Slovenija bo po novem v sredozemskem koridorju
Prometni ministri EU bodo danes v Bruslju razpravljali o ureditvi evropskega prometnega omrežja po letu 2013. Zasedanja se bo udeležil tudi državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Igor Šalamun.
BRUSELJ> Evropska komisija je oktobra lani predlagala novo ureditev evropske prometne infrastrukture (TEN-T) po letu 2013, ki vključuje deset jedrnih koridorjev. Nova ureditev bo zamenjala dosedanjo, v kateri je bila Slovenija vključena v šesti prednostni projekt v povezavi Lyon-Trst-Divača/Koper-Divača-Ljubljana-Budimpešta-ukrajinska meja.
Po novem v sredozemskem koridorju
Slovenija je po oktobrskem predlogu komisije vključena v sredozemski koridor na železniških oseh Trst-Divača, Koper-Divača-Ljubljana-Maribor, ljubljanski vozel in Maribor-Zalalövö. Poleg tega je zajeta v drugih sekcijah jedrnega omrežja, ki niso del omenjenih desetih koridorjev, in sicer na železniški osi Gradec-Maribor-Pragersko.
Slovenija načeloma podpira predloge komisije, a želi dve izboljšavi. Kot so februarja v Bruslju povedali predstavniki prometnega ministrstva, si Slovenija v pogajanjih o prihodnji ureditvi evropskih prometnih omrežij prizadeva izboljšati položaj koprskega pristanišča in v jedrna evropska omrežja vključiti celoten krak od Ljubljane do Münchna.
Luka Koper ni vključena v jadransko-baltski koridor
Predstavnik Luke Koper Sebastjan Šik je februarja v Bruslju pojasnil, da je koprsko pristanišče vključeno v sredozemski koridor, ki ga povezuje z madžarskim trgom in naprej proti vzhodu, ni pa vključeno v jadransko-baltski koridor, kar bi ga povezalo s ključnimi trgi - Avstrijo, Slovaško in Češko, na katerih si v prihodnje obeta največjo rast.
Poleg tega bodo prometni ministri danes razpravljali o tahografu v cestnem prometu, o storitvah zemeljske oskrbe na letališčih in o ukrepanju po nesreči ladje Costa Concordia. Evropska komisija je sicer že nekaj časa v procesu revizije zakonodaje o varnosti potnikov na ladjah in namerava konec leta predstaviti predloge za izboljšave.
STA