Musk odslovil ikoničnega ptička, tviteraše sili v “eksanje”

Družbeno omrežje Twitter je ta teden doletela velika prelomnica. Njegovega zaščitnega znaka ni več. Ikoničnemu ptičku je milijarder Elon Musk populil modro perje, ga odvrgel na smetišče digitalne zgodovine in se odločil, da ne bomo več pošiljali tvitov, pač pa ikse oziroma, izgovorjeno po angleško, ekse.

Twitterjevo modro ptičjo silhueto je nadomestil velik bel stiliziran  
X na črni podlagi. Foto: Profimedia
Twitterjevo modro ptičjo silhueto je nadomestil velik bel stiliziran X na črni podlagi. Foto: Profimedia

Družbeno omrežje, ki ga je tedaj še najbogatejši Zemljan Elon Musk (letos se je predenj uvrstil Francoz Bernard Arnault) konec lanskega oktobra kupil za 44 milijard dolarjev, ima namreč od torka nov logotip. Kjer je prhutala modra ptičja silhueta, ki je bila 15 let branik Twitterjeve blagovne znamke, zdaj seriozno in razkrečenih krakov stoji velik bel stiliziran X na črni podlagi.

Pot v X sta Musk in njegova nova glavna izvršna direktorica Linda Yaccarino napovedala v nedeljo, Musk pa je na preimenovanje, ki obenem prinaša tudi preoblikovanje poslovnega modela, namignil že pred časom z zamenjavo svoje profilne fotografije z novim logotipom, ki je po njegovih besedah nastal po zgledu umetniškega sloga art deco. V URL naslovu spletne strani za zdaj še vedno piše twitter.com, tudi gumb za objavo še vedno vabi k čivkanju, kar pomeni, da postopek preoblikovanja omrežja še poteka. In kaj bo iz njega nastalo?

Obsedenost s črko X

Zdi se, da se v svetu Elona Muska prav vse vrti okrog črke X. Nedavno je predstavil svoje novo podjetje za razvoj umetne inteligence, ki ga je poimenoval xAI. Z njim želi konkurirati družbi OpenAI, ki je razvila klepetalnega robota ChatGPT in glede katerega sam meni, da je politično pristranski in neodgovoren, medtem ko je cilj xAI po Muskovih besedah “razumeti real-nost” in odgovoriti na največja življenjska vprašanja. Črko X je milijarder vnesel tudi v ime enega Teslinih avtomobilov - model X, v ime svojega vesoljskega podjetja SpaceX in nenazadnje v imena nekaterih izmed svojih desetih otrok - dečkov Saxona in X Æ A-Xii ter nazadnje rojene deklice Exe Dark Sideræl.

X kot aplikacija vsega

Musk, ki je Twitterjevo krovno družbo poimenoval X Corporation, je že pred časom napovedal, da je cilj njegovega prevzema Twitterja pospešitev ustvarjanja aplikacije X, ki naj bi bila “aplikacija vsega”. Ime se nanaša na podjetje X.com, ki ga je ustanovil leta 1999 in ki je postopoma preraslo v velikana plačilnih storitev PayPal. Aplikacija, ki jo načrtuje Musk, naj bi še vedno delovala kot družbeno omrežje, ki pa bo vključevalo tudi mobilna plačila in pošiljanje sporočil.

Glavna izvršna direktorica Twitterja Linda Yaccarino je poudarila, da bo X naprednejši od katere koli podobne storitve doslej. “Z močjo umetne inteligence nas bo X povezal na načine, ki si jih šele začenjamo predstavljati,” je tvitnila v nedeljo. X je opredelila kot globalno interaktivno središče, osredotočeno na zvočne in video posnetke, sporočanje ter plačilne storitve.

Približno takšno aplikacijo si sicer že zelo dobro predstavljajo Kitajci. Večnamenskost je namreč njihov tehnološki velikan Tencent udejanjil v aplikaciji WeChat. Da Musk želi Twitter preoblikovati v zahodni WeChat, meni tudi italijanski strokovnjak za družbena omrežja Vincenzo Cosenza. “Vendar se je odločil za začetek s spremembo logotipa in imena, s čimer je zavrgel prepoznavno in priljubljeno blagovno znamko med svojimi uporabniki, ki je bila tudi skladna s funkcijami Twitterja. Funkcije platforme, kot so tviti in retviti, izhajajo iz njenega imena,” je povedal za agencijo Ansa.

Do Muskovih načrtov je skeptičen tudi raziskovalec družbenih omrežij in podpredsednik pri ameriškem podjetju Forrester Mike Proulx: “Muskova vizija, da 'X' spremeni v aplikacijo 'vse-v-enem', zahteva čas, denar in ljudi - tri stvari, ki jih podjetje nima več.” Že samo z opustitvijo Twitterjevega imena bo Musk “izbrisal več kot petnajst let blagovne znamke, ki si je utrdila svoje mesto v našem kulturnem leksikonu,” opozarja poznavalec. To bo prvega moža Twitterja postavilo v težaven položaj za nov začetek v časih, ki za podjetje, iz katerega je po lastniškem prevzemu odpustil več tisoč zaposlenih, odgnal številne oglaševalce, uporabnike pa v minulih mesecih razburjal s številnimi spremembami, tudi z zaračunavanjem prej brezplačnih storitev, niso rožnati.

Kako močna grožnja je Threads?

Poleg tega je z aplikacijo Threads, ki jo je nedavno predstavil Metin Mark Zuckerberg, dobil neposrednega tekmeca. Nova aplikacija za besedilna sporočila je namreč v prvih petih dneh zabeležila kar 100 milijonov uporabnikov, s čimer je prehitela klepetalnega robota ChatGPT, ki je za dosego te številke potreboval dva meseca. Musk je Meti zaradi domnevne kraje intelektualne lastnine zagrozil s tožbo, medtem pa so se Treadsove rekordne začetne statistike umirile. Po vrhuncu 7. julija se je zanimanje za novo platformo precej zmanjšalo, kar potrjujejo tudi nedavni podatki analitikov podjetja Sensor Tower. Agencija poroča o 70-odstotnem upadu dnevnih uporabnikov, ki zdaj znašajo približno 13 milijonov, v primerjavi s skoraj 49 milijoni pred več kot dvema tednoma. Kot poroča Wall Street Journal, se je tudi čas, preživet na aplikaciji, zmanjšal z 19 minut na štiri minute. Glavni tekmec, Twitter, medtem ohranja 200 milijonov aktivnih dnevnih uporabnikov in 30 minut uporabe aplikacije. Spletna stran Techcrunch ob tem poudarja, da ta navidezno zaskrbljujoč trend še ne pomeni nujno konca projekta Marka Zuckerberga. Predvsem zato, ker aplikacija Threads še ni bila lansirana v Evropski uniji, kjer še čaka na odobritev zakonodajalcev glede upravljanja osebnih podatkov v povezavi z Instagramom, platformo, od katere je odvisna in s katero je povezana.


Najbolj brano