Ukinili so dva, da so dobili enega novega

Avtomobilski svet se vedno vrti okrog številk. Te so povečini povezane z dobički. Pri kupejevskemu razredu E in C so ti hitro ugotovili, da med kupci ni pretiranega zanimanja. Sledila je ekspresna ukinitev in napoved, da bo ta dva nadomestil popolnoma nov razred CLE.

Novi CLE je nadomestilo za dva ukinjena modela - C coupe in E 
coupe. Foto: Peter Pirkovič
Novi CLE je nadomestilo za dva ukinjena modela - C coupe in E coupe. Foto: Peter Pirkovič

Trgovci so v preteklih nekaj mesecih zanj že našli dvajset kupcev, ki so vplačali del kupnine, do konca letošnjega leta pa so jim v Mercedesovi nemški tovarni (Bremen) obljubili še kvoto desetih vozil. CLE k nam prihaja najprej v kupejevski izvedbi, od začetka pomladi pa bo ta na voljo tudi s platneno streho. Velja priznati, da je Robert Lešnik z ekipo ustvaril zares izjemno všečen zunanji dizajn, ki so si ga delno izposodili pri aktualnemu razredu C.

CLE nikakor ni majhen avtomobil kot se morda zdi na prvi pogled. V dolžino meri zajetnih 4,85 metra, kar je 10 centimetrov več od razreda C in nenazadnje, za slaba dva centimetra je daljši tudi od prejšnjega E Coupe. Medosna razdalja meri 2,86 metra, avto pa je postavljen na prilagojeno platformo MRA2, na kateri sta zgrajena tako kot E kot C.

Velja priznati, da je Robert Lešnik z ekipo ustvaril zares izjemno všečen zunanji dizajn, ki so si ga delno izposodili pri aktualnemu razredu C.

Pri kupeju z dvojnimi dolgimi vrati je vse osredotočeno na voznika in sovoznika. Sedi se nizko in zelo udobno, hkrati pa nam je celotna zasnova upravljanja (MBUX) znana iz razreda C. Zadnja klop ima pri temu avtomobilu bolj ali manj funkcijo odlaganja stvari, za prtljago pa je v zadnjem delu spodobnih 420 litrov prostora, a z nekoliko omejenim dostopom zaradi ozke odprtine.

Znana motorna paleta

Ker je CLE izdelan na znani tehnični arhitekturi je od bratov podedoval tudi znane pogone, ki so vsi delno elektrificirani (blagohibridni sistem z dodatkom 17-kilovatnega elektromotorja). Kot osnovo pri Mercedesu postavljajo model CLE 200, opremljen z dvolitrskim štirivaljnikom s 150 kW (204 KM), ki ima hkrati možnost, da ga kupec lahko kombinira zgolj s pogonom na zadnji kolesni par ali na vsa štiri kolesa (4 Matic).

Notranjost sicer ima dva sedeža in zadnjo klop, a slednja je bolj v funkciji odlaganja osebnih stvari. Foto: Peter Pirkovič

Korak višje je CLE 300 4Matic z močnejšim 190 kW štirivaljnikom (258 KM), sledi še nekoliko bolj dovršen CLE 450 4Matic z blago hibridnim trilitrskim šestvaljnikom z 280 kW (381 KM), medtem ko vrh ponudbe predstavlja CLE AMG 53 s trilitrskim šestvaljnikom s 330 kilovati moči. Kasneje se ponudbi pridružuje še navita različica CLE 63 AMG. Za ljubitelje dizla je tu CLE 200d s 147 kW (200 KM), ki je edini v naboru motorizacije, ki nima možnosti kombinacije s štirikolesnim pogonom 4Matic.

Omeniti velja, da so vsi motorji povezani z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, za doplačilo pa si je možno omisliti še štirikolesno krmiljenje. To pomeni 2,5-stopinjsko obračanje zadnjih koles, ki zmanjša obračalni krog za pol metra in do 60 km/h pomaga pri boljši vodljivosti v ovinkih. Cene za CLE s platneno streho še niso znane, medtem ko CLE Coupe v Sloveniji stane začetnih 63.290 evrov. Dizelska verzija je za 3 tisočake dražja, ki je hkrati cenovno izenačena s štirikolesno gnanim CLE 200 4Matic. Strupeni CLE 53 AMG pri nas stane 100. 000 evrov.


Najbolj brano