Popolnoma nov Hondin križanec s Kitajske

V letošnjem letu smo na kratko sedli za volan nove Honda. Model oznako ZR-V, ki naj bi v letošnjem letu prepričal okrog sto slovenskih kupcev, prihaja s kitajske tovarne, cena zanj pa se začne pri 41 tisočakih.

Z začetno ceno 41 tisoč evrov načrtujejo, da bi letos na slovenske 
ceste poslali okrog sto primerkov. Foto: Peter Pirkovič
Z začetno ceno 41 tisoč evrov načrtujejo, da bi letos na slovenske ceste poslali okrog sto primerkov. Foto: Peter Pirkovič

Novinec s terensko zasnovo je umeščen med uveljavljena modela HR-V in CR-V oziroma z drugimi besedami, uvrščamo ga v segment C SUV, kjer je doma zelo veliko konkurence. Kot pravijo pri Hondi, bodo z njim skušali nagovarjati velik del kupcev, ki so zvesti znamki, del njih pa se bo srečalo s Hondinim modelom. ZR-V v dolžino meri 4,56 metra, 2,66 metra ima dolgo razdaljo med sprednjo in zadnjo osjo, medtem ko je podvozje od tal oddaljeno 18 centimetrov. V ponudbi novinec sicer nima štirikolesnega pogona, a se bo z lahkoto spopadel z urejenim makadamom. Potniška kabina je na prvi pogled prostorna in udobna, ohranili so kar nekaj fizičnih gumbov, ustvarili nekaj uporabnih odlagalnih mest in na stranskem delu sredinskega grebena med sedeži našli prostor za dva USB-C vhoda. Na zadnji klopi prostorske stiske na prvi pogled ni občutiti, prav tako spodobno velik je tudi prtljažni prostor, ki v osnovi meri 380 litrov in ga je mogoče povečati na skupno 1322 litrov. Primerno digitaliziran je tudi vozniški delovni prostor. Osrednji 9-palčni zaslon na dotik v slovenskem jeziku omogoča enostaven pregled številnih podatkov in nastavitev kopice sistemov, medtem dodatno vrednost prinašajo z digitalno podlago opremljeni merilniki (10,2 palca) in projekcija podatkov na vetrobransko steklo (serijsko pri opremi advance).

Hibridni samopolnilni pogon

Ker je bil ZRV izdelan na isti platformi kot civic, je od njega prevzel tudi hibridni pogonski sklop. Osnovo predstavlja bencinski dvolitrski motor s 105 kilovati moči, dodatno pa je ob njem vgrajena električna pogonska enota s 135 kilovati in majhna 1,06 kWh baterija. Sistemska moč znaša okroglih 150 kilovatov (204 KM). V praksi to pomeni, da štirivaljnik vrti generator, ki z elektriko polni elektromotor za sprednja kolesa in še nekaj preostanka daje v baterijo. Pri vsem tem igra glavno vlogo pogona elektromotor, ki neposredno poganja kolesa, ko pa so vrtljaji primerni, se mehansko priključi še bencinski motor (med 75 in 120 km/h).

Ko smo pred časom preskušali Civica, se je poraba gibala malce nad petimi litri, kar kaže, da bi se ZR-V v praksi znal približati tovarniškim podatkom.

Avto gre največ do 173 km/h, veliko bolj uporaben pa je podatek o porabi, ki po tovarniških merilih znaša 5,8 litra na 100 km. Ko smo pred časom preskušali Civica, se je ta gibala malce nad petimi litri, kar kaže, da bi se ZR-V v praksi znal približati tovarniškim podatkom. Slovenski trgovci imajo večino avtomobilov, ki jih nameravajo prodati, že na zalogi, za individualna naročila pa pomeni, da se rok dobave poveča na pet do šest mesecev. V osnovi ZR-V stane najmanj 41.390 evrov, tisti z najdaljšim spiskom serijske opreme pa nekaj več kot 45 tisoč evrov.


Najbolj brano