Informacijska točka drugega tira v Divači
Ob vodohranu v Divači, ki je tehnični spomenik lokalnega pomena, so v ponedeljek uradno odprli informacijsko točko drugega tira. Z zunanjo razstavo, ki predstavlja projekt drugega tira, stari vodohran dobiva novo podobo in vrednost.
DIVAČA
> Informacijska točka Divača je oblikovana kot zunanja razstava pred vodohranom, vodnim rezervoarjem za parne lokomotive. Vodohran so zgradili v začetku 20. stoletja, njegova glavna funkcija pa je bila zbiranje in shranjevanje vode ter zagotavljanje vode parnim lokomotivam, ki so po slovenskih tleh potovale vse od prvega vlaka leta 1846 do zadnje parne lokomotive na naših tleh leta 1978.
Divača se je razvijala skupaj z železnico
Županja Občine Divače Alenka Štrucl Dovgan je v nagovoru poudarila ne le pomen in zgodovino vodohrana, temveč tudi pomen potrebnega sodelovanja med lokalno skupnostjo in podjetjem 2TDK ter dejstvo, da je mesto Divača nastajalo in se razvijalo skupaj z železnico.
Generalni direktor 2TDK Matej Oset pa je v nagovoru izpostavil, da je informacijska točka v Divači druga od treh, ki bodo služile kot informacijski centri v občinah ob trasi drugega tira. Dodal je, da drugi tir Divača-Koper ni zgolj železniški projekt, ampak predstavlja investicijo v razvoj regije, trajnostno mobilnost in gospodarski napredek. “S tem projektom bomo znatno povečali zmogljivost in učinkovitost železniške povezave med pristaniščem Koper in zaledjem ter s tem okrepili logistično os Slovenije. Drugi tir bo prinesel nove priložnosti za razvoj, prav tako bo okrepil gospodarstvo Divače,” je poudaril Oset, ki je dodal še, da je sodelovanje z lokalnimi skupnostmi za družbo 2TDK izjemnega pomena.