Z elektriko navkreber ... in po ravnem

Poletje je tu in vročina tudi. Zato smo se odločili, da se naokoli zapeljemo po dveh kolesih. Pri avstrijskem KTM so se prodaje in proizvodnje električno gnanih koles lotili še posebej podjetno in na trgu ponujajo izdatno izbiro modelov z različnimi vrstami pogona.

Damsko KZM električno kolo z baterijo, skrito pod prtljažniko 
...
Damsko KZM električno kolo z baterijo, skrito pod prtljažniko ...  

Pri koprskemu uvozniku, podjetju Axle, smo si izposodili in preverili zmogljivosti moškega terenca in damskega mestnega kolesa.

Za dame ...

Mestno kolo ali city bike KTM macina eight plus je elegantno damsko kolo, ki mu do lahkotnega pedaliranja pomaga zmogljiv Boschev elektromotor, v kombinaciji s 8-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Prestave menjujemo s preprostim klikom na gumba na krmilu. Baterija je prav tako elegantno skrita pod prtljažnikom.

Avtomatika je svoje delo večinoma opravljala dobro, le med nenadno hitrim prestavljanjem je včasih zamujala in kolesarko spravila iz tira. Najbrž vas zanima, koliko časa se lahko s pomočjo baterije peljete naokoli. Odgovor ni enostaven, saj je odvisen od terena, naklona ceste, teže kolesarja in še kaj bi se našlo. A če poenostavimo: s takim kolesom bi se s polno baterijo z lahkoto povzpeli na Vršič.

... in za makadame

Na Vršič (pa še kam) pa zmore tudi KTM e-race izvedenka s panasonicovim elektromotorjem. V kombinaciji z navadnim menjalnikom se je med preizkusom izkazala za dober pripomoček zmernemu terencu. Kljub izboljšanemu motorju pa še vedno nismo bili najbolj zadovoljni s pomočjo v najbolj kritičnih trenutkih, nenadnih strmih klancih, kjer je odziv motorja prepočasen, ob nižanju prestav pa mu prehitro zmanjka moči. A to bo zmotilo je bolj zahtevne uporabnike. Nas je navdušila kombinacija dobrega okvirja in opreme ter dejstva, da ste lahko s takim kolesom delno samozadostni, saj se ob spustih in zaviranju baterija polni.

V času, ko je dostop do brezplačnih parkirišč vse bolj omejen, je spogledovanje s kolesom, pri katerem se na poti v službo in domov skorajda ne spotimo, še posebej aktualno. Če na vse skupaj pogledamo s tehnične plati, gre za stvar okusa. Če pa na nakup takega kolesa pogledamo s finančne plati, pa je jasno, da zadeva ni poceni, a z nekaj malega izračuna prave uporabnosti boste vložek kmalu dobili nazaj.Besedilo in foto:DARJAN GORELA


Najbolj brano