Vzneseni, ganjeni in hvaležni na odru in pod njim

Po štirih letih se je Obalni komorni orkester pod vodstvom Patrika Grebla znova podal na koncertni niz štirih koncertov po koprskem podeželju. In člani so se znova lahko prepričali, da tudi tamkaj kakovostno kulturno ponudbo cenijo in si je želijo.

Obalni komorni orkester, na fotografiji iz nastopa v Sv. Antonu,  je nastopil  v štirih vaseh  z nedeljskim vrhuncem v Šmarjah.   Foto: Andraž Gombač
Obalni komorni orkester, na fotografiji iz nastopa v Sv. Antonu, je nastopil v štirih vaseh z nedeljskim vrhuncem v Šmarjah.  Foto: Andraž Gombač

SLOVENSKA ISTRA > Obalni komorni orkester, ustanovljen že leta 1983, danes šteje 30 članov, med katerimi je, vštevši dirigenta in umetniškega vodjo Patrika Grebla, tudi pet profesionalcev, ostali pa so ljubiteljski glasbeniki - bodisi nekdanji učenci obalnih glasbenih šol ali pa bodoči profesionalci, denimo študentje akademije za glasbo. “Obalni komorni orkester je nekakšno obalno glasbeno zavetišče: tako amaterjev, ki jim je naš orkester še edini stik z muziciranjem, kakor profesionalcev, ki si polnijo akumulatorje ob stiku z iskrenim entuziazmom kolegov,” je pred leti dejal Greblo. V sodelovanju z Zvezo kulturnih društev mestne občine Koper so po uvodnem koncertu na Škofijah nastopili še v Bertokih, kjer potekajo vaje orkestra, prvič pa v Sv. Antonu in v Šmarjah. Premišljeno izbran program še zdaleč ni bil predvidljiv, temveč je vseboval marsikateri biser, ki je še oplemenitil poslanstvo orkestra, torej širjenje orkestralne glasbe. Tako je bilo denimo moč prisluhniti skladbi Salut d'amour Edvarda Elgarja v priredbi Janija Goloba, v kateri je priznani, zdaj upokojeni violinist Primož Novšak drobec glasbene vrhunskosti z velikih svetovnih odrov s svojim solom za hip uvozil v polne dvorane krajevnih skupnostih. V Oblivion in Fear Astorja Piazzole se je kot solistka izkazala harmonikarka Teja Udovič Kovačič, medtem ko je Alenka Zupan, flavtistka in profesorica flavte, briljirala v skladbi sodobnega domačega ustvarjalca Gala Hartmana. Obe sta občinstvo na nostalgično glasbeno pot z orkestrom popeljali z znano melodijo Urbana Kodra Cvetje v jeseni. Za vedro vzdušje je s humornim vodenjem poskrbel Patrik Greblo, ki je na vseh prizoriščih skladbo Henryja Mancinija Pesem ptic trnovk iz istoimenske slovite nadaljevanke iz začetka osemdesetih hudomušno posvetil vsem župnikom. Za enega od vrhuncev večera je poskrbela orkestralna priredba istrske Dajte, dajte, v kateri je Greblo dirigiral tudi občinstvu, ki je sodelovalo s ploskanjem.

Orkester, ki je z mislimi že pri tradicionalnem novoletnem koncertu (na sporedu bo 13. januarja), je raznolikim poslušalcem, zlasti nevajenim tovrstnih koncertov, podaril nemalo vznesenosti in ganotja, hvaležnost pa je bila tokrat edino plačilno sredstvo. In te je bilo na obeh straneh veliko.


Najbolj brano