Za vzdrževanje Triglava in Ankarana 3,5 milijona

Redno vzdrževanje naših vojaških ladij, 25-metrskega Ankarana in 49-metrskega Triglava, ki sta trenutno v suhem doku v Trstu, nas bo v štirih letih v celoti skupaj stalo približno 3,5 milijona evrov, kažejo podatki ministrstva za obrambo. To se zdi veliko, a na ministrstvu trdijo, da se obnašajo racionalno.

Triglav in Ankaran na dva meseca na suhem v Trstu. Za plačilo 
del v doku je ministrstvo v proračunu za letos načrtovalo 
733.000 evrov, v štirih letih pa nas bo vzdrževanje stalo 
približno 3,5 milijona evrov.  Foto: Arhiv Slovenske Vojske
Triglav in Ankaran na dva meseca na suhem v Trstu. Za plačilo del v doku je ministrstvo v proračunu za letos načrtovalo 733.000 evrov, v štirih letih pa nas bo vzdrževanje stalo približno 3,5 milijona evrov.  Foto: Arhiv Slovenske Vojske

KOPER >Na ministrstvu za obrambo so povedali, da so za tekoče in investicijsko vzdrževanje ladij v prihodnjih štirih letih - na podlagi javnega naročila - podpisali dve pogodbi; prvo s koprskim podjetjem Nautic service za ceno 2,5 milijona evrov, pogodbena vrednost pa se lahko prilagaja dejanskim potrebam. Nautic service bo dela opravljal z desetimi slovenskimi, italijanskimi in hrvaškimi podizvajalci.

Po drugi pogodbi bo druga dela na motorjih opravljajo ljubljansko podjetje DU-Inženiring; ta štiriletna pogodba ima okvirno vrednost milijon evrov in se prav tako lahko prilagaja dejanskim delom. Skupaj so dela po podatkih ministrstva okvirno vredna 3,5 milijona evrov. Za letos in za prihodnje leto je potreben denar v proračunu že načrtovan. Za plačilo del v tržaškem doku so letos načrtovali 733.000 evrov, za vzdrževanje izven doka, vzdrževanje motorjev in agregatov prihodnje leto pa 1,2 milijona evrov.

Za primerjavo, vzdrževanje v suhem doku (obvezno vsakih pet let) za 260-metrsko kontejnersko ladjo, kot jih lahko vsak dan vidimo v koprskem pristanišču, stane približno 600.000 evrov z barvo vred, in to v eni od severnoevropskih ladjedelnic, kjer so te storitve med dražjimi. Vse naredijo v desetih dneh.

Za naši vojaški ladji pa takšno vzdrževanje v suhem doku v Trstu traja dva meseca; Ankaran in Triglav sta na dokiranju v Trstu že od konca junija in bosta tam še vse do konca avgusta. Na seznamu del, ki jih bodo opravili v doku, sicer ni kakšnih posebnih specifičnih “vojaških” del, ampak so navedena le običajna vzdrževalna dela, kot jih morajo trgovske ladje opraviti redno na pet let, denimo barvanje, čiščenje, zamenjava anod galvanske zaščite, ventilov in filtrov, varilska dela ... Za nameček so na ministrstvu še pojasnili, da bodo v Trstu opravili le dela, ki jih lahko opravijo v suhem doku, vsa ostala popravila pa bodo opravili po vrnitvi ladij v koprsko pristanišče. Na ministrstvu za obrambo so zatrdili, da je Trst najugodnejša rešitev, med drugim tudi zato, ker je to najbliže za naše vojake 430. mornariškega diviziona, ki se na ladjo v doku vsak dan vozijo v službo. Poleg tega je najbolj racionalno, da sta oba čolna hkrati v doku, saj je tako cenejša dnevna uporaba doka, dodajajo. V Sloveniji dokiranje ne bi mogli opraviti, saj nimamo doka.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano