Zgodba Južne železnice

V Muzejski galeriji Pokrajinskega muzeja Koper bo čez poletje na ogled razstava o vodnih virih in zanimivih zgradbah, ki so jih zgradili za nemoteno delovanje Južne železnice.

Vodna postaja v Ilirski Bistrici Južna železnica Dunaj-Trst je bila 
temelj vsem ostalim železniškim programom.
Vodna postaja v Ilirski Bistrici Južna železnica Dunaj-Trst je bila temelj vsem ostalim železniškim programom. 

KOPER > Odprli so jo v sredo. Južna železnica je kot ena prvih železnic povezala ljudi, narode, vasi, kraje in pokrajine, njeni graditelji pa so znali mojstrsko povezati kamen, vodo in les ter iz njih ustvariti kulturno dobrino, ki danes živi kot kulturna dediščina. Kraški teren je Južni železnici na pot postavil težave s pomanjkanjem površinske tekoče vode, nujno potrebne za parni vlak, burjo in snežne zamete. Težave je premagal nov način gradnje s prehodom preko dolin z nasipi. V začetku obratovanja Južne železnice je bila vsaka postaja med Ljubljano in Trstom tudi vodna postaja (na fotografiji vodna postaja v Ilirski Bistrici), kjer je bilo treba dnevno zagotavljati več kot 300 kubičnih metrov vode.


Najbolj brano