Sredozemska idila brez avtomobila

Pirančani in drugi obiskovalci mesta se prav nič ne zgražajo in protestirajo, ko že leta in leta občinsko vodstvo še pred sezono omeji dostop do Punte. To območje se poleti prelevi v priljubljeno mestno plažo, v bližnjih gostinskih lokalih si je moč privoščiti gurmanske užitke brez primesi izpušnih plinov, sprehajalci pa se lahko brezskrbno razgledujejo po okolici, naredijo kakšen selfie ali si zgolj zbistrijo misli ob pogledu na morsko obzorje. Ali ni prav kombinacija vsega naštetega čar sredozemske idile?

Tudi v sosednji Izoli vsako poletje med vikendi prepovejo promet po najbolj obljudenem Sončnem nabrežju. Odločitev je pravilna, saj ta lokacija postane prijetna avenija ob morju, kjer se ljudje sproščeno družijo in posedajo. Posebni režimi so običajni tudi v drugih krajih v hrvaški Istri. Kar je povsem logično, saj je vendar vsem v interesu, da se iz mestnih središč postopoma umakne avtomobile, ki krnijo privlačnost destinacij, ne da bi prispevali k boljšemu življenju, kaj šele gospodarski rasti.

S postopnim in premišljenim pristopom je treba nadaljevati in ga nadgraditi. Ni dovolj le palica, ponuditi je treba tudi korenček. Neko sprejemljivo in všečno alternativo, da se ohranijo koristi za mesto in ljudi.

Ni razloga, da bi bil Koper izjema. Uvedba potopnega valja na Pristaniški ulici je nedvomno pokazala svojo učinkovitost pri umirjanju prometa in izboljšanju kakovosti bivanja v mestu. Čeprav so nekateri vozniki sprva negodovali zaradi omejitev, so mnogi sčasoma razumeli in sprejeli spremembo ter prilagodili svoje navade.

Ne slepimo se: gostje v lokalih ob Pristaniški ulici vsa leta do zdaj niso mogli povsem sproščeno “guštirati” naročene hrane, kavice, pijače ali sladoleda, saj so si nekateri vozniki na tem odseku kljub jasni omejitvi hitrosti nemalokrat dali duška in celo večkrat naredili isti “giro”, morda v iskanju pozornosti. Sicer pa je bila tudi brez teh divjakov ulica izjemno prometna in prav nič privlačna.

Takšne razmere so bile moteče in jim je bilo treba narediti konec. Bil je skrajni čas, da je občina povlekla določene poteze. Resda se je letos tega lotila z “mehkejšim” pristopom, saj se je potopni valj spustil vsakomur, ki je samozavestno zapeljal predenj. K sreči je vseeno deloval psihološki učinek, saj je marsikoga, ki je uzrl stebriček in rdečo luč, vendarle odvrnil od nadaljevanja poti na “prepovedano” območje.

Ta premik v miselnosti je prinesel pozitivne učinke. Številke so dovolj zgovorne: tranzitni promet se je zmanjšal za visokih 70 odstotkov. S postopnim in premišljenim pristopom je treba nadaljevati in ga nadgraditi. Ni dovolj le palica, ponuditi je treba tudi korenček. Neko sprejemljivo in všečno alternativo, zato da se ohranijo koristi za mesto in ljudi. Do druge sezone je čas za temeljit razmislek v to smer.


Preberite še


Najbolj brano