Burberry v izogib nižjim cenam zažiga svoje izdelke

Burberry, ena izmed najprestižnejših modnih hiš, ki je zlasti zaslovela po svojih dežnih plaščih v bež barvi, sežiga neprodana oblačila, modne dodatke in parfume. Razlog? Svetovno uveljavljena modna znamka želi preprečiti, da bi blagovnice in trgovski centri znamenita oblačila prodajali po nizkih cenah.

Burberry je zlasti zaslovel po svojem dežnem plašču v bež barvi.
Burberry je zlasti zaslovel po svojem dežnem plašču v bež barvi. 

LONDON > Lani so bili zato prisiljeni uničiti proizvode v skupni vrednosti 32 milijonov evrov. Vrednost uničenih izdelkov je za šest odstotkov višja od vrednosti tistih, ki jih je podjetje uspelo prodati, poroča BBC. V zadnjih petih letih naj bi uničili za 100 milijonov evrov izdelkov.

Največji delež neprodanih izdelkov predstavljajo parfumi, modna znamka pa je zagotovila, da se bodo množičnemu uničevanju presežkov v prihodnje poskusili izogniti – zapreti nameravajo tiste prodajalne, ki niso dovolj obiskane.

Te prakse naj bi se posluževale sicer številne luksuzne modne znamke. Burberry pa je zagotovil, da ob uničevanju izdelkov nisi pozabili na okolje - v zrak naj ne bi izpustili nevarnih plinov, ki nastajajo pri gorenju, prav tako pa naj bi energijo, ki je pri sežiganju nastala, ustrezno uskladiščili.

Na Otoku se je ob novici na Burberry vsul plaz kritik. Poslanec liberalnih demokratov Tim Farron je dejal, da je nezaslišano, če pri Burberryju mislijo, da je sežiganje neprodanih zalog sprejemljiva rešitev. Recikliranje je po njegovih besedah veliko boljše za okolje. "Kot vodilna britanska modna znamka bi morali biti vodilni na področju vzdržne mode," je dodal.

"Kljub visokim cenam Burberry nima nobenega spoštovanja do lastnih izdelkov ter trdega dela in naravnih virov, ki so bili porabljeni za njihovo izdelavo," je dejala Lu Yen Roloff iz okoljevarstvene organizacije Greenpeace. "Rastoče količine presežnih zalog kažejo na presežno proizvodnjo in namesto da bi zmanjšali proizvodnjo, sežigajo oblačila in izdelke, s katerimi ni nič narobe," je ogorčena. "To je umazana skrivnost modne industrije. Burberry je samo vrh ledene gore," je dodala.

V minulih mesecih pa je tudi odmeval primer H&M, ki naj bi uničil približno 60 ton neprodanih oblačil. Dansko podjetje se je za to odločilo, ker naj bi oblačila vsebovala snovi, ki niso v skladu s standardi podjetja.


Najbolj brano