Komisija DZ po 12 letih predlaga novo traso drugega tira

Poslanci iz komisije DZ za nadzor javnih financ so razpravljali o javnofinančni vzdržnosti projekta drugi tir, kot je začrtan v zakonu o drugem tiru. Na koncu so sprejeli sklep, da je projekt negospodaren in neracionalen, ter predlagali vladi, naj preuči druge možne trase in tehnične rešitve, ki bodo bolj sprejemljive in racionalne.

 Foto: Maksimiljana Ipavec
Foto: Maksimiljana Ipavec

LJUBLJANA > Spomnimo, državni lokacijski načrt za drugi tir je bil sprejet leta 2005, pod vlado Janeza Janše, postopek je trajal pet let. Po 12 letih državnozborska komisija, ki jo vodi poslanec SDS Andrej Šircelj, predlaga vladi preučevanje drugih možnih tras. “Ta seja je le reklamni blok SDS ob zbiranju referendumskih podpisov,” je ocenil poslanec vladne SMC Marko Ferluga in poudaril, da naše vrtenje na mestu koristi vsem okoliškim konkurenčnim pristaniščem.

Širclja je zanimalo predvsem, koliko bo stal drugi tir, in ali se bo dolg podjetja 2TDK, ki ga je vlada ustanovila za vodenje projekta, štel v državni dolg. Državna sekretarka Miranda Groff Ferjančič je pojasnila, da se dolg 2TDK šteje v dolg države, njeni prihodki in izdatki pa bodo vplivali na proračun države ter tudi na primanjkljaj. Zadolžitev družbe bo v letu, ko bo ta pridobivala kredite, povečala dolg, z odplačevanjem kreditov, pa se bo ta zmanjševal, je dodala.

Metod Dragonja iz družbe 2TDK je povedal, da so finančni viri opredeljeni, natančne finančne konstrukcije pa da za zdaj še ne razkrivajo, saj bo cena še predmet pogajanj.

Ena od sprememb je sicer kapitalski vložek Slovenije v 2TDK, ki bo 280 milijonov evrov, in ne 200 milijonov evrov. 80-milijonsko povečanje je v tem, da se pribitek na avtocestno dajatev za težka tovorna vozila v letih gradnje kot namenski vir vplača kot povečanje kapitala projektnega podjetja. Kot je znano, med viri za odplačevanje kreditov 2TDK ostaja največji vir dajatev na pretovor Luke Koper in Petrola v koprskem pristanišču, predvidena pa je še imenovana tunelnina za železniške prevoznike.

Morebitni načrt B je čisto proračunsko financiranje, kar je po oceni Dragonje razvojna cokla za Slovenijo. Plan C pa po njegovem pomeni, da se projekt za vsaj pet let odloži.

Predsednik računskega sodišča Tomaž Vesel je ponovil stališče, da obžaluje postopek sprejemanja zakona o nujnem postopku brez javne razprave. Skrbi pa ga tudi nedorečenost finančnih virov. KG, STA


Najbolj brano