Udobno potovanje na dveh kolesih

K1600 GTL je na sceni prisoten že od leta 2011, lansko leto pa je bil uživaški turer deležen še nekaterih vmesnih posodobitev. To je tiste vrste motocikel, ki se z leti nikakor ne stara in bo pritegnil pozornost tistih najbolj izkušenih motoristov.

Ima visoko ceno, a ni najdražji med BMW-jevimi motocikli, po 
uporabnosti, udobju, vožnji in funkcionalnosti pa je primerljiv z 
admiralsko serijo 7. Foto: Peter Pirkovič
Ima visoko ceno, a ni najdražji med BMW-jevimi motocikli, po uporabnosti, udobju, vožnji in funkcionalnosti pa je primerljiv z admiralsko serijo 7. Foto: Peter Pirkovič

V dolžino meri skoraj dva metra in pol, širok je natanko en meter, z vsemi tekočinami pa tehta zajetnih 358 kilogramov. Na prvi pogled zaskrbljujoče številke, a ko sedem za krmilo (sedež je na višini 75 centimetrov), stisnem ročico sklopke, prestavim v prvo prestavo in speljem, začetni strah izgine. Od tega trenutka dalje je prisoten samo še blagodejni užitek. V prvi vrsti zaradi drugačnega zvoka in živahnosti 1649-kubičnega vrstnega šestvaljnika s 118 kilovati moči in 180 Nm pri 5250 vrtljajih. Že po nekaj kilometrih vožnje se mi zdi, da se odlično razumeva. Prenos je na zadnje kolo speljan prek kardana, šeststopenjski menjalnik pa je opremljen s sistemom hitrega pretikanja brez uporabe sklopke med vožnjo (Quickshifter), medtem ko za učinkovito mehko vožnjo skrbi učinkovito sprednje Duolever vzmetenje in zadnje elektronsko uravnavano vzmetenje s centralnim blažilcem. Seveda ima Bavarec vgrajeno tudi vzvratno prestavo, saj premikanje te gmote na mestu ni tako zelo enostavno.

400 kilometrov s polno posodo

Skoraj vedno na poti proti domu in nazaj proti Ljubljani izberem meni najljubšo pot čez Rakitno, kjer se vije ena najlepših cest v tem delu Slovenije. Je kot nekakšen poligon za nabiranje prvih vtisov z motocikli. Cesto poznam že na pamet, a večino te poti prevozim v umirjenemu ritmu. V peti ali šesti prestavi med 2000 in 3000 vrtljaji, saj imam tako čas, da z enim očesom spremljam čudovito naravo. Ne glede na zajetno težo se K1600 GTL med ovinki zelo dobro izkaže, saj je pregibanje z ene na drugo stran dokaj lahkotno, za učinkovit oprijem pa so na testnemu motorju skrbele Bridgestonove gume. Povprečna poraba se med preskusom giblje med šestimi in sedmimi litri, a brez skrbi, skoraj 27-litrska posoda za gorivo bo zadoščala za okrog 400 kilometrov vožnje brez postanka. Veliki K1600 je hkrati tudi izjemno funkcionalen pri upravljanju. Udoben usnjen in po potrebi ogrevan sedež, v kombinaciji s širokim in ustrezno visoko postavljenim krmilom mi nudi ugoden položaj sedenja. Novost bavarskega velikana je njihov ergonomsko dobro zasnovan osrednji 10,25-palčni zaslon, ki ga lahkotno upravljam s pomočjo posebnega vrtljivega stikala na levi strani krmila.

Največjo dodano vrednost seveda predstavljata stranska in centralni kovček z mehkim naslonom za sopotnika. Ker so ti dovolj veliki, je moč vanje natrpati veliko osebne prtljage oziroma čelade. Dobra plat teh je, da s ključem lahko kadarkoli aktiviram centralno zaklepanje. V vseh pogledih zelo izpopolnjen bavarski turer, ki so ga inženirji ob zadnji prenovi obdarili še z bogato bero asistenc, na koncu zahteva visok davek v obliki cene. V osnovi ta znaša tik pod 30 tisočaki, tista končna pa krepkih 35.000 evrov.


Najbolj brano