Na splet, potem k mehaniku

Živimo v času, ko se večina ljudi z avtomobilom odpelje tudi le nekaj sto metrov stran. V času, ko je mogoče prek spleta marsikaj kupiti kar iz domačega fotelja. To so izkoristili v spletni trgovini Silux iz Ajdovščine, ki ponuja avtomobilske dele. Zgodba o uspehu se je leta 2009 začela v domači garaži. Danes zagnana mlada ekipa vsak mesec odpošlje 3500 paketov z avtodeli, beleži 65-odstotno rast in letos pričakuje 2,5 milijonov evrov prometa. Za dober milijon več kot lani.

 Zaradi širokega izbora  artiklov  brez telefonske podpore v klicnem centru ne bi šlo.       
Čeprav vse avtodele na dan, ko jih dobijo, pošljejo  kupcem, postaja skladišče pretesno. Foto: Leo Caharija
Zaradi širokega izbora artiklov brez telefonske podpore v klicnem centru ne bi šlo. Čeprav vse avtodele na dan, ko jih dobijo, pošljejo kupcem, postaja skladišče pretesno. Foto: Leo Caharija

“Idejo sem dobil, ko sem potreboval luč za svoj avtomobil. Naročil sem jo prek spleta in tako prišel do podatkov o tajvanskem dobavitelju. Poklical sem jih, navezal stik z njihovo hčerinsko družbo v Evropi in takoj smo začeli sodelovati,” se začetkov spominja Irenej Suban, lastnik podjetja Suban d.o.o., ki vodi spletno trgovino z avtodeli Silux. Ta pokriva Slovenijo in Hrvaško. Prisotni so tudi na italijanskem trgu. Aprila letos je v Srbiji zaživelo še podjetje Silux d.o.o. Beograd.

Zgodba o uspehu se je začela leta 2009 v domači garaži, ki je postala kmalu premajhna.

“Najprej sem ponujal samo luči, sledila so ogledala, pa karoserija, hladilniki in tako naprej. Oprema je prihajala dva- do trikrat tedensko. Še pred selitvijo v najete prostore v Vipavi sem zaposlil prijatelja, potem pa se je začela ekipa širiti skupaj z asortimanom,” pove 27-letni Irenej, sicer elektrotehnik.

Decembra 2013 se je Silux preselil v Ajdovščino. Tudi tamkajšnji prostori postajajo za podjetje, čigar povpraševanje in promet ves čas rasteta, pretesni. Zaenkrat še nekako gre, a le po zaslugi dobre organizacije oziroma optimizacije dela, kar pomeni, da vsak dan dobavljene avtodele v skladišču le opremijo z vsemi potrebnimi podatki in jih z dostavno pošto takoj, še isti dan, pošljejo kupcem.

Lani se je Ireneju, ki skrbi za analitiko, nabavo in marketing, pri vodenju podjetja kot direktorica pridružila dve leti starejša sestra Ana Suban, po izobrazbi pravnica. Družba ima danes osem redno zaposlenih. Zanjo dela tudi nekaj študentov in samostojnih podjetnikov, tako da daje kruh 14 ljudem. Šest jih skrbi za telefonsko podporo, štirje so v administraciji, en skrbi za reklamacije, drugi ves čas vnaša nove artikle, dva pa sta zadolžena za pakiranje.

Poslali so že skoraj 100.000 paketov

Na spletni strani, ki jo sproti bogatijo z novimi izdelki, ponujajo trenutno skoraj 70.000 različnih artiklov 172-ih proizvajalcev, ki jih lahko uporabniki takoj kupijo s klikom oziroma vnosom v košarico. Vseh razpoložljivih avtodelov, ki jih načeloma dostavijo v 24 urah, je sicer okrog 500.000.

“Če bi imeli na spletu vseh pol milijona artiklov, bi bili lahko še petkrat večji, kot smo. Nove artikle vnašamo vsak dan, a to ne gre tako hitro, “ pove Irenej.

Obstoječih osem kategorij - svetila, ogledala, karoserije, stekla, hladilni sistemi, podvozje in pogon, motor, dodatna oprema - po potrebi dopolnjujejo s podkategorijami. Do zdaj so poslali že skoraj 100.000 paketov. Vsak mesec odpremijo približno 3500 pošiljk, v povprečju med 170 in 180 na dan.

“Pri spletni prodaji je ključna analitika. To, kako obiskovalca pripeljati na spletno stran. Seveda mora biti spletna stran dobro narejena, uporabnikom prijazna, pomemben je tudi poprodajni del, a če ne veš, kako pride uporabnik na spletno stran in tega ne analiziraš, ne bo uspeha, pa čeprav imaš poceni artikle,” pove Irenej.

Slovenski trg jim je postal premajhen v času, ko so se preselili v Ajdovščino. Sredi leta 2014 so se najprej razširili na Hrvaško, kasneje še v Italijo, kjer pa je konkurenca precej huda. Na Hrvaškem s konkurenco nimajo večjih težav, podobno je v Srbiji.

“V bodoče načrtujemo širitev na madžarski trg. Na podlagi uspehov v Srbiji razmišljamo tudi o Bosni. V Avstriji in Nemčiji pa nameravamo odpreti samo spletno stran in pustiti, da vidimo, kaj se zgodi,” pojasni Irenej. Doda, da jih glede na kilometrino tudi na domačem trgu konkurence ni strah.

“Mislim, da je naša prednost predvsem odzivnost. Zelo hitro se odzovemo na vsako spremembo. Mogoče pa tudi drznost, saj je Irenej tudi značajsko tak, da si upa,“ pojasni Ana. Meni, da se spletna trgovina, ki temelji na predstavnikih mlajše in srednje generacije, tudi na splošno vse bolj uveljavlja zaradi nižjih cen in hitre dostopnosti oziroma kratkih dobavnih rokov, pa zato, ker bi vse več ljudi rado vse uredilo kar iz domačega kavča.

“Ko razbiješ avto, rabiš rezervni del takoj”

“Ko razbiješ avto, potrebuješ rezervni del takoj, zdaj. Včasih je že 24- ali 18-urna dostava prepočasna. Gre za nekaj, česar nisi hotel kupiti, kar ni bilo načrtovano,“ pojasni Irenej, Ana ga dopolni, da so ljudje temu primerno pogosto slabe volje.

To breme prevzamejo zaposleni v klicnem centru, ki do želenega izdelka pomagajo tudi tistim, ki niso vešči spletnega nakupovanja, tako da lahko avtodel, ki ga potrebujejo, naročijo kar po telefonu. Pogosto se težave pojavijo tudi zato, ker so avto deli tak segment, da lahko za en avtomobil, za isti motor obstaja tudi pet različnih filtrov.

“Informacije, ki jih stranke posredujejo, niso vedno natančne. Ljudem se mudi in včasih je zelo težo kupcu pojasnjevati, da se je pač zmotil in da bo treba določen del vrniti in potem še dva dni čakati na pravega,” pojasni prvi mož Siluxa. Reklamacij, vračil in neprevzetih pošiljk je približno pet odstotkov.

“Najbolj zoprne so neprevzete pošiljke, še posebej, če se to dogaja v Srbiji, kjer blago dvakrat ocarinijo. To stane. Tudi s papirji je veliko dela, a to je treba vzeti v zakup kot del posla,” pove Ana.

V Siluxu so sicer zadovoljni, saj je od stotih kupcev kar 48 takih, ki se vrnejo in opravijo še kakšen nakup. Da dobro delajo, pričajo tudi nagrade in priznanja. V letih 2012, 2013 in 2014 so prejeli nagrado Zanesljiv trgovec leta, ki jo podeljuje spletni portal ceneje.si. V letih 2013 in 2014 so v ocenjevanju spletnega trgovca leta zmagali v kategoriji Avto-moto. Teh nagrad je bilo še kar nekaj, tudi na Hrvaškem, Ireneju in Ani pa največ pomeni letošnja uvrstitev v finale za izbor mladega podjetnika leta.

Ker jim skladiščni prostori že zdaj pokajo po šivih, se bojijo oktobra, ko se bo povečalo povpraševanje po gumah. Kmalu bodo morali najti večje prostore, Irenej pa zatrjuje, da bodo ostali na Ajdovskem. Lani so imeli za približno 1,4 milijona evrov prometa, ves dobiček pa so sproti vlagali v razvoj. Letos pričakujejo za približno 2,5 milijona evrov prometa. Dobiček bo šel spet v razvoj družbe, v kateri bodo morali zaradi nenehne rasti povpraševanja in prometa v kratkem zaposliti še koga.

Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat trenutno prek spleta prodaja nekaj več kot 14 odstotkov slovenskih podjetij, delež spletnih kupcev pa je od leta 2012 narasel z 22 na 24 odstotkov. Po zadnjih dostopnih podatkih izpred dveh let v Sloveniji spletna prodaja predstavljala 11,2 odstotkov skupnega prometa podjetij.

NACE NOVAK


Najbolj brano