesta generacija bo imela precej težje delo, saj ima v svojem razredu kar nekaj močnih tekmecev, tudi znotraj istega koncerna, zato bo med kupci močan faktor predstavljala cena. Te še niso določili oziroma je morda taktično še niso delili s širšo javnostjo, saj se v kratkem predstavi tudi Peugeotov 308. Izvedeli smo, da bodo naročila začeli sprejemati v začetku prihodnjega leta, do prodajnih salonov Oplovih trgovcev po Sloveniji pa bodo prvi primerki iz Russelsheima začeli prihajati konec marca.

Dimenzijsko skoraj enaka predhodnici

Prvi vtis v notranjosti je prav tako dober. Na sprednjih sedežih s certifikatom AGR se dobro sedi, dovolj prostora za kolena je tudi na zadnji klopi, prtljažnik s 422 litri in predelno polico pa zmore sprejeti prtljago štirih oziroma petih potnikov. Voznik bo večino potovalnih informacij spremljal preko digitalnih merilnikov, dodatno pa je za upravljanje določenih sistemov vgrajen še en zaslon na dotik. To zasnovo pri Oplu imenujejo Pure Panel - dva desetpalčna zaslona, ki sta pod isto površino, eden za volanom, eden na sredini. Omeniti velja še zunanje dimenzije. V dolžino astra meri 4,37 metra, kar je manj kot pol centimetra več kod predhodnice, medosna razdalja znaša 2,68 metra, enako kot pri peugeotu 308.

Prihaja tudi elektrognana različica

Avto bo v prvi fazi kupcem na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji znanega porekla. Največ poudarka bodo namenjali 1,2-litrskemu trivaljnemu turbo bencinskemu motorju z 81 in 96 kilovati moči, na voljo bo tudi dizelski 1,5-litrski motor s prav tako 96 kilovati moči. Nekaj mesecev kasneje se paleti pridružuje še priključni hibrid s sistemsko močjo 165 kW (225 KM), ki v povsem električnem načinu lahko prevozi do 60 km (po WLTP), vrhunec pa bo dosežen v sredini leta 2023, ko bodo trgovci dobili prve primerke električne astre-e.


Najbolj brano