Tudi ponedeljki so za jazz

V ponedeljek se je z odličnim obiskom in nič manj odlično glasbo projekta Jani Moder's Brain Blender in skupine Jureta Pukla iztekel koprski jazzovski festival Baladoor.

Tolkalcu Kristjanu Kranjčanu, ki je tokrat igral v zasedbi Jureta 
Pukla, sta po koncertu prišla čestitat tudi starša, pevka 
Romana Kranjčan ter dirigent  in skladatelj Lojze Kranjčan. Foto: Maja Pertič Gombač
Tolkalcu Kristjanu Kranjčanu, ki je tokrat igral v zasedbi Jureta Pukla, sta po koncertu prišla čestitat tudi starša, pevka Romana Kranjčan ter dirigent in skladatelj Lojze Kranjčan. Foto: Maja Pertič Gombač

KOPER >Štirinajsti jazzovski festival Baladoor se ni rodil z nebolečimi porodnimi krči. Kakor tudi nekatere druge tehtne kulturne dogodke ga je najprej prizadel finančni rez, za tem pa še odločitev občine, da ga prestavi na termin, ko naj ne bi sovpadel z drugimi glasbenimi prireditvami v mestu. A glej ga zlomka, sovpadel je z edinim primerljivim dogodkom Marezijazzom.

Da so taki lokalni festivali izjemnega pomena, je prepričan Jure Pukl, letošnji nagrajenec Prešernovega sklada, ki je poskrbel za vznemirljivi epilog tokratne edicije Baladoorja. Pukl, ki je doma iz Velenja, a že tri leta živi in ustvarja v New Yorku, v svojem domačem kraju prireja podoben festival, ki pa se od koprskega razlikuje vsaj po dveh značilnostih: koncerti se dogajajo od januarja do maja, s čimer so se izognili poletnemu koncertnemu preobilju, nanje pa Pukl vabi le slovenske glasbenike. Kakor poudarja, imajo slovenski glasbeniki zaradi pomanjkanja jazzovskih klubov premalo možnosti za igranje, zato jim na tak način občasno omogoči, da se predstavijo domačemu občinstvu. Seveda slovenski glasbeniki nato nemalokrat povabijo glasbene goste iz tujine, a bistvo njegovega koncepta je podpora domači glasbeni sceni.

Tudi v Kopru se trudijo podpreti domače glasbenike, ki pa jih vedno znova soočijo s sorodnimi tujimi ustvarjalci iz načeloma bližnjih evropskih držav. Kljub delnemu prekrivanju z Marezijazzom, mednarodnim festivalom big bendov, ki je bil vnovič odlično obiskan, in celo slovitim ljubljanskim jazzovskim festivalom, je tudi koprski praznik jazza vse tri večere gostil številčno in nadvse kultivirano občinstvo, ki je spoštovalo tudi najintimnejše, najbolj sofisticirane in komaj slišne glasbene trenutke. Oba istrska festivala, tako Marezijazz kakor Baladoor, sta tako s programom kakor z obiskom dokazala, da sta svojevrstna glasbena bisera. V imenu jazz navdušencev pa posredujemo prošnjo odločevalcem, ki pravi, naj v prihodnje poskrbijo, da bo mogoče zaužiti oba. V soboto, ko sta muzicirala sočasno, to žal ni bilo mogoče. MPG


Najbolj brano