Krst v Nantongu - Portorož znova v floti Plovbe

Že tretjič v dobrem letu dni se je včeraj ob boku ladje Splošne plovbe razbila steklenica penine. Tokrat so v kitajskem Nantongu v ladjedelnici ob reki Jangce krstili in prevzeli novo ladjo Portorož. V zadnjih osmih letih pa so kupili kar 19 ladij, od tega štiri povsem nove, in tako temeljito obnovili floto, hkrati pa podvojili njeno tonažo.

Čezoceanka Portorož bo na svoji prvi službeni poti plula proti Indoneziji, kjer jo čaka tovor premoga
Čezoceanka Portorož bo na svoji prvi službeni poti plula proti Indoneziji, kjer jo čaka tovor premoga  

NANTONG> Za ladjarja, ki svoje ladje že od začetka pred 58 leti domala dosledno poimenuje po slovenskih mestih, se skorajda ne spodobi, da v floti nima ene z imenom domačega kraja. Zadnjo čezoceanko z imenom Portorož je Splošna plovba prodala 22. avgusta, tako da je bilo ime za najnovejšo pridobitev na dlani. Včeraj, po natanko 99 dneh, je v floto spet priplula Portorož. In kot nalašč je Portorožanka tudi njena botra: Duška Žitko, svetovalka v Pomorskem muzeju in borka za ohranjanje kulturne dediščine.

Od ustanovitve podjetja pred 58 leti je to četrta ladja z imenom Portorož v floti, prvo so tako krstili leta 1968.

“Kot botra novo, bleščečo ladjo z največjim veseljem in ponosom imenujem Portorož. V imenu lastnika te z zaupanjem predajam dobrim morskim božanstvom, ki naj ti vselej stojijo ob strani,” je bila včeraj v svojem pozdravnem govoru v nantoški ladjedelnici Hantong slikovita Duška Žitko, ki v zadnjem obdobju ureja obsežno zbirko umetniških del portoroškega ladjarja. Potem je pogumno prijela v roke sekirico, po tradiciji kitajskih ladjedelnic presekala vrv, da je v bok ladje zagnala zavezano krstno steklenico šampanjca. Ladji je podarila grafiko Zvesta Appolonia, kapitanu Miroslavu Koželju pa knjigo o piranski kulturni dediščini. Koželj poveljuje 23 članom posadke, od tega je šest Slovencev. Nanjo sta se vkrcala tudi dva pripravnika-kadeta.

Splošna plovba je za Portorož odštela približno 26,5 milijona evrov; za 60 odstotkov cene so najeli posojilo pri nemški Deutsche Bank, ki ga bodo odplačevali deset let, za preostanek so uporabili lastni denar.

Čezoceanka se je rojevala skoraj leto dni. Kobilico so položili 16. decembra lani, prve dni septembra letos so jo splovili. Gre za 190 metrov dolgo in 32 metrov široko ladjo za prevoz razsutih tovorov. Njena nosilnost je 57.000 ton. Poganja jo motor Man B&W z močjo 9480 kilovatov, ki pri hitrosti 13,2 vozla porabi 35 ton goriva na dan. Plula bo pod malteško zastavo.

S Portorožem bo v floti Splošne plovbe 21 ladij skupne nosilnosti 921.000 ton, v povprečju starih 12 let. V osmih letih so kupili 19 ladij, prodali pa 12. “Naše ladjevje je zdaj mlajše, kot je svetovno povprečje za ladjarje, ki prevažajo razsute tovore. Pomlajevanje ladjevja je naš strateški cilj, tako da bomo to nadaljevali,” napoveduje predsednik uprave Splošne plovbe Egon Bandelj. Poleg svojih ladij ima skupina Splošna plovba zdaj v najemu še sedem ladij za prevoz generalnih tovorov med Indijo in daljnovzhodnimi pristanišči. “Še nikoli v zgodovini nismo upravljali s tako veliko floto,” ugotavlja Bandelj.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano