V Kopru so se urili kaskaderji z vsega Balkana

Padli so s strehe, goreli ob trčenju z motorjem, ustrelili so jih s pištolo in zabodli z mečem, metali v stene in na koncu še pretepli. A 52 kaskaderjev z vsega Balkana, med njimi štiri ženske, ki so se v soboto zbrali v prostorih AR produkcije v nekdanji tovarni Inde v Kopru, je to nasilje preživelo z nasmehom na obrazu.

Kaskaderja, ki sta za potrebe treninga tudi zagorela, sta nosila 
zaščitno obleko, medtem ko sta kožo na rokah in glavi namazala z 
negorečo želatino. Foto: Tomaž Primožič/FPA
Kaskaderja, ki sta za potrebe treninga tudi zagorela, sta nosila zaščitno obleko, medtem ko sta kožo na rokah in glavi namazala z negorečo želatino. Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Če zbrani kaskaderji ne bi bili izučeni in utrjeni v številnih drznostih, ki jih prinaša filmsko življenje, jim slavja ob koncu tako napornega dneva, kot jim ga je pripravil Rok Cvetkov, direktor AR produkcije, ne bi uspelo začutiti. Tako pa so se smejali, se veselo rokovali in si zaželeli, da bi se podobna kaskaderska delavnica kaj kmalu ponovila.

Foto: Tomaž Primožič/FPA

“Vsi, ki sem jih povabil, so moji ljudje, ki že dolgo trenirajo in delajo za AR produkcijo. Tokrat so prišli kaskaderji iz Slovenije in Hrvaške, tudi iz Bolgarije, Grčije in Italije pa nekaj Avstrijcev in Nemcev. Še več bi se jih lahko zbralo, zlasti Francozi so si želeli povabila, vendar je prostor, ki ga ima na voljo AR produkcija, omejen in večjega števila ljudi ne bi prenesel,” o sobotnem dogodku, ki je privabil tudi nekaj gledalcev, pravi Rok Cvetkov, najbolj znan filmski kaskader nekdanje Jugoslavije, ki svoje spretnosti že leta prenaša na mlajšo generacijo.

Foto: Tomaž Primožič/FPA

Med njegovimi kaskaderji so tudi takšni, ki so sposobni prevzeti šefovsko palico, saj mora Cvetkov večkrat izpeljali nekaj filmskih projektov sočasno. Tudi zato so takšne priprave več kot dobrodošle. V tem trenutku ga čaka snemanje kaskaderskih vložkov za nova nadaljevanja z nagrado emi ovenčane britanske serije McMafia ter še 12 filmskih projektov, katerih vsebine še ne razkriva.

“Na takšnih delavnicah obnovimo znanja, kako naj se telo odzove, ko te ustrelijo, zabodejo z mečem, kako zaradi udarca poleteti po zraku ... Nekateri pretepi so tako resnični, čeprav so zaigrani, da še mene boli, ko jih gledam. Tako zelo se kaskaderji vživijo v svoje vloge,” dodaja Cvetkov.

Foto: Tomaž Primožič/FPA

Po nakupu prostorov v nekdanji tovarni Inde je tam ustvaril filmski studio za montažo, medtem ko je načrtovani studio, v katerem bi snemal tudi kaskaderske scene, umestil v Sočergo, kjer ima v lasti nekdanji kulturni dom. “Pokazalo se je, da so prostori v Kopru preblizu cesti in ne glede na novo izolacijo hrup prodira v notranjost. To pa filmom ni pisano na dušo.”


Najbolj brano