Kakšna naj bo šola za življenje
Več prostega časa, več plezanja in gibanja, strpni in nenasilni sošolci, manj testov in več praktičnega znanja - to je le nekaj misli, ki so jih o šoli, kakršno bi radi imeli, povedali udeleženci otroškega parlamenta kraških osnovnih šol.
Letošnji šolski parlament je ob pomoči Medobčinskega društva prijateljev mladine Sežana gostila divaška osnovna šola. Letos so se mladi prvič razporedili v skupine po starosti. Tako so mlajši prišli bolj do besede, laže so se tudi posvetili njihovi starosti primernim temam. Poleg tega so letos uvedli še eno novost - namesto učiteljev mentorjev so delo učencev v skupinah usmerjali učenci višjih razredov kot moderatorji.
Najmlajši so v “čarobni napoj za boljšo šolo” zamešali več športa, likovnega izražanja in igre ter manj delovnih zvezkov in težkih torb. Druga skupina se je s časovno kapsulo preselila v šolo leta 2050, kjer bi se učili s tablicami, a v naravi. Nekoliko starejša skupina je v šolo za življenje vključila tudi šivanje, kuhanje in delo z živalmi.
Osmošolci in devetošolci so o medvrstniških odnosih in vplivu o vplivu družbenih omrežij nanje povedali, da ne želijo nasilnih in žaljivih vrstnikov, temveč strpne in solidarne, tehnologija zaslonov pa omogoča hiter dostop do informacij in lažje spoznavanje drugih kultur, a jemlje preveč časa in odvrača od stikov v živo.
Na državnem parlamentu bodo te zamisli kraških šolarjev predstavili Adna Hasić, Sandi Dulić in Taja Medved.