Potop Transeurope Ferries

Transeuropa Ferries, ki je s slovenskimi, hrvaškimi in črnogorskimi pomorščaki upravljala trajektno linijo med belgijskim Ostendom in britanskim Ramsgateom, se je “potopila”. Sredi aprila je nenadoma ustavila vse tri trajekte, kmalu zatem pa v Belgiji vložila zahtevo za stečaj. Sto pomorcev bo zato ostalo brez dela.

Pomorci, ki so delali na treh trajektih Transeurope Ferries, so ostali brez dela
Pomorci, ki so delali na treh trajektih Transeurope Ferries, so ostali brez dela 

KOPER> Eden od pomorščakov nam je povedal, da jih je sicer skrbelo, ker že nekaj mesecev niso dobili plač, a jih je stečaj vendarle presenetil.

Vsi trije trajekti so obtičali

Eden od trajektov je obtičal v Angliji in ga je prevzel angleški P&O, dva so zaplenili v Belgiji. Posadko belgijski Transeuropi Ferries je zagotavljala koprska družba Transeuropa Shipping Lines, ki jo vodi Rihard Stergulc. “Pomorščake na angleškem trajektu, bilo jih je 45, so izplačali in so se vrnili domov. Tudi posadki na dveh trajektih v Belgiji sta že doma, njihovo poplačilo je prevzel mednarodni sindikat transportnih delavcev ITF. Nekateri pa so ostali na trajektih, da jih varujejo,” je povedal Stergulc, a poudaril, da slovenska Transeuropa Shipping Lines ni odgovorna za poplačilo pomorščakov. “Mi smo za belgijsko Transeuropo Ferries samo opravljali kadrovsko in tehnično službo, plače pomorščakov pa so zagotavljali lastniki,” je poudaril. Transeuropa Ferries je bila v težavah že nekaj časa, saj je linija prinašala izgubo. Lastniki so se pogajali o tem, da bi družbo prevzel italijanski konzorcij, ki je po Stergulčevih besedah obljubljal svež denar, a si je na koncu premislil.

“V enem dnevu smo izgubili pet ladij”

Po stečaju Transeurope Ferries na liniji Belgija-Anglija je nekatere pomorščake zaskrbelo, da utegne kaj podobnega čakati tudi slovensko posadko na španski liniji Algeciras-Maroko, ki so jo upravljali isti lastniki. A kot pravi Stergulc, je ta družba po novem v ruski lasti.

Stečaj belgijske družbe in prodaja mediteranske Rusom pa sta močno udarila tudi koprsko Transeuropo Shipping Lines. “Ni lahko, čez noč smo tako izgubili pet ladij, ki smo jim zagotavljali posadko, gre za približno 150 pomorščakov,” ugotavlja Stergulc.

Slovenski pomorščaki pri Transeuropi niso člani Sindikata pomorščakov Slovenije. Nekateri za službo že povprašujejo pri Splošni plovbi.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano