Trst in Dunaj naj bi znova povezali z vlakom

Če bo šlo vse po načrtih, naj bi sredi decembra (znova) dobili mednarodno železniško potniško povezavo med Trstom in Dunajem. Avstrijski vlak naj bi enkrat na dan vozil na relaciji Trst-Ljubljana-Gradec - Dunaj. To naj bi dokončno potrdili konec meseca. Pri Slovenskih železnicah so povedali, da imajo konec oktobra sestanek z OBB (avstrijske železnice), sami pa podpirajo vse dodatne medkrajevne povezave.

Trst bo z Dunajem povezoval avstrijski vlak. Foto: arhiv Primorskega dnevnika
Trst bo z Dunajem povezoval avstrijski vlak. Foto: arhiv Primorskega dnevnika

TRST > Ljubljana in Dunaj sta železniško že povezana, zdaj pa bi bilo treba to relacijo podaljšati do Trsta. Roberto Castelnova, ki v Italiji zastopa OBB, je v telefonskem pogovoru potrdil, da so zelo dobre možnosti, da bi okoli 15. decembra po dolgem času iz Trsta na Dunaj spet odpeljal potniški vlak. Na tem projektu aktivno delajo že dobrih šest mesecev, o uporabi italijanske železniške proge pa so se že dogovorili z RFI (Rete Ferroviaria Italiana).

“Vodstvo Italijanskih železnic nam je zagotovilo, da lahko progo na relaciji Trst - Opčine uporabljamo, če se naš vozni red ne križa z drugimi vlaki. Italijanski del proge bi zasedli za 32 minut. Toliko namreč vlak potrebuje do meje s Slovenijo,” je povedal Castelnova in dodal, da je vlak avstrijski, vagone pa izdeluje avstrijsko podjetje Siemens. O voznem redu in ceni vozovnic sogovornik še ni želel govoriti. S spletne strani Slovenskih železnic je mogoče razbrati, da potovanje med Ljubljano in Dunajem traja šest ur, povratna vozovnica na tej relaciji pa stane 150 evrov.

8,5 ure naj bi trajala vožnja z vlakom med Trstom in Dunajem. 6,5 ure je vožnja na isti relaciji trajala leta 1857.

Dolgo potovanje do Dunaja

Cena do Trsta bo najbrž nekoliko višja, pot med Dunajem in Trstom pa bo po naših izračunih trajala osem ur in pol. Celo več kot leta 1857, ko so slovesno odprli železniško progo od Ljubljane do Trsta, še zadnji odsek južne železnice, ki je povezovala Dunaj, prestolnico monarhije, in Trst, njeno najpomembnejše pristanišče. Kronisti pišejo, da je vlak za sopihanje iz Ljubljane do Trsta čez Kras takrat potreboval šest ur in pol. Ponovno železniško potovanje med Trstom in Dunajem bo torej namenjeno ljubiteljem železnic in tistim, ki imajo obilico časa.

O pomenu železniške proge Dunaj-Ljubljana-Trst v letu 1857 danes priča podatek, da se je slovesnosti ob dokončanju železnice udeležil sam cesar Franc Jožef, ki je simbolično vložil zadnjo opeko v postajo ter s tem dejanjem končal gradnjo železnice. Proga Ljubljana-Trst je gradbenikom povzročala nemalo preglavic. Tire so položili čez Ljubljansko barje, čeprav takrat še niso imeli izkušenj z gradnjo železnic na območju močvirij. V Postojnskih vratih so dosegli nadmorsko višino 603 metre, med Pivko in Divačo pa so izvrtali šest predorov. Trst se je v 19. stoletju uvrščal med največja pristanišča v Evropi. Zaradi turistov z vlakov se je močno povečal obisk Postojnske jame.

Potniški mrk

Južna železnica je doživela hud udarec po prvi svetovni vojni, ko so progo razkosali med tri države. Za železnico in tržaško pristanišče so bili slabši časi po drugi svetovni vojni. Pomembnost tržaške proge glede mednarodnega potniškega prometa tudi v zadnjih desetletjih ni naraščala.

Zaradi vedno manjšega števila potnikov in ekonomske neupravičenosti so že pred leti ukinili vlak na relaciji Trst-Dunaj. Pobudniki vrnitve železniške povezave med avstrijsko prestolnico in Trstom si želijo, da bi potniki spet začeli potovati na tej relaciji. Tudi zato, ker so novi Siemensovi vlaki zelo udobni za potovanje. Avstrijske železnice verjamejo v vrnitev železniškega turizma, v katerega veliko vlagajo. Prihodnje leto bodo prevzeli povezavo med Benetkami in Dunajem. Ti dve mesti naj bi povezovali kar trije vlaki na dan. Kot so povedali predstavniki avstrijskih železnic, bodo to relacijo prevzeli v prvih mesecih prihodnjega leta, veliko pa je odvisno epidemioloških razmer.


Najbolj brano