Korejsko presenečenje

Sedli smo za volan povsem novega avtomobila v segmentu srednje velikih križancev. Nase opozarja z videzom, prostorno potniško kabino, učinkovitim štirikolesnim pogonom in s spodobno zmogljivim motorjem, ki ima razmeroma visoko povprečje porabe.

Torres je novi avtomobil znamke Ssangyong, ki jo bo čez čas 
nadomestila oznaka KG. Foto: Peter Pirkovič
Torres je novi avtomobil znamke Ssangyong, ki jo bo čez čas nadomestila oznaka KG. Foto: Peter Pirkovič

Pred nekaj leti je usihajočo korejsko avtomobilsko znamko kupilo podjetje KG Mobility in kmalu po prevzemu napovedalo, da bodo oznako Ssangyong postopoma začeli opuščati. Torres je prvi tak produkt, kjer napisa avtomobilskega proizvajalca preprosti ni. Opazen je samo logotip na volanu in platiščih. Natanko 4,7 metra je dolg novi torres. V širino meri 1,89 metra, v višino 1,71 metra, razdalja med sprednjo in zadnjo osjo pa znaša 2,68 metra. Skratka, po merah in videzu precej robusten avtomobil, ki nase najprej opozori z oblikovno platjo.

Spredaj je oblikovalcem uspel dober recept, čeprav je povsem jasno, da so navdih črpali pri uveljavljeni konkurenci. Sprednji del tako zaznamujejo minimalistični žarometi s poudarjenim LED dnevnim podpisom in nekaj terenske šminke, je pa v tem delu opazen tudi napis torres in rdeče znamenje, ki nima nobene vloge, gre le za stilski dodatek. Med slednje se uvrščajo tudi posebna držala na pokrovu motorja, barvno drugačen C stebriček in izboklina na zadku, ki na daleč daje občutek, da ima tam svoje mesto rezervno kolo. Nima ga, je pa to urejeno pod predelno polico prtljažnega prostora. Kot celota razmeroma skladen avto, ki ga dopolnjujejo še 20-palčna platišča in dejstvo, da je podvozje od tal oddaljeno skoraj 20 centimetrov.

Tehnični podatki

Dimenzije: 4700 mm x 1890 mm x 1710 mm

Medosna razdalja: 2680 mm

Motor: 1,5-litrski turbo bencinski s 120 kW (163 KM)

Navor: 280 Nm pri 1500 vrtljajih

Odmik karoserije od tal: 195 mm

Prtljažnik: 703 litre

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 44.499 evrov

Urejena in pregledna notranjost

Že ob prvem stiku s potniško kabino sem dobil občutek, da je ta dovolj prostorna za družinske potrebe. Udobni sprednji sedeži, odeti v usnje in z dobrim oprijemom hrbtnega dela, so mi omogočali različne nastavitve pozicij preko gumbov, dodatno pa sem lahko aktiviral še možnost hlajenja in ogrevanja. Tudi na zadnji klopi je prostora za odrasle več kot dovolj in čeprav klop ni vzdolžno pomična, ponuja možnost nastavitve položaja naslona (do 32,5 stopinje).

Presenetljivo dobra in pregledna je zasnova armaturne plošče. Za volanom s prisekanim spodnjim delom se nahaja ožji in podolgovat zaslon z najbolj uporabnimi potovalnimi podatki, vlogo multimedijskega vmesnika igra sredinsko postavljen 12,5-palčni zaslon na dotik, dodatno pa so korejski inženirji nekoliko nižje postavili še tretji 8-palčni zaslon. Slednji v prvi vrsti zagotavlja upravljanje klimatske naprave, obenem pa so na njem tudi nekatere bližnjice, kot so odpiranje prtljažnih vrat, aktivacija ogrevanja volana ali pa zapore sredinskega diferenciala. Ja, občutno manj je zato tudi gumbov in raznih stikal. Multimedijski sistem je enak kot pri večjem poltovornjaku Mussu Grand, le delovanje sistema je nekoliko hitrejše, občutno boljši je sprejem digitalnega radijskega signala, medtem ko za iskanje prave poti skrbi TomTomova navigacija. Urejeno je tudi povezovanje s telefoni preko kabla (USB-A), edina prava slabost pa je, da podatki niso na voljo v slovenskem jeziku.

Učinkovit štirikolesni pogon

V času, ko je sneg za nekaj dni pobelil Slovenijo, sem se večkrat odpravil na bližnji hrib na sankanje z otroki. 703 litre velik prtljažnik brez težav pogoltne dvoje sank in vso potrebno ropotijo. Če to ni dovolj, se v nekaj potezah preklopi naslon zadnje klopi, ki prinaša skupno več kot 1600 litrov prostora. Zame je bil večji preskus, ali bo torres zmogel vožnjo po utrjeni in ponekod poledeneli poti. Oznaka 4WD na vratih daje jasen signal, da je torres dobro pripravljen za takšne zimske ali terenske izzive. V osnovi se navor prenaša le na sprednji kolesni par, šele ko je oprijem teh slabši, se v aktivno delovanje vklopita zadnji kolesi.

Dovolj učinkovito, da smo brez težav prevozili tistih nekaj rizičnih kilometrov. Podobno suveren in brez pretiranega nagibanja karoserije je tudi na zaviti cesti. Torresa poganja sicer spodobno zmogljiv 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik s 120 kilovati moči. V povezavi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom je spodobno dinamičen, a tudi precej žejen. Ne glede na uporabo programa vožnje Eko (na voljo tudi športni in zimski program vožnje), se je povprečje v času druženja z njim gibalo med devetimi in desetimi litri. S 50-litrsko posodo goriva je točenje goriva nekoliko bolj pogosto opravilo.

Zgolj bencinski, a prihaja tudi električni

Torres velja za nekakšno prijetno presenečenje v tem segmentu, saj je tip križanca, ki je na več nivojih prilagojen po okusu evropskega kupca. Takšen na fotografijah in obogaten s kopico najaktualnejših varnostnih sistemom sicer stane krepkih 44 tisoč evrov, a če ni potrebe po dolgem seznamu dodatkov, bo morda dovolj dober tudi tisti osnovni z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom za slabih 32 tisočakov. Omeniti velja še, da je ta isti avto v Koreji že na voljo tudi z električnim pogonom kot torres EVX, ki bo zelo verjetno čez čas na voljo tudi v Sloveniji.


Najbolj brano