Največji Hondin križanec v novi generaciji

Kmalu po prvem srečanju z novo Hondo ZR-V smo znova obiskali to japonsko znamko, kjer so nam podrobneje predstavili največjega med terenci.

Model CR-V si z manjšim ZR-V deli tako platformo in pogon, 
medtem ko proizvodnja zanj prav tako poteka na Kitajskem, a v 
drugi tovarni. Foto: Peter Pirkovič
Model CR-V si z manjšim ZR-V deli tako platformo in pogon, medtem ko proizvodnja zanj prav tako poteka na Kitajskem, a v drugi tovarni. Foto: Peter Pirkovič

Velikega Hondinega križanca, ki ga uvrščamo v segment D, smo prvič videli že ob koncu leta 2022, lansko jesen so na več lokacijah po svetu zagnali proizvodnjo, v teh dneh pa so naši trgovci prejeli prve primerke. Japonski proizvajalec stavi na umirjeno in skladno obliko, zato je ta z drugimi besedami le nekakšna evolucija predhodnika. Vendarle je nova izdaja dimenzijsko nekoliko okrepljena, saj ta v dolžino meri 11 centimetrov več kot predhodnik (4,71 metra), za centimeter ga je več v širino (1,86 metra), višina ostaja enaka (1,67 metra), istočasno pa so Hondini inženirji za 4 centimetre podaljšali razdaljo med sprednjo in zadnjo osjo (2,7 metra). Podvozje je od tal oddaljeno 18 centimetrov, polkrožni obrat pa znaša 11,4 metra. Potniška kabina je glede na dimenzije pričakovano prostorna, udobna in hkrati funkcionalna. Zadnja klop je denimo vzdolžno pomična za 18 centimetrov, deljiv naslon (60:40) pa je možno nastavljati po naklonu, zaradi česar se malenkostno spreminja velikost prtljažnega prostora (589 – 1651 litrov). Do tega uporabnik dostopa preko elektrificiranih vrat, ki se lahko odpirajo in zapirajo z zamahom stopala pod zadnji odbijač. Notranjost je obdana s kakovostnimi materiali, usnjeni sedeži, ki za doplačilo omogočajo ogrevanje in hlajenje, so serijski, všeč nam je odločitev razvojnikov, da so ohranili kar lepo število fizičnih gumbov (tudi za upravljanje samodejnega menjalnika), izboljšana je tudi zvočna izolacija, obenem pa je možno avto opremiti še z Bose ozvočenjem ali s panoramsko stekleno streho.

Zanimivo cenovno pozicioniranje

Motorizacijo pri modelu CR-V trenutno predstavlja enak hibridni pogon kot ga ima ZR-V oziroma Civic, ki se predstavlja pod oznako e:HEV. Torej, v osnovi je pod sprednjim pokrovom dvolitrski motor s 109 kilovati moči, dodatno pa je ob njem vgrajena električna pogonska enota s 135 kilovati in majhna 1,06 kWh baterija. Sistemska moč znaša okroglih 150 kilovatov (204 KM). Kupci bodo lahko izbirali dvo ali štirikolesno gnano verzijo. V prihodnjih mesecih se ponudba širi še z modelom, ki bo nosil oznako e:PHEV, kar pomeni tehnično enak pogon, le s to razliko, da bo imel vgrajeno večjo 17,7 kWh baterijo. Slednjo bo možno polniti tudi na domači vtičnici.

Kupci bodo lahko izbirali dvo ali štirikolesno gnano verzijo.

Ceno dražje različice e:PHEV še nimajo natančno določene, medtem ko ima klasični hibridno gnani CR-V z bogato serijsko opremo začetno ceno postavljeno pri slabih 45 tisoč evrih. To je le 3 tisočake več kot manjšega ZR-V. Štirikolesno gnani CR-V stane 47.390 evrov. Po načrtih zastopnika bi do konca leta v Sloveniji želeli prepričati 120 kupcev, večino teh pa bodo predstavljali obstoječi Hondini kupci.


Najbolj brano