Krepitev naravnih primorskih navez

Več samozavesti, tudi lokalpatriotske, ter intenzivnejše predstavljanje doma in v tujini, sta označila lansko leto v tukajšnjih kmetijstvu in gastronomiji.

Ana Roš  je na ljubljanskem gradu pripravila serijo večerov skromne kuhinje. Na fotografiji je s kolegoma Luco Bordinom in Damjanom Finkom ter vinarjem Alešem Kristančičem.    Foto: Dean Duboković
Ana Roš je na ljubljanskem gradu pripravila serijo večerov skromne kuhinje. Na fotografiji je s kolegoma Luco Bordinom in Damjanom Finkom ter vinarjem Alešem Kristančičem.  Foto: Dean Duboković

Kmetijski pridelki s primorskih kmetij dobivajo prepoznavnejši obraz. Število gostincev, ki se čvrsteje povezujejo z lokalnimi pridelovalci, se veča, tako da za sestavinami na krožnikih vse pogosteje stojijo kmetje z imeni in priimki. Gre za izjemno pozitiven in perspektiven trend, ki ga v zadnjem času s promocijo lokalno pridelane zdrave in varne hrane podpira tudi država.

Naveza med pridelovalci in gostinci je organska sinergija s povsem konkretnimi ekonomskimi, promocijskimi in nenazadnje za goste blagodejnimi učinki. Čeprav se premika, je pri nas še neskončno manj gostincev kot denimo v Avstriji, ki imajo na prvi strani jedilnika izpisane svoje dobavitelje.

V letošnjem letu se bo uradna slovenska turistična promocija temeljiteje naslonila na gastronomijo. Nedavno so na ljubljanskem gradu predstavili paradne konje, ob Janezu Bratovžu iz restavracije JB iz Ljubljane sta to še Primorca Ana Roš iz Hiše Franko v Kobaridu in Tomaž Kavčič iz gostilne Pri Lojzetu z Zemona.

Gostilne in restavracije so najpomembnejše izložbeno okno vsega iz okolice. Vino, oljčno olje, sadje in zelenjava, mleko in mlečni izdelki ter meso in mesnine skozi ustrezno, odgovorno in kakovostno gastronomsko predstavitev dobijo dodano vrednost.

Primorski vinarji, oljkarji in gostinci ter še nekateri drugi pridelovalci so pomembni ambasadorji svojih dežel in države doma in na tujem. Za zahtevnejše sodobne turiste so tovrstna doživetja ključni motiv za obisk, njihova dobra izkušnja pa je dobrodošla reklama.

S spoštovanjem in uporabo domačih pridelkov bomo vsi zmagovalci. Tudi potrošniki, ki bomo imeli večjo izbiro. Ko bo vse okrog nas naš butik, za kar so tukaj izvrstne razmere, bomo bolj zadovoljni tudi pri ključnem elementu za izbiro v teh časih - ustrezni ceni.

SAŠO DRAVINEC


Najbolj brano