Črta od politike vse do ljubezni

V desetih slovenskih regijah so minule dni na ogled dali likovna dela več sto ljubiteljskih ustvarjalcev, ki jih je Javni sklad za kulturne dejavnosti (JSKD) letos izzval s temo Velika črta. Goriški likovni ljubitelji so odgovorili s pestrim naborom tem in tehnik. Izbrani ustvarjalci bodo prihodnje leto sodelovali na državni razstavi v Sežani.

Na razstavi je sodelovalo 21 likovnih ljubiteljev z Goriškega. Foto: Saša Dragoš
Na razstavi je sodelovalo 21 likovnih ljubiteljev z Goriškega. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Likovni razpis, s katerim JSKD vabi likovne ljubitelje k ustvarjanju, izziva k poglobljenemu delu, še prej pa ustvarjalce vabi k usposabljanju o naslovni temi. Ta je bila letos črta, temelj likovnega dela. Razstavljena dela likovnih ljubiteljev na desetih regijskih razstavah Velika črta naj bi obiskovalce nagovorila s kakovostjo in sporočilnostjo. Goriškim ljubiteljskim likovnikom, ki so se predstavili v podzemni galeriji sv. Barbare, je to uspelo.

Izbor je na razstavo postavil tako leseno kakor tudi žičnato skulpturo - prvo je ustvaril Arijel Štrukelj s Ceste, drugo pa Dare Trobec z Mosta na Soči. Na ogled pa je še 19 slik, skupno torej dela 21 avtorjev. Z izjemo črte v vseh njenih variacijah med točko in spiralo je JSKD avtorje omejil le še z meter dolgo stranico slike. Na voljo so imeli prost izbor tehnik, vključno z novimi mediji.

Slika Prijatelja, kot je Bogdan Soban iz Vrtojbe naslovil drobceno črtkano upodobitev kužka in mucka, je pred digitalnim tiskom na platno od avtorja zahtevala izdelavo natančnega računalniškega programa. Dve fotografiji, računalniško spremenjena Noč v črtiNejca Bizjaka iz Ajdovščine in naravna Razjeda in razpokaDarje Lavrenčič iz Tolmina, vabita v igro črt. Elvira Mauri iz Gorice je iz tisočerih črt v tehniki akvatinta predstavila ljubečo Mater. Slikarka Stanka Golob z Grahovega ob Bači je tokrat pesek s pikami in črtami prelila na lesonit in delo naslovila Pot, Ida Kocjančič iz Mirna pa je obrečno krajino Iz klobca na platno oblepila s tisočerimi nitmi volne. Edini portret Transcendenca je Kristina Vodopivec iz Vedrijana izdelala z vsemi odtenki črno-belih pik, od senc do grobih črt, z akrilnimi barvami na karton.

Na platnu je Nande Rupnik iz Idrije (na)črtno razdelil barvit pogled na najstarejšo idrijsko cerkev sv. Trojice, Nada Zuza pa je upodobila pogled na domači Tolmin. Tudi abstraktni deli ... kadar pobegnem ...Ivana Skubina iz Brega pri Golem Brdu in Velika črtaIgorja Zimica z Ajševice sta se izčrtali z akrilnimi barvami. Za Tretji tir je Mirela Maver iz naselja Gorenje Nekovo izbrala oljne barve, prav tako Alda Grudina iz Neblega za abstraktno opozorilo Življenje je kratko. Največ ustvarjalcev je poseglo po mešani tehniki. Anton Susič iz Bukovice je z belo-črno množico opozoril, da smo Ločeni. Nena Šutila iz Solkana podobno kliče k pomoči Evropi - Help Europe. Vera Kostajnšek s sliko Zahod opozarja na naše staranje. Na bolj srčno domačo temo Od preje do čipke se je osredotočil Peter Gliha iz Idrije, povsem srčna pa je zgodba para LoveDanila Jereba iz Idrije. V rdečo barvo ljubezni je svoj Mix na rdeči podlagi obdal Adriano Velussi iz Gorice.

“Dela so likovno uravnotežena in vizualno učinkovita. Izvirnost se kaže ne le v širokem izboru tematik z jasnimi simbolnimi pomeni, ampak tudi v raznolikih interpretacijah črte,” je ocenila spremljevalka razstave Nataša Kovšca. Selektor, akademski slikar Janez Zalaznik, bo izbrana dela uvrstil na državno razstavo, ki bo avgusta prihodnje leto v Sežani.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano