Iz Furlanije - Julijske krajine prihaja filmska Odrešitev

Kar 24 dni je režiserka in scenaristka Sonja Prosenc z mednarodno filmsko ekipo v Furlaniji - Julijski krajini snemala osrednji del svojega tretjega celovečernega filma Odrešitev (Redemption). Snemanje čez mejo so sklenili ta teden, nastajajoči film in izkušnjo snemanja je avtorica z delom igralske zasedbe in drugimi sodelavci predvčerajšnjim predstavila sedmi sili v Vidmu.

Sonja Prosenc med snemanjem filma Odrešitev, ob njej norveški  igralec Kristoffer Joner  Foto: David Haskaj
Sonja Prosenc med snemanjem filma Odrešitev, ob njej norveški igralec Kristoffer Joner  Foto: David Haskaj

VIDEM > Prihod lepega 25-letnega Juliana prekine rutinsko družinsko življenje Aleksandra, Olivie in Agate. Julian, Aleksandrov sin, za katerega nihče ni vedel, je zanje tujec in je popolnoma drugačen od njih. To postane še očitnejše, ko sredi noči na njihova vrata potrka družina, ki ji je zgorel avto in potrebuje pomoč. Julianovo sočutje in človečnost nastavita ogledalo Aleksandru in njegovi ženi, ki s hčerko živita v stekleni hiši in sta že zdavnaj izgubila stik z resničnostjo.

Koprodukcija šestih

To je zgodba - ali vsaj njen začetek - novega filma slovenske režiserke Sonje Prosenc z naslovom Redemption (Odrešitev), ki so ga v prejšnjih dneh končali snemati v Furlaniji - Julijski krajini. Snemanje je sicer potekalo od oktobra do prvih dni decembra v Ljubljani, Trstu, Gorici, predvsem pa v Firmanu v bližini Čedada, kjer je filmska ekipa našla pravi prostor za hišo ob gozdu in blizu reke, kjer v zgodbi živijo protagonisti.

Film, ustvarjen v koprodukciji šestih evropskih držav (med temi sta Italija s produkcijsko hišo Incipitfilm in Slovenija z Zavodom Monoo), sta podprla tudi Deželna komisija za film (FVG Film Commission) in Avdiovizualni sklad FJK.

Tretji celovečerec za uspešno režiserko in scenaristko

Ob zaključku snemanja je v kinu Visionario v Vidmu direktor Avdiovizualnega sklada FJK Paolo Vidali poudaril pomen naložb na filmskem področju v regiji, medtem ko so o samem poteku snemanja spregovorili Sonja Prosenc, glavna igralca Katarina Stegnar in Marko Mandić ter producenta Fabiana Balsamo in Rok Sečen.

Po igranih celovečercih Drevo (2014) in Zgodovina ljubezni (2018), nagrajenih na mednarodnem festivalu Karlovy Vary IFF, je temačna komična drama, kot so označili film Redemption, za Sonjo Prosenc, ki je tudi avtorica scenarija, že tretji celovečerec. Njena prva filma sta prejela številne nagrade, izbrana pa sta bila tudi kot slovenska kandidata za nominacijo za tujejezičnega oskarja. Tudi pri njem sodeluje z direktorjem fotografije Mitjo Ličnom, ki se je lani proslavil že s filmom Telesce, prav tako posnetim čezmejno.

Slovensko režiserko je portal Cineuropa pred leti uvrstil med najzanimivejše režiserke v Evropi, ki se jih splača spoznati, sklad Eurimages pa jo je leta 2020 vključil v Zlati album, izbor 50 evropskih režiserk iz obdobja zadnjih dvajsetih let.

Na Festivalu slovenskega filma 2019 je njena kratka komedija Paradise prejela nagrado za najboljši kratki film.

Ni prvič snemala v Furlaniji - Julijski krajini

“Prvi film, ki sem ga snemala v Furlaniji - Julijski krajini, je bil kratki film Jutro,” je povedala Sonja Prosenc. “Že takrat sem začutila, kako me ta stran meje navdihuje pri ustvarjanju filmov, v katerih je zelo pomembna atmosfera, ki pogosto izhaja tudi iz krajine, kjer snemamo. Drugi pomemben faktor so ljudje, s katerimi navežeš stike, in če z njimi dobro delaš, lahko sodeluješ še pri nadaljnjih projektih. Ključno je tudi, da se z ekipo nekam umakneš, v svoje vesolje, kjer štiriindvajset ur na dan res živiš s filmom. Mogoče tudi zaradi tega film naredi korak na drugo raven.”

Film, ki je stal približno 1,5 milijona evrov, bo dokončan verjetno že spomladi, saj režiserka in producenti upajo, da ga bodo predstavili na glavnih evropskih filmskih festivalih, začenši s Cannesom.

Miha Obit, Novi Matajur


Najbolj brano