Največji električni Volkswagen

Nemška znamka v Sloveniji ponudbo električnih vozil bogati z novim ID.7, ki je trenutno na voljo le s šibkejšo verzijo baterije. Čez nekaj mesecev na cenike uvrstijo še štirikolesno gnano različico GTX in karavanskega tourerja.

V Sloveniji nov član električne družine stane nekaj manj kot 55 
tisočakov. Foto: Peter Pirkovič
V Sloveniji nov član električne družine stane nekaj manj kot 55 tisočakov. Foto: Peter Pirkovič

ID.7 je najdaljši in najbolj aerodinamično oblikovan predstavnik električne Volkswagnove družine, ki bo pri nas, po napovedih odgovornih, najverjetneje najbolj zanimal podjetja. Nenazadnje je ta lahko zelo dober avtomobil za poslovno rabo, saj s 86 kWh baterijo (uporabna vrednost) po njihovih meritvah doseg znaša okrog 700 kilometrov, medtem ko pri šibkejši bateriji tovarniški podatek navaja doseg 621 kilometrov. Baterije bo na polnilnici z enosmernim tokom možno polniti z največ 150 oziroma 200 kilovati (najzmogljivejša baterija). K ugodnemu podatku o dosegu deloma pripomore tudi ugodna aerodinamika vozila, saj je koeficient zračnega upora le 0,23. 4,96 metra dolgega in 2172 kilogramov težkega velikana poganja nova električna enota z oznako APP550. Ta je nameščena na zadnji osi, razvija največ 210 kW (286 KM), pri čemer največji navor znaša 545 Nm. Z medosno razdaljo 2,97 metra je jasno, da je potniška kabina v prvi vrsti prostorna. Tako za potnike na sprednjih sedežih in zadnji klopi, k prostornosti pa svoj delež doda tudi uporabno velik prtljažni prostor. V osnovi meri 532 litrov, s preklopom naslona zadnje klopi v razmerju 60:40 pa uporabnik pridobi skupno 1586 litrov oziroma skoraj 2 metra dolgo ravno dno do sprednjih sedežev. ID.7 ima za prevoz daljših predmetov urejeno tudi posebno odprtino v naslonu. Vlečna kljuka, ki je na spisku dodatne opreme (1.076 evrov), omogoča, da priklopimo prikolico z zavorami, ki ni težja od tone oziroma 1200 kilogramov pri štirikolesno gnani različici GTX. Pri nameščanju koles na nosilec je zgornja omejitev pri 75 kilogramih, hkrati pa ta podatek velja tudi za obremenitev strehe ob uporabi strešnih nosilcev.

Posodobljena in udobna notranjost

Potniška kabina je v primerjavi z ostalimi brati vendarle nekoliko bolj razkošna. Uporabljeni so boljši materiali, veliko je novih odlagalnih mest, steklena panoramska streha je opremljena s tekočimi kristali, ki spreminjajo propustnost svetlobe, daleč največji napredek pa so naredili pri infozabavnemu sistemu. Osnovo predstavlja večji 15-palčni osrednji zaslon na dotik, ki ima korenito spremenjeno programsko opremo, na podlagi katere je upravljanje postalo lahkotnejše, je pa hkrati opaziti popolnoma spremenjeno strukturo upravljanja. Podrobno bomo o izboljšavah poročali, ko ID.7 pride na daljši preskus. Omeniti velja še to, da so osvetlili drsnik za glasnost in upravljanje temperature, novost v ID.7 pa so inteligentne prezračevalne šobe, kjer se tok zraka usmerja samodejno oziroma ga upravlja voznik na zaslonu. Takšne rešitve poznamo iz Teslinih modelov. ID.7 ima za volanom manjši prikazovalnik potovalnih podatkov, za doplačilo pa je na voljo tudi izboljšan projekcijski sistem podatkov na vetrobransko steklo, kjer so v vidnem polju zbrani vsi ključni podatki o vožnji (obogatena resničnost). V nabor dodatne opreme spadajo še napredni sedeži, ki imajo 14 možnih nastavitev pozicij in možnost ogrevanja, hlajenja ter funkcijo masaže, na voljo je še zmogljivo Harman-Kardon ozvočenje ter nadgrajeni sistem glasovnega upravljanja.

Sredi leta še več ponudbe

Pri Volkswagnu so ID.7 namenili tudi popoln paket varnostnih asistenc in sistemov. Tako bo avto voznika ob zapuščanju vozila opozoril na možnost trčenja s kolesarjem ali pešcem, opozoril bo tudi na morebitno prisotnost otrok na zadnji klopi, asistenca za ohranjanje vozne smeri bo prepoznavala morebitno delo na cesti in s tem povezane spremembe voznih pasov, tu je tudi sistem za asistirano menjavo voznih pasov in številni drugi. Kaj pa cena? V Sloveniji bo osnovna cena znašala 54.341 evrov, za dodatnega tisočaka pa si kupec lahko omisli bogato opremljeno izvedbo 4 All. Kot že omenjeno, sredi leta na cenike prihaja različica z večjo 86 kWh baterijo, pa različica GTX s štirikolesnim pogonom, jeseni pa bomo na ceste pospremili še karavansko izvedbo Tourer.


Najbolj brano