Solkanec Jure Pellegrini, mehanik Jorgeja Lorenza

Razplet sezone v kraljevskem razredu motociklizma je bil eden najrazburljivejših, gotovo pa najodmevnejši doslej. V šampionski ekipi Jorgeja Lorenza je tudi Solkanec Jure Pellegrini, ki je kot mehanik Yamahe drugo leto zapored sestavni del moštva, zbranega okrog novega svetovnega prvaka v razredu motoGP.

Jure Pellegrini ob dvokolesniku, s katerim je Jorge Lorenzo 
osvojil naslov prvaka.
Jure Pellegrini ob dvokolesniku, s katerim je Jorge Lorenzo osvojil naslov prvaka. 

NOVA GORICA > “Če osvojiš naslov, je sezona gotovo vrhunska. Ne more biti drugače. Moje mnenje je, da je bil Jorge Lorenzo v seštevku najhitrejši na dirkaških vikendih, ki vključujejo tudi treninge in kvalifikacije. Včasih se mu zaradi spremenljivih okoliščin oziroma dežja na dirki ni izšlo po načrtih, a številke govorijo njemu v prid. Po drugi strani je treba poudariti, da je Valentino Rossi izpeljal odlično sezono,” je Jure Pellegrini strnil svoje razmišljanje o razpletu v razredu motoGP. Napeta sezona je zaradi razvoja dogodkov sprožila burne odzive v javnosti, a tudi veliko zanimanja, ki je preseglo okvire (moto) športa.

Na kratko: Rossi je po Veliki nagradi Avstralije izjavil, da ga zdaj že nekdanji svetovni prvak Marc Marquez ovira oziroma upočasnjuje in tako posredno pomaga svojemu španskemu rojaku Jorgeju Lorenzu priti do naslova. Sledil je sporni manever Rossija na predzadnji dirki svetovnega prvenstva, Veliki nagradi Malezije, ki so ga mediji s pripadajočimi komentarji osvetlili z vseh mogočih zornih kotov. Marquez je s svojo hondo padel, Rossiju pa so za kazen naložili, da mora zadnjo dirko sezone začeti na repu nastopajočih. V Valencii so se v cilju na vrhu zvrstili trije španski dirkači, Rossi, ki je prišel do četrtega mesta, pa je moral končni primat v skupnem seštevku in naslov prepustiti moštvenemu kolegu Lorenzu. Strasti so se zavoljo razpleta spet razvnele, ozračje pa se, kot kaže, še nekaj časa ne bo ohladilo.

Medosebni odnosi

“Med Rossijem in Marquezom se je na stezi iskrilo že prej, na Veliki nagradi Argentine, pa nato v nizozemskem Assnu, na to se je navezala še kakšna opazka na tiskovnih konferencah. Valentino se je v Avstraliji potožil medijem, kar je prililo olje na ogenj. Javno obračunavanje je še napihnilo balon, ki je nato počil v Maleziji. Rossiju so popustili živci, kar je razumljivo. Gotovo bi še marsikomu na njegovem mestu. Dejstvo je, da sta imela neporavnane račune, a Rossi si takšnega manevra ne bi smel privoščiti. Tudi v skriti dogovor med Marquezom in Lorenzom ne verjamem,” je svoje videnje dogajanja v zaključnem delu sezone podal Pellegrini, ki se ni obremenjeval z vsem cirkusom v moto karavani.

“Razprtije med dirkači me ne zadevajo. Meni oziroma nam mehanikom je bistveno, da smo opravili naše delo in so bili vsi vijaki na svojem mestu. Če pride tudi rezultat, še toliko bolje. Seveda mi pomeni osvojeni naslov kot članu Lorenzove ekipe svojevrstno zadoščenje. Ne bi pa bilo velikega razočaranja, če bi bil razplet drugačen. To je navsezadnje dirkanje. Kmalu se bo začela nova sezona z novimi priložnostmi. Sicer pa smo z Rossijevimi mehaniki zelo dobri kolegi. Ko nimamo tekmovalnih obveznosti, skupaj večerjamo, se družimo. Smo prava ekipa. Tudi pred zadnjo preizkušnjo v Valencii smo eni drugim zaželeli srečo. Na koncu smo mi slavili zmago, oni pa so bili malo bolj potrti, a tako pač je v športu. Lahko bi bilo tudi obratno. Prijateljsko smo se pozdravili do nove sezone. Dirkači so seveda posebno poglavje. Vodilnim možem Yamahe ni bilo najbolj prijetno zavoljo nastalega položaja,” je o ozračju v ekipi povedal Pellegrini, ki je priznal, da je bila zadnja tekma vendarle nekaj posebnega.

V Valencii se je zbralo 120.000 ljudi, oziroma 40.000 več kot v prejšnjih letih na zaključnem dejanju sezone, pozornost medijev pa se je pomnožila. “Velika večina, denimo tri četrtine gledalcev, je bilo na strani Rossija, ki ostaja magnet za publiko in medije. Televizijske kamere so bile vsepovsod. Eno so postavili tudi nasproti našega boksa, zato smo bili ves čas na očeh. Gledalci so lahko videli in slišali kaj se dogaja v živo, česar ne pomnim. Pomembno je, da je šlo vse gladko,” je povedal Pellegrini, ki je že junija podaljšal pogodbo z Yamaho. Lorenzov sedemčlanski štab v boksih ostaja nespremenjen. Vodja je Katalonec, tudi sicer pa so mehaniki povečini iz Španije. Pellegrinijeva moštvena kolega pa sta še Irec in Italijan.

Tudi prihodnje leto bo v razredu motoGP na sporedu 18 dirk. V koledarju ni več ameriškega Indianapolisa, ki ga bo nadomestil Zeltweg. Avstrijsko prizorišče bo motociklistično karavano gostilo 14. avgusta. Nova sezona se bo pričela 20. marca v Dohi, končala pa 13. novembra v Valencii.

Slavje in testiranja

Naslov so seveda na kratko proslavili že takoj po dirki v boksih, zvečer pa je bila na vrsti uradna podelitev Dorne, ki ima pod svojim okriljem tudi kraljevski razred motociklizma. Največji sprejem so Lorenzu pripravili v domači Palma de Mallorci. Vožnji s šampionskim avtobusom, na katerem je bila ob novem svetovnem prvaku tudi njegova spremljevalna ekipa, je sledil protokolarni sprejem in nagovori tamkajšnjega župana ter večerja in zabava v hotelski diskoteki.

“Po pravici povedano sem po koncu sezone komaj čakal, da pridem domov. V dneh po zadnji dirki so nas namreč čakala še testiranja motorja za novo sezono, ki prinaša nekaj sprememb. Glavni sta dve. Nov je dobavitelj gum, razvoj elektronike pa je omejen. Težko je reči, kako se bo vse skupaj obneslo. Začetek testiranj ni bil najbolj obetaven. Zaradi slabšega oprijema je bilo padcev oziroma zdrsov preveč. Možnosti sta dve: ali bo proizvajalec gum kaj spremenil ali pa bo treba poseči v nastavitve dirkalnika. Kar zadeva elektroniko se z novimi, enotnimi pravili pri Yamahi vračamo v preteklost vsaj za pet let. To naj bi prineslo večjo izenačenost, ne sicer v celotni karavani, pač pa med najboljšo peterico, šesterico. Pri Yamahi smo sicer testirali tudi nov motor. V naslednjih mesecih ga bodo na Japonskem še preizkusili, a le s tamkajšnjimi testnimi vozniki. Zato so bila opažanja in spoznanja iz Valencie pomembna predvsem za razvojne usmeritve v prehodnem obdobju,” je pojasnil Pellegrini, ki bo decembra in januarja prost.

Prva uradna testiranja čakajo motociklistično karavano na začetku februarja v Maleziji. Konec meseca se bo podala v Avstralijo, zadnje preizkuse pa bodo opravili v Katarju, kjer se bo, kot je že praksa zadnjih let, tudi začela nova motociklistična sezona.

ALEŠ SORTA


Najbolj brano