Koliko je v resnici vredno človekovo življenje?

Teror, trenutno najbolj uprizarjano delo tako na evropskih kot svetovnih odrih, ki odpira vrsto etičnih in moralnih vprašanj ter od gledalcev zahteva, da dejavno sodelujejo v sodnem procesu in na koncu sami odločijo o krivdi glavnega junaka, bo v režiji Eduarda Milerja in izvedbi Prešernovega gledališča Kranj na koprskem odru gostovalo od 13. do 16. ter 18. in 19. februarja.

Sredi februarja bo v koprskem gledališču gostovalo Prešernovo 
gledališče Kranj z  vznemirljivo dramo Teror. Foto: Nada Žgank
Sredi februarja bo v koprskem gledališču gostovalo Prešernovo gledališče Kranj z vznemirljivo dramo Teror. Foto: Nada Žgank

Sodobna drama Ferdinanda von Schiracha, znanega berlinskega odvetnika, specializiranega za kazensko pravo, se dogaja v sodni dvorani, v kateri so poleg vojaškega pilota Larsa Kocha (obtoženega za smrt 164 potnikov na letalu) tudi predsednik sodišča, branilec, državna tožilka in dve priči ter seveda tudi gledalci, ki morajo tokrat prevzeti vlogo porotnikov. Prav oni so tisti, ki z glasovanjem odločajo o pilotovi krivdi oziroma nedolžnosti, in glede na njihovo odločitev sta predvidena tudi dva možna konca predstave: razglasitev bodisi obsodilne ali oprostilne sodbe. Med sodnim procesom proti pilotu Larsu Kochu se namreč izkaže, da se je po lastni presoji odločil za manjše število žrtev na račun večjega števila na nogometnem stadionu, kar pa seveda sproža etična vprašanja - koliko pravzaprav šteje življenje posameznika? Ali je bolje sestreliti letalo s 164 potniki, da se izognemo smrti 70.000 ljudi na nogometnem stadionu? Ali bi pilot sestrelil letalo tudi, če bi bila na krovu njegova družina? Dilema, ki jo sprožajo drama in njene uprizoritve, je etična dilema “nemogoče odločitve”, kako se odločati v skrajnih primerih terorističnih akcij. Obtoženi pilot Lars Koch se je namreč moral v hipu odločiti, kako rešiti situacijo in koga žrtvovati.

V predstavi v režiji Eduarda Milerja bodo nastopili: Borut Veselko, Miha Rodman, Aljoša Ternovšek, Darja Reichman, Peter Musevski, Vesna Slapar, Ciril Roblek in Judita Polak.


Najbolj brano