Renault Austral Full Hybrid200 Iconic Esprit Alpine je zelo drugačen

V roke smo dobili australa, ki se mu med vožnjo obračajo tudi zadnja kolesa, medtem ko za pogon skrbi navit hibridni pogon. Vse to pa prinaša tudi visoko ceno.

Renaultovci so pred leti zelo hitro ugotovili, da kadjar ni pretirano 
konkurenčen v segmentu križancev, zato so ga po koncu prve 
generacije upokojili in ga nadomestili z zelo dostojnim naslednikom. Foto: Peter Pirkovič
Renaultovci so pred leti zelo hitro ugotovili, da kadjar ni pretirano konkurenčen v segmentu križancev, zato so ga po koncu prve generacije upokojili in ga nadomestili z zelo dostojnim naslednikom. Foto: Peter Pirkovič

Austral si s predhodnikom deli enako koncernsko platformo CMF-CD, na kateri so v preteklosti že nastali številni Renaultovi, Nissanovi in Mitsubishijevi in en Mercedesov model. A to je pravzaprav vse, kar ta dva modela povezuje. Hišni oblikovalci so novincu namenili povsem novo moderno zunanjo in notranjo podobo, čeprav so navdih črpali iz ostalih aktualnih modelov oziroma konceptov. V primeru testnega avtomobila videz celotnega avtomobila še nekoliko začini izbrana dodatna oprema. Denimo 20-palčna črna platišča, športni sedeži, LED matričnimi žarometi (900 evrov), ki jih izdeluje slovensko podjetje Hella Saturnus, ozvočenje Harman-Kardon (850 evrov), piko na i celotni podobi pa dodaja še kombinacija sive mat barve z nekaj črnimi vložki in stekleno panoramsko streho. Renaultovci to barvno kombinacijo sicer zelo drago zaračunavajo - 1800 evrov.

Urejena potniška kabina

Potniška kabina glede na dimenzije ponuja dovolj prostora in ohranja tipično Renaultovo udobje oziroma mehkobo. S tem imam v mislih predvsem sprednja sedeža, ki sta, glede na športni karakter avtomobila, obdarjena z izdatno hrbtno oporo, z možnostjo številnih elektrificiranih nastavitev in ogrevanja. Trpeli ne bodo niti potniki na zadnji klopi, kjer je prostora za kolena in glavo dovolj, obenem pa je možno sedalni del še vzdolžno deljivo (60:40) pomikati. Odvisna od položaja klopi je tudi velikost prtljažnega prostora.

Zadnji par koles se obrača tudi pri hitrosti nad 50 km/h, čeprav precej manj (le eno stopinjo), a prav to prispeva k precejšnji natančnosti vožnje.

Osnovnih 555 litrov povsem zadostuje za vsakodnevne potrebe, pod predelno polico je na voljo še nekaj skrivnih odlagalnih kotičkov, ker ta ni imel klasičnega rezervnega kolesa, za prevoz večjih stvari pa se v nekaj hitrih potezah prostor poveča na zglednih 1525 litrov. Zelo dobro zasnovano je tudi delovno okolje za voznika. Digitalizacija upravljanja je tesno povezana z Googlovimi informacijskim sistemom, ki poleg številnih storitev uporabniku med drugim omogoča uporabo njihove učinkovite navigacije na osrednjemu 12-palčnemu zaslonu na dotik. Dobremu položaju za volanom, kjer ima voznik občutek, da sedi v pilotski kabini, so na sredinskemu grebenu uredili še pomičen naslon za roko, ki je obenem tudi odlagalno mesto za telefon z vgrajenim indukcijskim polnilnikom.

Baterija se hitro sprazni in napolni

Pri tej različici australa nas je najbolj zanimala vozniška izkušnja. Opremljen je bil s štirikolesnim krmiljenjem 4control (1500 evrov), s katerim je Renaultov križanec še za odtenek bolj samozavesten na cesti. Obračanje zadnjih koles se najbolj občuti pri počasni vožnji. Na primer, vstop na domače parkirišče, zaradi ozkega uvoza, je bil z australom vedno lahkoten, saj so se zadnja kolesa obračala v nasprotno stran (do 5 stopinj) in temu primeren je bil tudi občutek na volanu. Pogled na podatek o polkrožnem obratu pokaže, da je ta za debel meter krajši od različice brez sistema štirikolesnega krmiljenja (10,1 m).

Tehnični podatki

Motor: 1,2-litrski trivaljnik + 2x elektromotor

Skupna sistemska moč: 147 kW (200 KM)

Dimenzije: 4.510 mm x 1.843 mm x 1.621 mm

Prtljažnik: 555-1525 litrov

Odmik od tal: 180 mm

Teža: 1492 kg

Posoda za gorivo: 55 litrov

Cena: 41.400 evrov (z dodatno opremo 48.170 evrov)

A to ni edina prednost. Zadnji par koles se obrača tudi pri hitrosti nad 50 km/h, čeprav precej manj (le eno stopinjo), a prav to prispeva k precejšnji natančnosti vožnje. Omenjeni sistem si je mogoče omisliti v kombinaciji s paketom opreme iconic esprit alpine, slednji pa je na voljo le z zmogljivim hibridnim pogonskim sistemom. V njem je kot primarni pogon vgrajen 1,2-litrski turbo bencinski trivaljni motor (pred tem je to bil 1,6-litrski bencinski motor), dodatno pa so mu razvojniki v pomoč dodali še dve električno gnani enoti. Eden v vlogi generatorja, drugi kot pogonski elektromotor z močjo 50 kilovatov. Pogonskemu sklopu je dodan še menjalnik brez sklopke (šeststopenjski - dve prestavi za električni motor in štiri prestave za bencinski trivaljnik) ter baterija z uporabno kapaciteto 1,7 kWh, ki je vgrajena v delu pod sprednjimi sedeži. Skupna sistemska moč tako znaša 147 kilovatov, s čimer je vožnja lahko precej dinamična.

Potniška kabina razvaja z udobnimi sedeži in Googlovim infozabavnim sistemom. Foto: Peter Pirkovič

V praksi zagon in speljevanje potekata na električni način, kmalu zatem pa se v delovanje pogonskega sistema vključi tudi bencinski trivaljnik, s čimer je na voljo celotna zaloga moči. Austral hitro in odločno pospešuje, a je vse skupaj kratkotrajno, saj se baterija hitro izprazni in nenazadnje tudi hitro napolni. Z rekuperacijo v zgolj kilometru ali dveh, v kolikor to ne pride v poštev, polnjenje prevzame bencinski motor z rahlo neobičajnim hrupom. Razporeditev energetskih tokov je možno ves čas spremljati na osrednjemu zaslonu, zato hitro ugotovimo, da se velik del vožnje pravzaprav opravi na električni način. Pomemben je še podatek, da je s 55-litrsko posodo goriva možno prevoziti med 600 in 700 kilometri, medtem ko se povprečje ustavilo pri 6,6 litra.

Veliko dodatne opreme prinaša visoko ceno

4,5 metra dolg križanec z 2,66 metra dolgo razdaljo med sprednjo in zadnjo osjo, ki se proizvaja v španski tovarni, z lahkoto uvrščamo v razred zelo uporabnih družinskih avtomobilov. Zgovorna je tudi njegova začetna cena, ki znaša dobrih 28 tisočakov. Povsem druga zgodba je bil naš testni austral z zmogljivim hibridnim pogonom, bogatim paketom opreme esprit alpine in s sistemom štirikolesnega krmiljenja. Seveda so to trije bistveni poudarki, ki ta avtomobil naredijo še za odtenek bolj žlahtnega in to je potrebno primerno plačati. Po ceniku ta cena znaša 41.400 evrov, z dodatno opremo pa se končna cena približa 50 tisočakom.


Najbolj brano