Krajani zahtevajo pontonski most

V okviru izgradnje bistriške obvoznice je Direkcija za ceste predvidela nekajmesečno popolno zaporo prometa po zareškem mostu čez reko Reko. Zapora bi prizadela krajane petih vasi, zato je Krajevna skupnost Rečica zahtevala postavitev vzporednega pontonskega mostu.

Kdaj bodo začeli z  obnovo zareškega mostu pri Ilirski Bistrici, se še ne ve, desno  od njega pa naj bi postavili začasni pontonski most Foto: Tomo Šajn
Kdaj bodo začeli z obnovo zareškega mostu pri Ilirski Bistrici, se še ne ve, desno od njega pa naj bi postavili začasni pontonski most Foto: Tomo Šajn

REČICA > Krajani in vodstvo Krajevne skupnosti (KS) so o nameri investitorja, Direkcije za ceste, izvedeli iz medijev in se takoj sestali na svetu KS ter obvestili odgovorne na lokalni in državni ravni, da je zanje popolna zapora prometa preko mosta povsem nesprejemljiva. Zato zahtevajo ustrezno rešitev v času obnovitvenih del.

Da za obnovo, ne pa za zaporo

“V naši KS smo zadovoljni, da bodo obnovili zareški most in s tem povečali propustnost prometa in tudi varnost pešcev in ostalih udeležencev v prometu. Nismo pa zadovoljni s predlagano rešitvijo, da bi bil most nekaj mesecev popolnoma zaprt za promet, brez ustrezne rešitve za krajane in druge uporabnike te cestne povezave,” je dejal Igor Batista, predsednik sveta KS Rečica. Batista je tudi poudaril, da se s predlagano rešitvijo obvoza po lokalni cesti čez Zarečico in Koseze do Ilirske Bistrice nezadovoljni predvsem štiri lastniki gostinskih lokalov v njihovi KS, saj bi jih zapora prometa še posebej prizadela in ogrozila njihovo dejavnost.

“Obvozna pot bi razdaljo do Bistrice podaljšala za več kot šest kilometrov, kar bi še posebej prizadelo starejše ljudi in tudi ostale krajane iz socialno šibkih družin, ki so brez prevoznega sredstva in hodijo v mesto po opravkih peš,” pravi Batista. Zaradi vsega naštetega in nezadovoljstva med ljudmi so naslovili zahteve na resorno ministrstvo, investitorja, izvajalca del in Občino Ilirska Bistrica. Obveščeni so namreč bili, da je Direkcija za ceste sicer načrtovala izgradnjo vzporednega pontonskega mostu, vendar Agencija za okolje (Arso) ne da dovoljenja zaradi poplavne ogroženosti, ki bi jo lahko povzročil začasni most.

Arso ne dovoli začasnega mostu

Zaradi tega so se v začetku meseca predstavniki KS sestali pri bistriškemu županu Emilu Rojcu skupaj s predstavniki investitorja in ostalimi deležniki ter zahtevali odgovor investitorja. Na prvem mestu so zahtevali pontonski most, ki bi omogočil promet vozil do 3,5 tone nosilnosti. Od investitorja so zahtevali tudi obvestilo, kdaj se bo začela obnova mostu.

Kot je povedal Batista, je te dni Direkcija za ceste obvestila svet KS, da se je na sklep Arso glede zavrnitve dovoljenja za pontonski most pritožila in da bodo počakali na odločitev Arso. Dotlej se obnova zareškega mostu ne bo začela.

Obenem pa so dodali, da bodo v primeru negativne odločitve glede postavitve pontonskega mosta morali urediti začasno obvozno cesto preko Zarečice in Kosez. Glede na to, da je na tej lokalni cesti približno 400 metrov makadamskega cestišča, bo treba ta del posodobiti in urediti za osebna vozila in tovorni promet do 7,5 tone nosilnosti.

Obnova mosta bo vplivala tudi na tovorni promet proti Podgradu in naprej proti Kozini in Italiji. Zaradi hrvaških predpisov morajo cisterne z nevarnimi snovmi voziti na tej relaciji preko mejnega prehoda Jelšane in ne preko prehoda Starod. Po nekaterih podatkih gre dnevno čez Ilirsko Bistrico od 30 do 40 cistern, ki jih bodo morali preusmeriti, ko bo potekala obnova. Enako velja za druge tovornjake, ki vozijo od Jelšan proti Italiji preko Bistrice in Podgrada.TOMO ŠAJN


Najbolj brano