“Za nas je bolje, da drugega tira ne bo”

Država je za priprave na gradnjo drugega tira od Kopra do Divače v 12 letih po ocenah odštela že vsaj 37 milijonov evrov. A vedno bolj je jasno, da vlada ni več naklonjena tej naložbi, ocenjeni že na 1,4 milijarde evrov. Prebivalci, ki bi živeli ob novi progi in so se leta borili za svoje pravice, pa so s tem zadovoljni.

Janko Sever: “Če gledamo samo naš interes, smo zelo zadovoljni, če drugega tira ne bi gradili.” Foto: Ilona Dolenc
Janko Sever: “Če gledamo samo naš interes, smo zelo zadovoljni, če drugega tira ne bi gradili.” Foto: Ilona Dolenc

ISTRA > “Mi smo zelo dobro unovčili gozdna zemljišča, ki smo jih prodali državi za drugi tir. A na koncu, kot kaže, drugega tira, ki bi pomenil velik poseg v naš življenjski prostor, sploh ne bo,” je komentirala upraviteljica agrarne skupnosti Osp Jasna Rajčevič. Agrarna skupnost je za približno 13 hektarjev zemljišč od države dobila 510.000 evrov odškodnine, kar je približno štiri evre za kvadratni meter. Prav pred nedavnim pa so se dogovorili še za dovozne poti; država jim bo izplačala še dodatnih 38.000 evrov. “Izposlovali smo vse, kar smo načrtovali. Naše pogodbe veljajo in za nas je zadeva končana” pravi Rajčevičeva.

Država je po sklenitvi dogovora z Osapci za drugi tir odkupila že skoraj vsa zemljišča na 27 kilometrih načrtovane proge. Za projekt pridobivanja gradbenega dovoljenja in revizijo je država odštela skoraj 23 milijonov evrov, gradbeno dovoljenje naj bi izdali prihodnje leto, ko naj bi se začela tudi gradnja. Med dvema ognjema pa so prebivalci Črnega Kala. “Že sedanja enotirna proga nam je odrezala vasico Dol, desetletja ponoči in podnevi povzroča neznosen hrup, vsako leto povzroča požare, povzročila je ponor kamenja nad Bezovico in predstavlja nenehno nevarnost za izvir reke Rižane,” našteva predsednik KS Črni Kal Janko Sever, ki je tudi predsednik odbora za spremljanje drugega tira. Predvidena nova proga, ki bi prav tako sekala krajevno skupnost, bi sicer zmanjšala ropot in nevarnosti sedanje proge, vendar bi pomenila nove posege v naravno okolje. “Pet let hrupa, prahu in težkih tovornjakov, zastojev in slabe volje ljudi zaradi gradnje, kolateralne škode nam nihče ne bi poplačal. Tako da, če gledamo samo naš interes, smo zelo zadovoljni, če drugega tira ne bi gradili,” pravi Sever.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano