Danes glasujejo o obvezni registraciji koles z motorjem

Spremembam zakonov o motornih vozilih in o pravilih cestnega prometa, ki se tičejo koles s pomožnim motorjem, se obeta podpora. Podpirajo jih namreč v koaliciji, kjer so prepričani, da bosta predloga prispevala k izboljšanju prometne varnosti, medtem ko v opoziciji močno nasprotujejo zlasti obvezni registraciji teh vozil.

Spremembam zakonov o motornih vozilih in o pravilih 
cestnega prometa, ki se tičejo koles s pomožnim motorjem, 
se obeta podpora. Foto: STA
Spremembam zakonov o motornih vozilih in o pravilih cestnega prometa, ki se tičejo koles s pomožnim motorjem, se obeta podpora. Foto: STA

LJUBLJANA > Noveli zakona o motornih vozilih ter zakona o pravilih cestnega prometa sta po zagotovilih prvopodpisanega pod predlog, poslanca SMC Igorja Zorčiča, namenjeni predvsem povečanju varnosti v cestnem prometu, pa tudi večji sledljivosti voznikov koles s pomožnim motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. Novelo zakona o pravilih cestnega prometa so sicer prvi predlagali v NSi, ker pa se tudi po mnenju zakonodajno-pravne službe vse materije ne da urediti v enem zakonu, so svoji noveli predlagali v SMC.

Po novem bi bilo treba takšna vozila registrirati, zavarovati in opraviti tehnični pregled. Prav tako bo za njihovo vožnjo potrebna čelada, pri čemer bodo imeli vozniki možnost, da izbirajo med homologirano motoristično ali kolesarsko čelado. Predlog kot novost uvaja tudi obveznost nošenja čelade za kolesarje do 18. leta.

Večji nadzor nad lastništvom vozil

Predloga podpira tudi vlada. Kot je pojasnil državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Klemen Grebenšek, sta namenjena zagotavljanju višjih standardov varnosti voznikov in potnikov na kolesih, kolesih s pomožnim motorjem in mopedih. Zagotovil se bo tudi večji nadzor nad lastništvom teh vozil, kar bo vodilo v zmanjšanje števila kršiteljev cestnoprometnih predpisov, lažjo identifikacijo in izsledljivost prekrškarjev ter zmanjšanje števila kraj tovrstnih vozil.

Medtem ko takšne rešitve podpirajo v koaliciji, pa so naletele na ostro nasprotovanje vseh opozicijskih poslanskih skupin. Tudi v NSi, kjer so prvi predlagali novelo zakona o pravilih cestnega prometa, jim nasprotujejo.

Matej Tonin (NSi) je pojasnil, da je razlika med predlogoma v tem, da predlog SMC predvideva registracijo teh vozil, sami pa ji nasprotujejo, pač pa so predlagali uvedbo identifikacijskih tablic. Ker bo zakon z dodatnimi stroški kaznoval državljane, ga v NSi ne bodo podprli. Da je paket dveh zakonov “slab, površen in nedodelan,” medtem ko je novela NSi področje koles z motorjem urejala na razmeroma preprost in do uporabnikov prijazen način, pa meni tudi Franc Trček (ZL).

Iz ene skrajnosti v drugo?

Odklonilno stališče do predlogov imajo tudi v SDS. Poslanec Ljubo Žnidar je opozoril, da predlog povsem na novo finančno obremenjuje državljane in uvaja nove administrativne stroške, predlagateljem pa je očital, da so šli “iz ene skrajnosti v drugo”. Oster je bil tudi Franc Laj (NP), ki meni, da želijo predlagatelji “pod pretvezo varnosti polniti proračun in kovati dobičke izvajalcem tehničnih pregledov in zavarovalnicam”.

V koaliciji pa so vztrajali, da je cilj predlogov zagotavljanje višjih standardov varnosti. Marjan Dolinšek (SMC) je tudi opozoril, da nekateri poskušajo populistično prikazati, kot da gre med registracijo in identifikacijsko tablico za bistveno razliko, kar pa ne drži.

Da je treba tudi skozi omenjene predloge uveljaviti in posodobiti definicijo kolesa z motorjem, ki bo ustrezala tudi dogovorjenim evropskim standardom, pa je poudaril Jan Škoberne (SD). Ivan Hršak (Desus) pa je presenečen nad tako močnim nasprotovanjem predlogoma in meni, da bi ju morala tudi NSi podpreti, “če seveda njihov prvi predlog ni bil zgolj manever za pridobivanje medijskega prostora”.

Poslanci bodo o obeh predlogih glasovali zvečer, ko bodo odločili tudi o vloženih dopolnilih k noveli zakona o pravilih cestnega prometa. Vložili so jih v NSi, kjer predlagajo, da se črta člen, ki prinaša obveznost registracije koles s pomožnim motorjem. Zaščitno čelado pa bi predpisali voznikom in potnikom na kolesih s pomožnim motorjem do 18. leta starosti.

STA


Najbolj brano