Gašperšič poziva k potrpežljivosti, prijava na razpis za drugi tir leta 2017

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič glede projekta drugega tira med Koprom in Divačo poziva k potrpežljivosti in vztrajnosti, saj postopki terjajo svoj čas. Kot je povedal po koncu neformalnega srečanja prometnih ministrov EU, Slovenija s projektom zelo verjetno ne bo mogla kandidirati na naslednjem razpisu v okviru mehanizma CEF.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič glede projekta 
drugega tira med Koprom in Divačo poziva k potrpežljivosti in 
vztrajnosti, saj postopki terjajo svoj čas. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič glede projekta drugega tira med Koprom in Divačo poziva k potrpežljivosti in vztrajnosti, saj postopki terjajo svoj čas. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LUXEMBOURG > Gašperšič namreč na naslednjem razpisu v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) ne pričakuje, da bodo na njem lahko kandidirali infrastrukturni projekti, tako da se nanj z drugim tirom, za zdaj ocenjenim na 1,4 milijarde evrov, niti ne bo moč prijaviti. Po informacijah, ki jih ima, bodo namreč sredstva na voljo za bolj mehke vsebine s področja prometa.

Slovenija na odprtem delu prvega razpisa iz mehanizma CEF z drugim tirom ni uspela prodreti na seznam predlaganih projektov za financiranje. Projekt namreč še ni bil dovolj dobro pripravljen.

Slovenija prejela 39 milijonov evrov za železniško povezavo Poljčane-Slovenska Bistrica

Je pa Slovenija iz nacionalne ovojnice, v okviru katere je samo zanjo rezerviranih malo manj kot 160 milijonov evrov, za projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica prejela skoraj 39 milijonov evrov.

Tudi na naslednjem razpisu CEF bo Slovenija v okviru nacionalne ovojnice prijavila že pripravljene projekte. Minister je v izjavi medijem po koncu dvodnevnega neformalnega srečanja prometnih ministrov v Luxembourgu med drugim omenil modernizacijo železniškega odseka med Celjem in Zidanim mostom.

Z drugim tirom bi poskusili na razpisu leta 2017

V nadaljevanju pa Gašperšič predvideva, da bo Slovenija z drugim tirom poskusila na razpisu, na katerem se bodo delili neporabljeni ostanki nacionalnih ovojnic. Tega pričakuje konec leta 2017, do takrat pa bo projekt po njegovem prepričanju bolje pripravljen.

V naslednjem letu se namreč pričakuje izdaja gradbenega dovoljenja, postopki pridobivanja zasebnega partnerja za izvedbo tega največjega načrtovanega infrastrukturnega projekta v državi pa bodo po ministrovih pričakovanjih tudi v precej bolj napredni fazi kot ob prvi prijavi na razpis CEF.

Glede možnosti, da bi Slovenija z drugim tirom in drugimi ključnimi infrastrukturnimi projekti na področju prometa in energetike sodelovala v okviru naložbenega načrta za Evropo, pa je minister dejal, da bo v tem pogledu ključno, kako dobro bodo projekti pripravljeni in kako privlačni bodo za zasebne vlagatelje.

V ta namen bo Slovenija po ministrovih besedah izkoristila tudi storitve svetovalnega centra pri Evropski investicijski banki, ki je zadolžena za operativno izvedbo naložbenega načrta oz. uporabe sredstev iz mehanizma EFSI. Z nasveti EIB bo Slovenija pa Gašperšičevem mnenju lahko ključne projekte še dodatno pripravila, da bo lažje prišla do zasebnih sredstev.

Glede uresničitve projekta drugega tira, tako minister, zato "nikakor ne smemo obupavati". A postopki terjajo določen čas in potrebna bo določena potrpežljivost in vztrajnost, je zaključil Gašperšič.

STA


Najbolj brano