Ne nasedajte spletnemu mačku v žaklju

Prehranska dopolnila gredo pozimi dobro v promet, sporna pa je lahko ta ponudba v spletnih trgovinah. Nekateri izmed teh izdelkov nimajo ustreznih označb sestavin, nekatere pa ponudniki oglašujejo na nedovoljen način, sporoča Zveza potrošnikov Slovenije.

Oglaševanje prehranskih dopolnil na spletu je pri nekaterih 
ponudnikih zavajajoče in v nasprotju s predpisi.
Oglaševanje prehranskih dopolnil na spletu je pri nekaterih ponudnikih zavajajoče in v nasprotju s predpisi.  

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je nedavno potrošnikom naslovila opozorilo, da je Mednarodni inštitut za potrošniške raziskave (MIPOR) ugotovil več nepravilnosti pri oglaševanju teh izdelkov na spletu. Pri nekaterih ni ustreznih označb sestavin.

Obvestilo je pomembno zlasti zdaj, ko razsajajo gripa in virusne prehladne okužbe. Nekateri se skušajo pred njimi zaščititi s pripravki bodisi v prosti prodaji bodisi v spletnih trgovinah. Tako se skušajo izogniti gneči v lekarnah, da se ne bi od bolnih, ki tja hodijo po zdravila, še sami okužili. Tako na spletu iščejo izdelke, ki obljubljajo krepitev odpornosti in naj bi bili pravo bogastvo vseh vitaminov, mineralov in drugih za to potrebnih snovi.

Za zaščito potrošnikov

Primerjalno ocenjevanje nakupa prehranskih dopolnil prek spleta je del ocenjevanj, ki jih MIPOR izvaja v okviru republiške koncesije za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev. Sofinanciralo ga je ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

ZPS omenja, da so se pod lupo znašli pripravki za dopolnitev običajne prehrane, za koncentrirane vire posameznih ali kombiniranih hranil s hranilnim ali fiziološkim učinkom. Potrošniki zmotno menijo, da jim bodo ti izdelki pozimi ohranili zdravje. Ponudniki prehranskim dopolnilom pri označevanju, predstavljanju in oglaševanju ne smejo pripisovati lastnosti preprečevanja ali zdravljenja bolezni, poudarja ZPS. Nedovoljene so tudi navedbe, ki namigujejo, da z uravnoteženo in pestro prehrano ni mogoče zagotoviti ustreznega vnosa hranil.

MIPOR je v tokratni raziskavi izbral osem spletnih trgovin, ki ponujajo prehranska dopolnila z vitamini in minerali. Preveril je možnosti za nakup, način predstavitve in oglaševanja, označbe glede na vse obvezne in potrebne informacije. Štirje ponudniki so upoštevali pravilnik o prehranskih dopolnilih in zakonodajo s področja zdravstvenih trditev ter prejeli oceno zelo dobro. Odkril je tudi več ponudnikov, ki na nedovoljeni način predstavljajo in oglašujejo izdelke na spletu.

Ponudnika www.fidimed.si in www.bioforma.si sta pri oceni prostovoljnih navedb in trditev prejela oceno pomanjkljivo, ponudnika www.sensilab.si in www.proteini.si pa oceno nezadovoljivo, saj navajata neodobrene zdravstvene trditve ali le splošne trditve brez specifičnih zdravstvenih trditev. Na ta način namigujeta, da z uravnoteženo prehrano ni mogoče zadostiti potreb po hranilih in napeljujeta, da naj bi tisti, ki ne jemlje njihovih izdelkov, utrpel pomanjkanje hranil in posledično zbolel.

Nika Kremić iz ZPS poudarja, da so takšne navedbe povsem nesprejemljive. “Potrošnika prepričujejo, da bo zdrav le, če bo kupil njihov izdelek. Prav pred takšnim zavajanjem zakonodaja ščiti potrošnike in jo je treba upoštevati. Nedovoljenih navedb in trditev na sami embalaži izdelkov nismo zasledili, kar potrjuje, da so vsebine na spletu manj pod nadzorom.”

MIPOR je preveril tudi označbo izdelkov v spletnih trgovinah. Le štirje so ustrezno označili izdelek na spletu, pri drugih so pomanjkljivosti pri navajanju sestavin in označevanju alergenov. Pri navajanju pogojev za hrambo nekateri niso navedli temperature, pomanjkljive so bile navedbe o vsebnosti vitaminov in mineralov.

Vsi rezultati so dostopni na www.potrošnikovZOOM.si.


Najbolj brano