Primeren za asfalt in makadam

Rexton je v segmentu velikih križancev dovolj uveljavljeno ime. Velja za dobro kombinacijo potovalnega udobja in hkrati suverenega nastopa, ko ta zapelje izven asfaltnih površin. Nenazadnje je pri njem zanimiva tudi cena.

Korejski velikan se dobro izkaže tudi izven asfaltnih površin, predvsem na račun učinkovitega 
štirikolesnega pogona. Foto: Peter Pirkovič
Korejski velikan se dobro izkaže tudi izven asfaltnih površin, predvsem na račun učinkovitega štirikolesnega pogona. Foto: Peter Pirkovič

V začetku tega tisočletja rexton prvič ugleda luč sveta, šestnajst let pozneje pa se ta v svojem domačem okolju predstavi šele v drugi generaciji. Več kot 15 let nastopanja na trgu je bilo za njim. Pred poldrugim letom nas pri korejskemu proizvajalcu znova presenetijo z vmesno prenovo za evropski trg.

Tega smo pred kratkim tudi pobliže spoznavali. Na kratko bi o njem lahko zapisal, da kupec za ta denar dobi veliko avtomobila. V pravem pomenu besede. Jasno, naš testni je bil založen z vso možno opremo, a osnovnega iz prodajnega salona lahko odpeljemo že za dobrih 37 tisočakov.

Tehnični podatki

Pogon: 2,2-litrski dizel s 148 kW (202 KM)

Navor: 441 Nm pri 1600 vrtljajih

Menjalnik: 8-stopenjski, samodejni

Dimenzije: 4.850 mm x 1.960 mm x 1.825 mm

Medosna razdalja: 2.865 mm

Prtljažnik: 641 -1806 litrov

Teža: 2145 kg

Posoda za gorivo: 70 litrov

Cena: 46.499 evrov

Zares velik avtomobil

Rexton v dolžino meri skoraj pet metrov (4,85 metra), širok je 196 centimetrov, visok 182 centimetrov, tehta 2145 kilogramov, karoserija pa je od tal oddaljena zelo solidnih 22 centimetrov. Tako, zgolj za oris, o kakšni veličini športnega terenca teče beseda.

Prenova mu je prinesla prijeten in nekoliko bolj všečen zunanji videz z nekaj aluminijastimi poudarki na sprednjem in zadnjem delu, še bolj razkošno pa je doživetje potniške kabine, ki nas poboža s prostornostjo, udobjem, funkcionalnostjo in z nekaj digitalizacije pri upravljanju. Sedenje v mehkih usnjenih sedežih je prijetno, a bi si želel nekoliko več hrbtne opore.

Potniki na zadnji klopi se ne bodo pritoževali nad utesnjenostjo, saj je prostora v vse strani dovolj. Dodatno ima zadnja klop se sredinski naslon in možnost nastavljanja pozicije naslona. Prtljažnik je z osnovnimi 641 litri dovolj velik, da pogoltne vso družinsko prtljago za izlet ali daljši dopust, hkrati pa so korejski mojstri ob straneh uredili še dodatna uporabna odlagalna mesta. Nakladalni rob je res da nekoliko visok, prtljažna vrata pa bi se lahko tudi nekoliko višje odpirala, a rexton se lahko v nekaj potezah spremeni tudi v napol tovorni avto.

S preklopom naslona zadnje klopi, v razmerju 60:40, uporabnik pridobi zajetno velik tovorni prostor – 1806 litrov in skoraj dva metra ravne površine do sprednjih sedežev. Omeniti velja tudi to, da Korejci pri njem za dodatnih 800 evrov vgradijo dva dodatna sedeža v tretjo vrsto. Vožnja je prijetna in razmeroma mehka. Potniška kabina je dobro zvočno izolirana, prav tako lahkotno je tudi upravljanje.

Digitalni merilniki korektno prikazujejo vse aktualne potovalne podatke, medtem ko se je potrebno na osrednji 12,3-palčni zaslon in njegov infozabavni sistem nekoliko navaditi. Ni najhitrejši, nima možnosti izbire slovenskega jezika, se pa ustrezno hitro povezuje s pametnimi telefoni. Preko kablovja, kakopak. Rexton ima urejenih kar nekaj odlagalnih mest in hkrati ohranja veliko klasičnih fizičnih gumbov ter stikal. Eno tako je denimo med sedeži, s katerim vključimo delovanje štirikolesnega pogona, zaporo diferenciala in reduktorja. Z drugimi besedami, stara šola.

Zmogljiv pogon za prepričljiv nastop

Korejskega velikana poganja preverjen 2,2-litrski dizelski štirivaljnik, ki je povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednji občasno malce zamuja, ko je potrebno na mestu manevrirati, se pa zato hitro odkupi z brezhibnostjo delovanja pri vožnji po avtocesti. V tem delu sem z njim najbolj užival, saj se spremeni v pravo udobno popotniško križarko.

S 70-litrsko posodo za gorivo pa bodo tudi postanki nekoliko bolj redki. Poraba velikana se giblje okrog osmih litrov. Še vedno dokaj sprejemljivo. Pri vožnji v ovinke bi si želel malenkost bolj natančnega volanskega mehanizma. Izpostaviti velja tudi to, da je rexton sposoben vleči tudi zelo težke prikolice z zavorami - zgornja meja je postavljena pri 3000 kilogramih.

Kot že omenjeno, rexton se zna suvereno peljati tudi izven asfaltnih površin, čeprav ga ne uvrščamo med klene terence. Zmogljiv štirikolesni pogon (v osnovi je pogon speljan na zadnji kolesni par) in s podvozjem, ki je od tal oddaljeno nekaj več kot 22 centimetrov, ter s paketom kamer, ki prikazujejo celotno okolico avtomobila, je vožnja po makadamskih poteh lahkotna in prepričljiva.

Rexton je z opremo limited, ki mimogrede vsebuje prav vso možno opremo (velik je nabor varnostne opreme), zelo dober paket in kot tak tudi cenovno zanimiv. Takšen trenutno stane 46.499 evrov, k tej ceni pa pripada tudi 5-letna tovarniška garancija. Seveda, še je prostora za izboljšave, a kdor na prvo mesto ne postavlja znamke, pač pa druge lastnosti, utegne biti rexton zanimiva izbira v tem segmentu.


Najbolj brano