Nova električna era za ljudsko znamko

Pretekli teden smo prvič v živo spoznali novega Volkswagnovega člana električne družine, ki ga bodo prvi kupci prevzeli poleti prihodnje leto. Za zdaj imajo zabeleženih 140 potencialnih kupcev, leto 2020 pa želijo zaključiti s 400 prodanimi primerki.

Prvi stik v živo resnično napoveduje velike spremembe v Volkswagnovi prihodnosti, a kako bodo uspešni z elektriko,  bo 
pokazal čas. Ambicije so zelo velike. Foto: Peter Pirkovič
Prvi stik v živo resnično napoveduje velike spremembe v Volkswagnovi prihodnosti, a kako bodo uspešni z elektriko, bo pokazal čas. Ambicije so zelo velike. Foto: Peter Pirkovič

Tako kot je v Volkswagnovi navadi, v promocijo novih izdelkov usmerjajo ogromno pozornosti in denarja. In pričakovano je bila tudi slovenska predpremiera organizirana na zelo visoki ravni. Z ID.3 po aferi z dizelskimi motorji vstopajo v novo ero, a čas in trg bo pokazal, kako dobra je bila odločitev za popolno preobrazbo. Cilji so jasno začrtani in kot vselej zelo resni. Do leta 2025 Volkswagnova strategija predvideva milijon prodanih električnih vozil po vsem svetu.

Prvo srečanje v Ljubljani

Volkswagna ID.3 sem v živo prvič videl prav na posebnem dogodku v studiu Viba filma. 4,26 metra dolg ID.3 je oblikovno v koraku s časom, a hkrati so na njem zelo jasno opazne oblikovne sorodnosti z ostalimi Volkswagnovimi brati. Zelo očitno se od tradicionalnega oblikovanje ID.3 še najbolj odmika zasnova potniške kabine oziroma voznikovo delovno okolje. Volan, digitalni merilniki, velik osrednji zaslon na dotik in tu se zgodba konča. Nobenih dodatnih gumbov ali stikal po vzoru Teslinih modelov. Kako deluje multimedijska vsebina ali kako so videti digitalni merilniki in kakšna je njihova vsebina, žal nisem mogel preveriti, saj so nas predhodno opozorili, da gre za predserijski primerek in da na njem ne deluje vse tako, kot bi moralo.

Prostora je presenetljivo dovolj tako na sprednjih sedežih kot na zadnji klopi, kjer ostane celo nekaj centimetrov odvečnega prostora za kolena. Pri Volkswagnu pravijo, da je po prostorskem udobju primerljiv s passatom. Prtljažnik meri vsega skupaj 385 litrov in ponuja še dodatno skrito odlagalno mesto, vse skupaj pa bo zadostovalo za osebno prtljago potnikov. Zanimiv podatek, ki so nam ga postregli na predstavitvi: v primeru izbire ID.3 z največjo baterijo bo avto uradno homologiran le za štiri osebe. Vsi ostali imajo na voljo pet registriranih sedišč. Za razliko od večine ostalih električarjev, ki so danes v ponudbi, ima ID.3 postavljeno vtičnico na desnem boku, kjer je pri ostalih avtomobilih loputa za polnjenje z gorivom.

Najcenejši okrog 20.000 evrov

Kot smo že zapisali pred nekaj meseci, bo ID.3 na voljo s tremi različnimi stopnjami zmogljivosti baterij (45, 58 ali 77 kWh), kar po tovarniških podatkih pomeni doseg od 330 do 550 kilometrov po WLTP lestvici. Šele v januarju bodo objavili nekoliko konkretnejše tehnične podatke in končno določene cene za naš trg.

Za zdaj velja, da bo cena ID.3 first edition v osnovnem paketu na voljo za približno 40.000 evrov, s paketom plus 46.000 evrov, medtem ko paket max prinaša okvirno ceno 50 tisočakov. V to ni všteta subvencija države, ki za zdaj znaša 7500 evrov. Pri tej izvedbi bo v osnovnem paketu vključen navigacijski sistem discover pro, 18-palčna aluminijasta platišča, glasovno upravljanje, medtem ko so led matrični žarometi, kamera na zadku in 19-palčna platišča rezervirani za srednji paket opreme. Najbogatejša izvedba ID.3 vsebuje še 20-palčna platišča, panoramsko strešno okno, Beats ozvočenje in sedeže z masažno funkcijo.

Obenem napovedujejo, da se bodo kasneje pridružile tudi cenejše izvedbe, katerih osnovna cena z všteto subvencijo bi zdaj znašala približno 20 tisočakov.

Cilji so visoki

Nemški proizvajalec je posebej za omenjeni model in vse tiste, ki še sledijo, povsem preuredil tovarno v Zwickau, katere letna zmogljivost bo znašala približno 330.000 vozil. A v prvem letu so napovedane omejitve, kar je razvidno tudi iz besed Marka Škribe, ki je v Sloveniji odgovoren za prodajo Volkswagnov. Od prvotnih želja, ki so zajemale 700 avtomobilov, so v tovarni slovenski izpostavi odobrili kvoto za 400 primerkov novega ID.3. Ker ta k nam zapelje šele v sredini prihodnjega leta, gre sklepati, da bi letno lahko prodali skupno 800 vozil.

Sliši se tako rekoč odlično, a to je teorija. V praksi bo slika lahko drugačna. Od maja, ko so prvič uradno napovedali prihod novega modela, so do zdaj prek spleta zbrali 140 naročil. Teh, ki so sicer vplačali začetni predujem v višini 500 evrov, še ne gre uvrščati med kupce, saj bodo šele februarja prihodnje leto uradno povabljeni k trgovcem po Sloveniji in dobili v podpis pogodbo.


Najbolj brano