Test Volkswagen Touareg e-Hybrid: udobna in tiha vožnja

V Volkswagnovi ponudbi je terenski velikan prisoten že več kot 20 let in lahko se zgodi, da ga bodo Nemci ohranili še vsaj eno generacijo. Kar ne bi bilo niti tako slabo, saj je ta cestna križarka edini pravi premijski predstavnik v Volkswagnovi ponudbi, ki letno prepriča okrog sto Slovencev.

Volkswagen touareg na trgu vztraja že več kot dve desetletji, hkrati 
pa že vrsto let predstavlja tudi vrh ponudbe te znamke. Foto: Peter Pirkovič
Volkswagen touareg na trgu vztraja že več kot dve desetletji, hkrati pa že vrsto let predstavlja tudi vrh ponudbe te znamke. Foto: Peter Pirkovič

Touareg je zdaj še nekoliko bolj izpiljen v določenih detajlih, medtem ko osnova ostaja enaka. To pomeni, da nadaljuje tradicijo prostornega, udobnega, varnega in zanesljivega avtomobila na cesti in nenazadnje tudi na terenu. Posebnost prenovljenega touarega, ki oblikovno ne izstopa, kar nekateri kupci cenijo, je opazna tako rekoč že ob prvem stiku. Oblikovno rahlo preurejeno podobo zadnjih luči zdaj nadgrajuje še osvetljen logotip (v rdeči barvi), medtem ko so spredaj z LED svetlobnim pasom povezali žarometa z LED matrično tehnologijo, ki ponoči med vožnjo zelo učinkovito osvetljujeta cesto. Tehnologija osvetljevanja iQLight LED združuje 38.000 svetlobnih elementov in je pri touaregu del serijske opreme.

Uporabnost in digitalizacija

4,9 metra dolg Volkswagnov križanec je brez dvoma v prvi vrsti ustvarjen za daljša potovanja. Potniška kabina ponuja razkošen prostor in udobje na visokem nivoju za štiri oziroma pet potnikov. Za prtljago teh je poskrbljeno v zadnjem delu avtomobila, kjer je brez preklopa naslona zadnje klopi na voljo zajetnih 655 litrov prostora. V kolikor je potreba po prevozu večjih stvari, lahko uporabnik v dveh potezah ustvari ravno dno do sprednjih sedežev. V številkah to pomeni 1675 litrov oziroma 1,91 metra uporabne dolžine. Naslon sicer nima urejene klasične odprtine za smuči, se pa zato lahko ožji sredinski del naslona (deljiv v razmerju 40:20:40) preklopi.

Tehnični podatki

Dimenzije: 4902 x 1984 x 1712 mm

Medosna razdalja: 2903 mm

Motor: trilitrski V6 z 250 kW in elektromotor 100 kW

Sistemska moč: 340 kW (462 KM)

Menjalnik: 8-stopenjski samodejni

Posoda za gorivo: 75 litrov

Teža: 2481 kg

Cena: 102.290 evrov (z dodatno opremo 116.203 evrov)

Iz prtljažnika lahko voznik aktivira skrito vlečno kljuko, ki je pri tovrstnih avtomobilih nepogrešljiv del opreme, saj je touareg sposoben vleči prikolico z zavorami, ki ni težja od treh ton in pol. Rahlo neizkoriščen je le prostor pod predelno polico, kjer je v stiropor shranjen kit za popravilo predrte gume, čeprav bi na tem mestu lahko uredili primeren prostor za polnilne kable. Ti so shranjeni v posebni torbi, ki v prtljažniku odžira prostor. V primeru, da bi na streho namestili strešni kovček, velja omeniti, da so po novem strešni nosilci opremljeni s posebnim senzorjem, ki spremlja obremenitev tovora na strehi in temu primerno prilagodi delovanje nekaterih asistenčnih sistemov.

Največji užitek je za volanom. Vožnja je mehka, brez tresljajev, dobra zvočna izolacija zaduši ves hrup od zunaj, zares udobni sedeži, s funkcijo ogrevanja, hlajenja in masaže pa poskrbijo za dobro počutje med vožnjo. Digitalizacija oziroma innovision cockpit, kot ga imenujejo pri Volkswagnu, prinaša pregledno grafiko merilnikov, zares dober in razširjen nabor podatkov, ki se s projekcijo prenašajo na sprednjo šipo, medtem ko ima osrednji velik 15-palčni zaslon, pomaknjen v smeri voznika, izboljšano programsko opremo in prav tako novo grafiko. Upravljanje z dotikom deluje dobro, povezovanje s pametnimi telefoni, tudi brezžično, poteka enostavno, obenem pa velja pohvaliti še natančen navigacijski sistem, z naborom prometnih podatkov v živo in seznamom najbližjih polnilnic.

Dodatna moč elektrike

Jasno, testni touareg R je bil priključni hibrid, ki smo ga najraje priključili na domačo vtičnico. Baterija z uporabno kapaciteto 17,9 kWh se v tem primeru napolni čez noč, še hitreje pa gre na polnilnici z dvosmernim tokom (2 uri in pol). Nizke temperature so v času preskusa terjale svoj davek, saj je bilo ob 100-odstotni napolnjenosti akumulatorja le za okrog 35 kilometrov vožnje (po WLTP 54 km). Zgolj na električni način lahko gre do 140 km/h, čeprav ima 100-kilovatni elektromotor tudi podporno vlogo trilitrskemu bencinskemu šestvaljniku (250 kW), s katerim tvorita kar 340 kilovatov moči (462 KM) in krepkih 700 Nm navora. In to za dve toni in pol težkega Nemca niti ni tako malo. Na avtocesti lahko zelo hitro doseže visoke hitrosti, a bo precej trpela poraba. Na poti preko avstrijskih Alp se je povprečje vrtelo okrog 12 litrov, na običajnih cestah in ob precej bolj umirjenem tempu pa je povprečje padlo na spodobnih 8 litrov.

Za zanesljiv nastop na cesti je touareg opremljen s štirikolesnim pogonom, med serijsko opremo pa je med drugim tudi zračno vzmetenje, ki višino podvozja spreminja samodejno ali po nareku voznika. Ta ima na voljo še eno vrtljivo stikalo med sedeži, kjer ima možnost izbire različnih programov vožnje. Edina slabost bogato opremljenega touarega R je cena. 102 tisočaka in nekaj drobiža stane ta hibridni velikan. Tu ostaja še nekaj prostora za dodatno opremo. A bolj boli dejstvo, da je dizelsko gnana različica pri osnovni ceni za skoraj 30 tisoč evrov cenejša.


Najbolj brano