Tehnika je Porschejeva, vse ostalo lastno delo

Ta teden smo v Izoli in njeni okolici prvič preskusili novega električarja iz Audijeve družine e-tron. Gre za štirivratni kupe, katerega cena se začne pri sto tisočakih.

Za Slovenijo je letos v tovarni v nemškem Neckarsulmu rezerviranih 20 primerkov novega Audijevega električarja. In skoraj 
vsi že imajo svojega lastnika. Foto: Peter Pirkovič
Za Slovenijo je letos v tovarni v nemškem Neckarsulmu rezerviranih 20 primerkov novega Audijevega električarja. In skoraj vsi že imajo svojega lastnika. Foto: Peter Pirkovič

Najnovejši član električne družine e-tron je bil grajen na enaki tehnični osnovi kot Porschejev taycan. Obema je skupna celotna tehnika, ki se skriva v drobovju, medtem ko so razlike opazne pri moči pogona, obliki in nenazadnje ceni. Predstavnik štirih krogov ima v ponudbi le dve različici. Običajno in RS izvedbo, ki je primerljiva s taycanom turbo, medtem ko turbo S nima konkurence. Razlika med njima je v zmogljivosti pogona in teži (2351 kg), saj ima RS več serijske opreme, to pa prinaša 71 kilogramov dodatne obtežitve. 4,99 metra dolg štirivratni kupe je nižji in širši od brata, RS7 sportback, njegovo medosje je dolgo kar 2,9 metra, medtem ko prtljažnik premore 405 oziroma 350 litrov prostornine pri izvedbi RS (vgrajeno ozvočenje odžira dodaten prostor). Ker pod sprednjim pokrovom ni klasičnega motorja, so v tem delu uredili manjši, 85-litrski odlagalni prostor. Ni velik, a za torbo in plačilne kartice bo dovolj.

Nizko, a še dovolj udobno

Audijeva zasnova potniške kabine je znana. Voznikovo delovno okolje je povsem digitalizirano, sedi pa se precej nizko in športno utesnjeno, a še vedno dovolj udobno, da bi z njim lahko potovali na daljše relacije. Osnovni model v serijski opremi nima zračnega vzmetenja (izvedba RS ga ima), s katerim se podvozje za dva centimetra dvigne, ko je treba, na primer, prevoziti hitrostno oviro na cesti. Kot pravijo pri Audiju, bodo domala vsi kupci vstopnega modela naročili tudi ta dodatek, ki stane debelih 5000 evrov, a skupaj s tem e-trona opremijo še s štirikolesnim krmiljenjem, športnim zvokom in pogonom quattro z nadzorovano zaporo diferenciala, kjer se moč med sprednjo in zadnjo osjo porazdeljuje od 0 do 100 odstotkov.

Na papirju do skoraj 450 km dosega

E-tron GT je v vsakem primeru opremljen s štirikolesnim pogonom, saj ima na vsaki osi vgrajen svoj električni motor. Spredaj je pri obeh različicah vgrajen 175-kilovatni motor, medtem ko zadaj elektromotor zmore razvijati 320 oziroma pri RS izvedbi 335 kilovatov moči. V primeru uporabe varčnega voznega profila, deluje le sprednji motor, hitrost pa je omejena na 140 km/h. Skupna sistemska moč pri osnovni različici znaša 350, pri RS izvedbi pa 440 kilovatov. Za dobri dve sekundi in pol se moč še dodatno poveča (iz 350 na 390 kW in iz 440 na 475 kW), in to samo pri speljevanju z mesta ob vključenemu programu launch control. Omeniti velja dejstvo, da je e-tron GT opremljen z dvostopenjskim menjalnikom, kjer se sunek prestavljanja občuti le v športnemu načinu, medtem ko pri običajni uporabi pogon speljuje v drugi prestavi. Audi e-tron GT ima tako kot taycan vgrajeno 630-kilogramsko litij-ionsko baterijo z bruto zmogljivostjo 93,4 kWh in 800-voltni polnilni sistem, kar pomeni, da se lahko na hitrih polnilnicah z enosmernim tokom baterija polni do 270 kW, vse to pa prinaša zelo kratke postanke za polnjenje. A je pred tem treba primerno ogreti baterijo (na 30-35 stopinj). V praksi baterijo z deset odstotkov na približno 80 odstotkov napolnimo v 20 minutah. Trenutno pri nas to zmorejo le maloštevilne Petrolove in Ionityjeve hitre polnilnice. Pri Audiju v ospredje postavljajo Ionityjevo mrežo polnilnic, saj je kupec deležen posebne kartice z enoletno brezplačno članarino, ki mu prinaša znižano ceno kilovatne ure iz 0,78 na 0,31 evra. Po enem letu se članarina obračunava približno 18 evrov mesečno. Nakup prek slovenskega trgovca prinaša še kartico ugodnosti mreže polnilnic Moon, s katerimi upravlja slovenski zastopnik Porsche Slovenija. Ne gre pozabiti, da se e-trona GT lahko polni prek dvosmernega polnjenja doma ali na javnih polnilnicah. Doseg po protokolu WLTP za e-trona znaša 448 km, za izvedbo RS pa 433 km.

Končna cena odvisna od dodatkov

Cena za osnovnega Audija e-trona GT je postavljena na skoraj 102.000 evrov, medtem ko RS izvedba nosi začetno ceno 141.000 evrov. Čeprav je spisek serijske opreme pri obeh razmeroma dolg, je možno končno ceno še precej povečati. Na primer z izborom laserskih LED žarometov (3323 evrov), keramičnih zavornih diskov (9775 evrov) ali karbonske strehe (4312 evrov), ki prinaša 20 kilogramov prihranka pri skupni teži vozila. In še ena zanimivost: eksperiment z digitalnimi vzvratnimi ogledali se je očitno zelo hitro končal. Med kupci e-trona se ni prijel, zato tega dodatka GT že nima več.


Najbolj brano