Za prijazno zeleno mobilnost

Partnerji mednarodne strateške pobude Edison so pred dnevi v Ljubljani podpisali skupno zavezo o sodelovanju, katerega cilj je Slovenijo kot referenčno državo zelene mobilnosti umestiti na zemljevid Evrope. Po besedah direktorja Hidrie Iztoka Seljaka želijo električno mobilnost na prijazen in konkurenčen način približati množičnim uporabnikom.

Premier Miro Cerar, ki je projektu Edison zelo naklonjen, v 
družbi z Iztokom Seljakom iz Hidrie in Radovanom Bolkom iz 
Kolektorja. Foto: STA
Premier Miro Cerar, ki je projektu Edison zelo naklonjen, v družbi z Iztokom Seljakom iz Hidrie in Radovanom Bolkom iz Kolektorja. Foto: STA

LJUBLJANA > Med glavnimi partnerji projekta sta primorski družbi Hidria in Kolektor. V okviru projekta se predvsem trudijo razumeti ključne megatrende, ki bodo oblikovali mobilnost v naslednjih dveh ali treh desetletjih, tako da bi lahko bili pri njihovem uresničevanju korak pred tekmeci.

Čim bliže uporabnikom

V prihodnjih treh do petih letih bomo še vedno v veliki meri odvisni od motorjev z notranjim izgorevanjem, zato si je treba prizadevati za zmanjševanje emisij iz takšnih motorjev, a hkrati izboljševati vse značilnosti in predvsem dostopnost električne mobilnosti. “To pa je vsebina, ki je v jedru Edisonovega pristopa: približati električno mobilnost na prijazen in konkurenčen način neposredno množičnim uporabnikom, kar doslej ni uspelo še nikomur,” je pojasnil Iztok Seljak.

Po Hidriinih internih predpostavkah bo do leta 2025 električnih približno tretjina prodanih novih vozil v Evropi, po letu 2030 pa verjetno sledi popoln prehod na električna vozila.

Preboj za Slovenijo

Partnerji bodo projekt Edison nadgradili tudi s postavitvijo mednarodnega inovativnega centra zelene mobilnosti s sedežem v Sloveniji in s podružnicami po državi. Kreativno, dinamično in fleksibilno okolje, privlačno za strokovnjake, razvojnike, dijake in študente, uporabnike tehnologij, start-up podjetja in že uveljavljene igralce na trgu je nujno za doseganje prebojnih rešitev. To prinaša dodatno gospodarsko rast v Sloveniji, nova kakovostna delovna mesta in preprečuje beg možganov, hkrati pa bi Slovenija postala privlačnejša za tuje naložbe in strokovnjake.

Projektu je zelo naklonjen tudi premier Miro Cerar; meni, da Sloveniji lahko omogoči, da kot zelena in moderna država z naprednim infrastrukturnim in digitalnim sistemom državljanom zagotovi boljše in cenejše življenje. Vlada se bo po njegovih besedah v projekt nedvomno aktivno vključila, saj v njem vidi zelo dobro možnost sodelovanja med podjetji, lokalnimi skupnostmi in znanstvenimi institucijami. Podporo lahko ponudi na različne načine, od pomoči pri kandidiranju za evropski denar ali neposredne spodbude, predvsem pa lahko pomaga z znanjem in drugimi oblikami sodelovanja.

Edison je zasnovan v obliki številnih manjših projektov, ki jih bodo izvajali posamezni konzorciji partnerjev. Med njimi so avtomobilski grozd ACS, ki je tudi nosilec strateško-razvojno-inovacijskega partnerstva za mobilnost SRIP ACS+, razvojni center slovenske avtomobilske industrije SiEVA, številna slovenska zagonska podjetja ter tuja podjetja in ustanove. Med primorskimi partnerji so poleg Kolektorja in Hidrie še Avrigo, Elektro Primorska, Golea, OMV Slovenija ter koprska in novogoriška občina.

NR, STA


Najbolj brano