Čudoviti svet tradicije

Pripetilo se je, da je namesto nekoliko močnejšega primerka nove zvezdne Serije E volan ponudil 220d, ob snidenju z avantgardno klasiko, pa se je tradicionalnemu vozniku utrnila solzica sreče.

Za obliko nove generacije razreda E je vnovič poskrbel slovenski 
oblikovalec Robert Lešnik. Foto: Artur Švarc
Za obliko nove generacije razreda E je vnovič poskrbel slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Foto: Artur Švarc

Novi E ali W214 je že 10. generacija ene najstarejših modelskih rodbin enega najstarejših avtomobilskih proizvajalcev in se vleče že vse od 1947. Kljub tradiciji skoraj 150 let Mercedes ni pretirano nostalgična znamka, kar je dokazala z radikalnim prvim Razredom A in električno falango. Ena reč je zanimiva - za razliko od bavarske konkurence (Serija 5) Stuttgart še vedno striktno loči med električnim modelom EQE in klasično Serijo E. V tem razredu prestižnih srednjih limuzin se prav tako niso izognili elektrifikaciji ne eni, ne drugi. Vsi skupaj postajajo že pametni mobilniki na kolesih, odeti v klasiko oblikovanja z drznimi potezami prihodnosti. V dolžino zdaj E meri skoraj pet metrov (4,95 m), navduši pa aerodinamika s količnikom upora 0,23. A to ne pade na čisto vsak primerek, ki ima volan - 220d je ena najbolj klasičnih igračk za velike fante (in dekleta) z zelo tradicionalnim pogonom, 2-litrskim dizelskim motorjem z blago hibridnim dodatkom, ki se ga pač ni mogoče izogniti. Limuzine kot sta E in bavarska Petica, so, kar bom še večkrat poudaril, največja klasika vožnje, brez odmikov v kompaktne, povišane, križane in še kake smeri. V dveh zaporednih testih mi je uspelo primerjati oba Nemca in E me je precej bolj navdušil z eleganco, v krivulje zapeljanim dizajnom in skladnostjo. Subtilni vzorci zvezde v zadnjih lučeh in kot srebrno zvezdasto satovje na maski delujejo precej bolj umirjeno kot neposredni konkurent.

Prijeten občutek v potniški kabini

Enako tudi notranjost z ambientalno osvetlitvijo, postavitvijo dveh zaslonov, pri tem je osrednji infozabavni zaslon zdaj večjih dimenzij in postavljen nekoliko izven sredinske konzole, konec je torej eksperimenta dveh spetih zaslonov. Mercedesov vmesnik je kot običajno vrhunski in ponuja obilico fukncij, zamerimo pa vdajanju trendom, ni več ločenega krmilnika, pač pa se vse, tudi klimatska naprava, dogaja na osrednjem zaslonu. Voznikov zaslon navduši s prilagodljivostjo, osrednja navigacija pa postreže celo s 3D satelitsko sliko. Položaj za volanom je odličen in udoben, kar bodo cenili umirjeni in nekoliko starejši vozniki, ki se jim ni treba več dokazovati z vrtenjem volana.

Tehnični podatki

Motor: dvolitrski dizelski štirivaljnik s 145 kW (197 KM)

Menjalnik: 9-stopenjski samodejni

Dimenzije: 4.949 mm x 1.880 mm x 1.468 mm

Medosna razdalja: 2.961 mm

Prtljažnik: 540 litrov

Teža: 1.915 kg

Najvišja hitrost: 238 km/h

Posoda za gorivo: 66 litrov

Cena: osnovni model 57.468 evrov (z dodatno opremo 105.288 evrov)

Med zoprnimi stvarmi omenimo kapacitativne gumbe na volanu in nadležni opozorilnik prekoračitve hitrosti (ki se ga sicer da izklopiti), samodejni tempomat pa tudi tu grabi neobstoječe omejitve hitrosti (kot je recimo 50 km/h na ihanskem nadvozu), kar prinese dramatično zaviranje na avtocesti pri 130 km/h. Prostor za izboljšave. Ambientalna osvetlitev je še en korak naprej, ker ni več klasičnih svetlečih trakov, pač pa vse skupaj sveti skoz zvezdasti vzorec. Prilagoditev je veliko, zdi pa se, da Mercedes tu rahlo uhaja proti “fužinskim” kupcem, ker je vse tudi zelo pisano in še vedno precej svetlo tudi na najnižji nastavitvi, da o tem, da nastane svetlobna predstava v ritmu glasbe z radia, ne govorimo - stvar okusa pač. Rjavo usnje ob zelo temno modri barvi deluje posebno, ostalo okolje pa ni preveč naphano s kromom, pač pa ga je le za vzorec in poudarja osnovne linije, ki so drugače prekrite s črnim lesom.

Ne gre pa brez bleščeče črne plastike, sploh okoli osrednjega zaslona, ki se po nekaj dotikih ob določenem kotu svetlobe prav nemarno spremeni v polje prstnih odtisov in prahu. Prostora na zadnji klopi je dovolj tudi za višje, vendar bo E polno udobje ponudil dvema odraslima osebama spredaj. Sploh ob višje raslih spredaj bo zadaj zmanjkalo prostora za kolena in za glave. Prtljažnik zadaj meri 540 litrov, številka pa je omejena z zelo nizkim prostorom z visokim nakladalnim robom, kar je pri takih limuzinah tako ali tako tradicija.

Dizelska klasika je zmagovita kombinacija

Zdaj pa pogon - klasični turbo dizel z dvema litroma morda na papirju s 145 kW (197 KM) ne obljublja veliko, a ima zahvaljujoč devetstopenjski avtomatiki zelo širok razpon uporabnosti. Družbo mu dela 17-kilovatni (23 KM) zaganjač, ki skupaj nanese sistemskih 162 kW (220 KM) in 440 Nm navora. Če bo treba, bo E 220d tudi lepo skočil, a večinoma boste cenili druge vrline, predvsem bo navdušila izredno majhna poraba. Če se vam ne mudi in razumete princip prometa, bo poraba tam okoli 4,6 litra na sto kilometrov, kar je ob 66 litrskem rezervoarju za gorivo garancija za vsaj tisočaka. Aktivno podvozje lepo pobira neravnine, notranjost je tiha, prepustite se asistenčnim sistemom in uživajte v klasiki, brez pretirane elektrifikacije. Dizel, kot smo ga nekoč že poznali, prilepljen ob najnovejšo digitalno prihodnost. Cena je seveda imenu in modelu primerna, osnova za goli 220d je 57.468 evrov, potem pa z dodatki in okraski vse skupaj pride kar na 105.288 evrov. A vseeno, ob širokem razponu motorjev Razreda E, z več moči in izdatno podporo elektrike, bi brez oklevanja izbral 220d. Morda bi dodal le še tri tisočake za 4Matic štirikolesni pogon. Dodatna varnost ne škodi.


Najbolj brano