In če bi ukinili še parkirnino?

Pobude za ukinitev vinjetnega cestninjenja na hitri cesti med Škofijami in Koprom, ki imajo sicer že dolgo brado, ne bodo tako hitro uslišane. Čeprav so pobudniki v zadnjem času spet glasnejši, tako v istrskih občinah kot na Tržaškem. Toda država - natančneje ministrstvo za infrastrukturo - svojega stališča ne spreminja. Ena izjema bi lahko sprožila plaz, saj uporabniki avtocest in hitrih cest na enem koncu Slovenije ne bi mirno požrli, da tistim na drugem koncu ni treba plačevati, kar sami morajo.

Sklicevanje na večji turistični obisk, večje število dnevnih gostov in manjšo obremenitev lokalnih ter regionalnih cest pri državi ne zaleže kaj prida. Vinjetni sistem je, kot poudarjajo na ministrstvu, odpravil neenakopravnost prejšnjega cestninskega sistema, ki je kar precejšnjemu številu voznikov omogočal brezplačno vožnjo po mnogih odsekih slovenskih avtocest. Z lansko uvedbo elektronskega cestninjenja za težja vozila je ta možnost padla v vodo še voznikom tovornjakov in avtobusov.

Po enaki logiki kot pri vinjetah se lahko kdo spomni, da je nujno ukiniti parkirnino, saj bi tudi to lahko privabilo več gostov.

Tudi sklicevanje na to, da za vožnjo skozi predor Markovec ni potrebna vinjeta in bi torej lahko relacijo podaljšali do Škofij, ne vzdrži. Kajti predor Markovec ni izvzet iz vinjetnega sistema, formalno je le obvoz, ki ga vozniki lahko uporabljajo brez vinjet zaradi zapore (čeprav trajne) stare obalne ceste. Da je omenjeni predor še kako del cestninskega sistema, dobro vedo vsi vozniki težkih vozil, ki morajo od lani tudi za ta odsek plačevati cestnino, česar jim pred uvedbo elektronskega cestninjenja ni bilo treba.

Na srečo v naši državi še ne razmišljajo o uvedbi elektronskega cestninjenja za osebna vozila. Niti druge evropske države, ki so po razpredenosti avtocestnega omrežja in številu vozil daleč pred nami, še niso ugriznile v to jabolko, ki se lahko izkaže kot zelo kislo. Kajti tudi za voznika, ki avtocest ne uporablja vsak dan, bi letni stroški krepko presegali ceno vinjete, kaj šele za tiste, ki se po avtocesti dnevno vozijo v, na primer, sto kilometrov oddaljen kraj.

Natančnih izračunov, koliko izgubimo, ker država ne ukine vinjet na odseku Škofije-Koper, ni ponudil še nihče. Po enaki logiki kot pri vinjetah se lahko kdo spomni, da je nujno ukiniti parkirnino, saj bi tudi to lahko privabilo več gostov. Vprašanje za milijon evrov: bi občine pristale na to?


Najbolj brano