Bo Golob podprl Bržanovih šest predlogov?

Ker se v koprski občini še pred začetkom turistične sezone soočajo s prometnimi kolapsi, je župan Aleš Bržan pisal premierju Robertu Golobu in ga prosil za takojšnji odziv. Da bi občanom izboljšali življenje, mu predlaga šest ukrepov. To, da je postalo življenje krajanov res nevzdržno, potrjuje tudi znani podjetnik Valter Krmac, ki živi v Šmarjah.

Prvomajski prazniki so občanom nakazali, kaj lahko pričakujejo v bližajoči se poletni  sezoni. Vstop Hrvaške v schengensko območje je samo še 
zgostil že tako gost tranzitni promet. Foto: Tomaž Primožič/FPA
Prvomajski prazniki so občanom nakazali, kaj lahko pričakujejo v bližajoči se poletni sezoni. Vstop Hrvaške v schengensko območje je samo še zgostil že tako gost tranzitni promet. Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Aleš Bržan se je na Roberta Goloba obrnil takoj po prvomajskih praznikih, ki skupaj z veliko nočjo naznanjajo skorajšnji začetek turistične sezone, dopis je objavil na svojem FB profilu.

V premierjevem kabinetu so nam včeraj potrdili, da so dobili Bržanov dopis. Kako se bo Golob odzval, pa niso še sporočili, napovedali so le, da bodo predloge poslali ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Alenka Bratušek. Tam pa so nam obljubili, da bodo povlekli poteze, ko bodo dobili županov dopis, vendar le tiste poteze, ki sodijo v njihov delokrog.

Valter Krmac: “Naj že enkrat zgradijo hitro cesto do Dragonje”

“Hitro cesto Koper-Dragonja lahko zgradijo tudi po zraku, samo naj jo po vseh teh letih že zgradijo. Razmere so postale res nevzdržne: na Šmarski cesti so poleti stoječe kolone od petka do ponedeljka pa še sredi tedna. Štiri mesece smo 'okupirani' z avtomobilsko pločevino, odsek ob bencinski črpalki je postal nevarna skakalnica, bližnje krožišče je prav sramotno... Ko se koloni avtomobilov in tovornjakov pridružijo še skupine kolesarjev, je zmeda popolna; vsaj kolesarje bi lahko preusmerili na staro Šmarsko cesto. Ker vozila zabašejo tudi stranske ceste, s težavo zapustimo domove, čeprav moramo tudi mi v trgovine in po opravkih ali do kmetijskih zemljišč. Če drugod omejujejo hitrost z opozorilnimi signali in digitalnimi tablami, bi jo lahko tudi na Šmarski cesti - pretočnost bi bila enaka, pridobili bi na prometni varnosti in varnosti nas, prebivalcev, manj bi imeli tudi hrupa,” je nazoren Valter Krmac.

Začasno razvinjetenje vse do predora Markovec

Bržan najprej predlaga, naj hitro cesto (HC) od mejnega prehoda na Škofijah do markovškega predora do konca turistične sezone izzvzamejo iz vinjetnega sistema. Manjši del HC je resda že izvzet, vendar le do 30. junija oziroma dokončanja krožišča na Škofijah, kar pa je le delno učinkovito, ker so tuji vozniki slabo osveščeni, dodatno zmedo povzroča postavitev začasnih prometnih znakov: najprej je tisti, ki označuje vinjetni sistem, sledi tabla, da vinjete začasno niso potrebne. Tranzitni vozniki se izogibajo nakupu vinjet in s tem pripomorejo k zastojem na lokalnih cestah. “Istrska, Dolinska in Šmarska cesta, Bošamarin, Šalara, Srgaši, Šmarje in Škofije so v času večjih zastojev na Šmarski cesti deležni prometnega kolapsa ... Ob prvem izvozu s hitre ceste ob mejnem prehodu (na Škofijah, op.a.) je nujna prisotnost Darsovega kadra, ki bi pomagal usmerjati voznike,” utemeljuje župan.

Pospešijo naj širitev Šmarske ceste in načrt za HC do Dragonje

Predlaga še, naj nemudoma zagotovijo več prometnih policistov ob koncih tedna, v turistični sezoni vseskozi, tudi zaradi več obiskovalcev. “Občina lahko takoj zagotovi stanovanji s po štirimi ležišči, ki bi zadostili potrebam po prenočitvah policistov na našem območju.” Obenem prosi, naj Dars in Direkcija RS za infrastrukturo skrajšata gradbene roke na Škofijah (krožišče gradijo zgolj v dopoldanski izmeni) in jih podaljšata tam, kjer ni tranzitnega prometa. Pospešijo naj projekt širitve Šmarske ceste. “Predvidena je bila že leta 2018, a je zaradi zapletov s pogodbenimi inženirji še ni. Prosimo vas, da pospešite aktivnosti, da se bodo gradbena dela lahko začela vsaj jeseni 2024.”

Nazadnje predlaga, naj pospešijo pripravo državnega prostorskega načrta za HC Koper-Dragonja in čim prej uredijo vpadnici v Luko Koper oziroma zgradijo serminsko in razširijo bertoško vpadnico. Pripravo načrta za HC predlaga, čeprav priznava, da so se marca na sestanku z Bratuškovo dogovorili, da bodo po širitvi Šmarske ceste izvedli študijo s štetjem prometa in ugotovili, ali je HC potrebna (nekateri menijo, da bo po širitvi brezpredmetna). Njegovemu zadnjemu predlogu botrujejo zastoji na cestah v okolici Luke Koper, do katerih je prišlo 28. aprila zaradi “težko obvladljive količine tovornjakov, običajne za predpraznične dni”. Golob naj torej prek državnih predstavnikov v nadzornem svetu Luke pripomore k pravočasni gradnji novega kamionskega terminala in k usmerjanju tovornega prometa na nova vhoda (enega morajo še zgraditi).


Komentar novinarja

Denis Sabadin

Naj pridejo ministri v soboto na obisk

Prebivalci slovenske Istre so upravičeno zaskrbljeni, ker jim prometna gneča vse bolj poslabšuje kakovost življenja in občasno preprečuje, da nemoteno obiščejo sorodnike, trgovine, prireditve v sosednjih krajih. Danes dopoldne bo malo čudo, če se na Šmarski cesti ne bo nabrala kolona vozil, tako kot je bil promet proti Šmarjam in mejnemu prehodu Dragonja povečan že včeraj in tako kot se bo v nedeljo popoldne kolona po polžje premikala v obratno smer. Pri tem pa se bodo nepotrpežljivi vozniki s ...

Preberi več

Najbolj brano