Kako kratkoročno nad ozko grlo med Šmarsko in hitro cesto?

Variantna “dolgoročna” rešitev, ki bi prometni tranzitni tok speljala mimo urbaniziranega dela mesta, za katero bi, kot smo brali, potrebovali do uresničitve najmanj deset let, je ob ohranjanju obstoječega stanja za mnoge prebivalce zelo težko sprejemljivo obdobje, kar naj bo razlog za vzpodbudo k razmisleku o kratkoročnem ukrepanju, namenjenemu bolj primerni povezavi Šmarske ceste s hitro cesto (avtocesto).

Za razliko od mnenja v enemu od pisem bralcev, ki rešitev občasnih prometnih zastojev vidi v ODSTOPU župana MO Koper, smatram, da je ODSTOP zaradi poslanega pisma-poziva v Ljubljano, zaradi katerega naj ODSTOPI, nepotreben.

Tudi ideja o širitvi bertoške vpadnice in odpravi vinjet deluje bolj populistično kot pa napotuje k učinkovitejšim rešitvam, npr. neposredni povezavi tovornega prometa z Luko Koper z že pripravljenim avtocestnim priključkom (izvoz Bivje). Šele izgradnja te povezave s serminsko vpadnico bi sprostila tovorni promet na bertoški vpadnici.

Videti je, da nam največ prometnih preglavic povzroča ozko grlo med Šmarsko cesto in hitro cesto. Najbolj problematičen del te povezave je od semaforiziranega križišča dalje pri Merkurju oziroma med VinaKoper in Merkurjem, kjer se dvojno vozišče po križišču v smeri jug – sever zreducira v enega. Če ne takoj (zakaj ne že do naslednje turistične sezone?), pa vsaj kratkoročno, bi z dodatnim voznim pasom, ki bi zahteval le nekaj širitve cestišča na obe strani in ne z veliko škode za obe podjetji taka rekonstrukcija znatno pripomogla h krajšanju zastojev. Le korak dlje od kratkoročnega odpravljanja ozkega grla in blaženja prometnih blokad bi bilo z razlogom več srednjeročno razmisliti o preseliti tamkajšnje trgovine z gradbenim materialom na primernejšo lokacijo v poslovno cono ter hkrati ovrednotiti prostor med nekdanjo postajo ozkotirne železnice in (ne)urejenim parkiriščem pri pokopališču.

ZORKO ŠKVOR, Koper


Pišite nam


Najbolj brano