Strah jih je iti peš do soseda

Na Direkciji za infrastrukturo so le našli denar za obnovo državne ceste skozi naselje Kal. Po dveh letih, odkar so dela začeli, a jih kmalu tudi ustavili, zdaj napovedujejo, da bo prometno nevaren odsek skozi vas, kjer se v in iz pivške industrijske cone dnevno pelje več deset tovornjakov, predvidoma urejen do konca tega leta.

Na cesti skozi Kal, ki je mestoma bolj podobna drči, se zdaj 
dva tovornjaka le stežka srečata, pešci pa se v tem primeru 
skorajda nimajo kam umakniti. 



 Foto: Veronika Rupnik Ženko
Na cesti skozi Kal, ki je mestoma bolj podobna drči, se zdaj dva tovornjaka le stežka srečata, pešci pa se v tem primeru skorajda nimajo kam umakniti.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

KAL > Začetek obnove državne ceste skozi naselje Kal sega v leto 2011, ko je takratna Direkcija RS za ceste podpisala prvo pogodbo s podjetjem Primorje. Po njegovem stečaju je morala ponoviti razpis in leta 2013 sta Občina Pivka in direkcija podpisali novo pogodbo z izvajalcem Ginex International, vendar so se dela ob koncu leta 2013 ustavila. Ker investicija ni imela zagotovljenega denarja, je gradbišče stalo tudi celo prejšnje leto.

Cesta je v zelo slabem stanju in nujno potrebna obnove, saj je lahko nevarna, zato je Občina Pivka večkrat apelirala na direkcijo, da nadaljuje z deli. Upam, da bodo letos vendarle zaključena, saj poskuša direkcija “zapirati” odprta gradbišča,” se končne ureditve ene najbolj nevarnih točk v cestnem prometu v občini nadeja pivški župan Robert Smrdelj.

Širša cesta in pločnik

Na Direkciji RS za infrastrukturo so nam potrdili, da se bodo dela nadaljevala junija in se, če bo vreme dopuščalo, zaključila do konca leta. Po njihovih pojasnilih so bila v letu 2013 opravljena dela izven cestišča (podporni zidovi za širjenje ceste, ureditev odvodnjavanja in izvedba kanalizacije za javno razsvetljavo). Stala so 119.000 evrov, plačala jih je direkcija.

V nadaljevanju bodo izvajalci v celoti obnovili in razširili obstoječe vozišče v dolžini 1,5 kilometra, zgradili pločnike in avtobusna postajališča ter prenovili javno razsvetljavo. Na delu obnovljene državne ceste bodo predvidoma zgradili tudi fekalno kanalizacijo, ki pa bo do izgradnje čistilne naprave ostala “suha”.

Pogodbena vrednost za vsa dela v sklopu prenove ceste skozi Kal znaša 1,2 milijona evrov. 873.000 evrov bo k tej vsoti prispevala direkcija, preostanek pa Občina Pivka.

Če se srečata tovornjaka, se ne morejo umakniti

Res je že čas, da se začne reševanje te črne točke. Tudi vaška skupnost je posredovala kar nekaj dopisov in prošenj za ureditev cestnega odseka, vendar je bil odgovor s strani direkcije vedno pomanjkanje denarja,” nam je povedala Ester Maver, predstavnica Vaške skupnosti Kal.

Domačini opozarjajo predvsem na veliko nevarnost ceste za pešce in kolesarje, saj na celotnem odseku nimajo niti enega prehoda za pešce in niti metra pločnika. “Otroci odhajajo na avtobus ob robu cestišča. Ne upam si niti pomisliti, kaj bi se zgodilo, če bi se v trenutku, ko je otrok ob cesti, srečala dva tovornjaka. Otrok se nima kam umakniti. Vaščani v zgornjem delu vasi dobesedno ne moremo peš eden do drugega.

Življenje ob tej cesti sicer po njenih besedah ni prijetno tudi zaradi velike prometne obremenjenosti, hrupa in vibracij, saj se skozi vas dnevno v industrijsko cono Neverke in iz nje pelje več deset tovornjakov. “Vemo, da z ureditvijo cestišča promet ne bo nič manjši, zato moramo vztrajati tudi pri tem, da se cesto razbremeni tovornega prometa,” še dodaja Maverjeva.

Da si želijo normalne povezave s svetom, pa so že večkrat izpostavili tudi podjetniki, ki delujejo v industrijski coni.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano